بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هرچه سن بالاتر می‌رود، بهتر است از دنبال کردن یک سری ترندها، دست برداشت. بله! اشتباهاتی استایلی وجود دارند که می‌توانند سن شما را بالاتر نشان دهند!

اشتباهات مد همان انتخاب‌های نادرستی هستند که باعث می‌شوند سن شما بیشتر نشان داده شوند و پیرتر به نظر برسید!

آیا می‌دانستید اشتباهات رایجی در استایل و مد وجود دارند که می‌توانند شما را مسن‌تر نشان ‌دهند؟ با بالا رفتن سن، برخی از اشتباهات در استایل باعث می‌شوند پیرتر به نظر برسید که گاهی حتی متوجه آن‌ها نمی‌شوید. این در حالی است که با انجام چند تغییر ساده در ظاهر خود، می‌توانید حتی جوان‌تر به نظر برسید!

از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب از سوربان به ۱۰ اشتباه پرتکرار استایل که سن شما را بالاتر نشان می‌دهد اشاره کنیم و به شما بگوییم بهترین‌ جایگزین برای این اشتباهات چیست ، با دانستن این اشتباهات قطعا در صدد رفع آن تلاش خواهید کرد.

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

رایج‌ترین اشتباهات استایل که شما را پیرتر نشان می‌دهند

صنعت مد دائما در حال تحول است. بعد از توجه به ترندها و سبک‌های جدیدی که در هر فصل ظاهر می‌شوند، می‌توان بیشتر به این موضوع پی برد. اگر همیشه با ترندهای مد پیش می‌روید، از اکسسوری و لباس‌هایی استفاده کنید که بهترین استایل ممکن را برای شما ایجاد می‌کنند.

متأسفانه بسیاری از افراد هنگام ایجاد استایل مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که آنها را پیر یا مسن نشان می‌دهد. در این مطلب، ما به برخی از رایج‌ترین اشتباهات استایلی که می‌تواند شما را مسن‌تر نشان دهد، اشاره خواهیم کرد و روش جلوگیری از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

۱. استفاده بیش از حد از رنگ های تیره، مات و گرم در استایل

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

رنگ های تیره مات و گرم، بسیار جذاب هستند و همه‌ی ما این را می‌دانیم. با این حال، اگر می‌خواهید مردم سن شما را به درستی قضاوت کنند، استفاده بیش از حد از این رنگ ها در استایل‌تان اصلا ایده‌ی خوبی نیست. در واقع، این رنگ ها می‌تواند شما را کاملا رنگ‌پریده نشان دهد، که به طور خودکار باعث می‌شود که افراد سن شما را بالاتر ارزیابی کنند.

در عوض رنگ های روشن ، سرد و براق شما را جوان تر نشان می‌دهد.

۲. پوشیدن پارچه های گل گلی

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

ما با لباس‌هایی که دارای طرح‌های جذاب هستند، مخالف نیستیم، اما نباید در آن زیاده‌روی کنید. پارچه های گلگلی سن شما بالاتر از آنچه هست نشان میدهد سعی کنید در استایلتان بیشتر از لباس هایی با طرح های ساده استفاده کنید.

لباس هایی با پارچه های ساده استایل شما را جوان‌تر و لوکس تر نشان می‌دهد.

۳. پوشیدن لباس های خیلی گشاد

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در هر استایل که می‌تواند شما را مسن‌تر نشان دهد، پوشیدن لباس‌هایی است که یا خیلی گشاد و یا خیلی تنگ هستند. لباس‌های گشاد می‌توانند شما را چاق جلوه دهند، در حالی که لباس‌های تنگ بیانگر این هستند که برای به‌روز بودن خیلی تلاش می‌کنید. برای جلوگیری از این اشتباه، مطمئن شوید که لباس‌ها به خوبی به تن شما می‌آیند و خیلی تنگ و خیلی گشاد نیستند. در واقع لباس‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی دوخته شده و فرم بدن شما را به درستی نشان می‌دهند.

میتوانید یکی از آیتم های استایل‌تان را فیت تر انتخاب کنید.

۴. استفاده از اکسسوری های سنگین و خیلی بزرگ

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

در گذشته گردنبندهای بزرگ و گوشواره‌های درشت طرفداران بسیاری داشته‌اند، اما امروزه باید استفاده از گردنبندهای بزرگ و درشت را کنار بگذارید و به جای آن‌ها، زیورآلات ظریفی که از طلا، نقره و یا بدلیجات ساخته شده را انتخاب کنید. این کار، ظاهر شما را اصلاح می‌کند و باعث می‌شود جوان‌تر و به‌روزتر به نظر برسید. اگر بخواهیم مثال بزنیم، باید بگوییم امروزه ترکیبی از زنجیر نازک و آویز کوچک نیز محبوب است و بسیار رواج دارد.

درست است که اکسسوری‌ها می‌توانند شخصیت و استایلی را به لباس اضافه کنند، اما استفاده بیش‌ازحد آن‌ها می‌تواند شما را مسن‌تر نشان دهد. اکسسوری‌های کمتر و ظریف‌تری به استایل خود اضافه کنید تا جذابیت بیشتری به آن ببخشید.

۵. استایل یکدست مشکی

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

کسانی که همیشه در تصمیم گیری برای پوشش خود مردد هستند، اغلب، لباس های مشکی را انتخاب می کنند چون این تصور عمومی وجود دارد که رنگ سیاه را با هر چیزی می توان ترکیب کرد و استایلی شیک و مد روز داشت. با بالا رفتن سن پوست اندکی رنگ پریده تر به نظر می رسد. و استایل های سر تا پا مشکی ممکن است باعث شوند چهره ای کدر و حتی خسته پیدا کنید. با رنگ مشکی، چین و چروک ها هم بیشتر به چشم می آیند.

برای جلوگیری از این مشکل می توانید یک لباس رنگی به استایل خود اضافه کنید. بسته به رنگ پوست تان می توانید از قرمز یا آبی استفاده کنید. همین نکته ی کوچک چهره ی شما را بازتر و روشن تر می کند. برای تنوع می توانید به جای مشکی از یک رنگ تیره ی دیگر، مثل خاکستری و آبی نفتی استفاده کنید که شما را باریک تر هم نشان دهد.

۶.  آرایش غلیظ

آرایش غلیظ و بیش از حد نیز یکی از اشتباهاتی است که سن شما را بالاتر نشان میدهد پس اگر میخواهید جوان تر به نظر برسید سعی کنید کمتر آرایش کنید و به یک میکاپ ساده و زیبا بسنده کنید.

۷.  انتخاب شلوار نامناسب

منظور از مناسب بودن، سایز شلوار است. البته قصد نداریم به شما بگوییم که کلا شلوارهای گشاد را کنار بگذارید. شلوارهای گشادی که متناسب با استایل شما انتخاب شده اند، گزینه خوبی هستند اما شلوارهای تنگی که داخل پا گشاد نشان داده می شوند، شلوارهای مناسبی نیستند. به عنوان مثال شلوار جین لوله تفنگی می تواند یک شلوار کاملاً جوان پسندانه باشد.

۸. یقه اسکی سن شما را بالا میبرد

9 اشتباه پرتکرار استایل که به شدت پیرتان می‌کند!

با اینکه پوشیدن لباس یقه اسکی گردنتان را می‌پوشاند؛ اما بهتر است راه حل بهتری به جای استفاده از این نوع یقه پیدا کنید. لباس هایی با یقه هفت و گرد که توجه را به بخش گردن شما جلب نکند انتخاب عاقلانه‌تری است.  همچنین یقه های مردانه نیز تا حدی گردن را می پوشاند و از طرفی جوان‌تر نشانتان می‌دهد.

۹. کفش نامناسب انتخاب میکنید.

کفش ها نقش مهمی در جوان‌تر نشان دادن سن شما دارند. بهتر است انتخاب کفش هایی با پاشنه پهن یا بندهای چسبی را کنار بگذارید و به جایش کفشی با پاشنه های بلند  و باریک را انتخاب کنید. اگر اهل پوشیدن پاشنه بلند نیستید، بهتر است کفش های تخت شیک را که کمی رسمی هستند، انتخاب کنید.

کلام آخر

در پایان اینکه سن و سال یک عدد است و اینکه چقدر احساس جوانی می‌کنید، حسی است که از درونتان می‌آید. باید سعی کنید جوری لباس بپوشید که هم خودتان را بیان کنید هم احساس راحتی داشته باشید. هر چه دوست دارید بپوشید؛ اما باید از اشتباهاتی که ممکن است سن‌تان را بیشتر از آنچه هست نشان دهد، جلوگیری کنید.

مثل تلفیق لباس‌های مدرن با سنتی و لباسی که فکر می‌کنید دیگر پوشیدنش از سنتان گذشته است! استفاده از موارد گفته شده در بالا کمکتان می‌کند انتخاب های دقیق‌تر و بهتری داشته باشید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز