بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
جراحی بوکال فت که به آن لیپکتومی باکال یا برداشتن چربی گونه نیز گفته می‌شود، می‌تواند با حذف پدهای چربی در قسمت تحتانی گونه، صورت لاغرتری را برای افراد ایجاد کند.

جراحی بوکال فت، عمل زیبایی که این روزها درباره آن زیاد می شنوید

جراحی بوکال فت که به آن لیپکتومی باکال یا برداشتن چربی گونه نیز گفته می‌شود، می‌تواند با حذف پدهای چربی در قسمت تحتانی گونه، صورت لاغرتری را برای افراد ایجاد کند.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با حذف چربی باکال صورتی کشیده‌تر داشته باشند که با وجود روش‌های جدیدی که در زمینه جراحی پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحال‌حاضر امکان دستیابی به این هدف وجود دارد.

منظور از جراحی بوکال فت چیست؟

نوع جراحی که می‌تواند به افراد کمک کند تا صورتی باریک‌تر و گونه‌های برجسته‌تری داشته باشند با عنوان بوکال فت معروف بوده که معمولا هدف اصلی از انجام این کار اصلاح فرم صورت از طریف ایجاد یک حالت گودی زیر استخوان‌های گونه است.

برداشتن چربی باکال می‌تواند اسخوان گونه را برجسته‌تر نشان دهد و با ایجاد تضاد سایه‌ای بین استخوان‌های گونه و فک پایین، در عین حال که چهره کم‌تر گرد به‌نظر می‌رسد حالتی V شکل دارد.

بسته به شکل مورد نظر صورت فرد ممکن است مقداری یا تمام چربی در طول جراحی بوکال فت برداشته شود، از طرفی باید بدانید که پدهای بوکال دوباره رشد نمی‌کنند، بنابراین نتایج طولانی‌مدت است.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در ناحیه صورت انواع دیگری از سلول‌های چربی نیز وجود دارد و هم‌زمان با اینکه افزایش وزن قابل توجهی داشته باشید، این بافت نیز می‌تواند رشد کند و بزرگ‌تر شود.

امکان انجام عمل برداشتن چربی ناحیه گونه به‌تنهایی یا همراه با دیگر جراحی‌های زیبایی وجود دارد و باید گفت که به‌طور معمول افرادی با صورت‌های گرد و چاق این روش را انتخاب می‌کنند.

چه کسی کاندید مناسب برای جراحی بوکال فت است؟

انجام جراحی برداشتن چربی بوکال یک انتخاب کاملا شخصی در نظر گرفته می‌شود که آن را به یکی از عمل‌های زیبایی دلخواه تبدیل می‌کند در واقع هر کسی که علاقه‌مند است تا صورتی کشیده یا گونه‌های برجسته داشته باشد، می‌تواند این جراحی را انجام دهد.

تفاوت‌های جزئی که معمولا با توجه به ساختار صورت در افراد مختلف وجود دارد ممکن است باعث شود تا نتایج نهایی جراحی برداشتن چربی گونه نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

باید گفت که مشاوره با جراح پلاستیک صورت می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در این مورد بگیرید که آیا مزایای این روش بر خطرات موجود در آن برای شما بیشتر است یا خیر.

برای افرادی که صورت باریکی دارند، جراحی بوکال فت ممکن است لاغری چهره را برجسته‌تر کند، از سوی دیگر اثرات این روش برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند می‌تواند قابل توجه باشد.

ازآنجایی‌که تغییرات وزن می‌تواند بر حجم چربی گونه‌ها تاثیر بگذارد، دستیابی به وزن مورد نظر قبل از عمل کمک می‌کند تا نتیجه برداشتن چربی بوکال را بهتر مشاهده کنید.

مراحل جراحی برداشتن چربی بوکال

برای افرادی که قصد برداشتن چربی بوکال را داشته باشند، امکان انجام این کار در مطب پزشک متخصص یا بیمارستان وجود دارد و معمولا بعد از پایان فرایند عمل شما در همان روز به خانه ترخیص می‌شوید. در طی جراحی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. در مواردی ممکن است تنها از یک بی‌حس‌کننده موضعی برای انجام جراحی استفاده شود اما امکان دریافت بی‌هوشی عمومی نیز وجود دارد به‌خصوص اگر این فرایند را همراه با دیگر عمل‌های زیبایی انجام دهید.
  2. جراح پلاستیک شما یک برش کوچک در داخل دهان در هر 2 طرف صورت ایجاد می‌کند تا پدهای چربی بوکال ظاهر شود.
  3. در حین جراحی بوکال فت، پزشک به‌آرامی روی پدهای چربی فشار می‌آورد تا بیشتر در معرض دید قرار گیرند سپس آن‌ها را بریده و جدا می‌کند.
  4. در نهایت، پزشک جراح برش‌ها را با بخیه می‌بندد که به‌طور معمول جذبی هستند.

بعد از جراحی بوکال فت چه اتفاقی می‌افتد؟

معمولا پس از تکمیل مراحل جراحی، پزشک نحوه مراقبت از محل زخم را توضیح می‌دهد و ممکن است به شما دهان‌شویه مخصوصی بدهد تا به تسریع روند بهبودی و جلوگیری از عفونت کمک کند.

درحالی‌که برش‌های صورت شروع به بهبود می‌کنند، یک یا 2 روز نیاز به استفاده از غذاهای مایع مانند سوپ دارید که به تدریج می‌توانید خوراکی‌های نرم را نیز به برنامه خود اضافه کنید.

در برخی از موارد می‌توان انتظار داشت که بعد از انجام جراحی برخی از افراد کبودی، تورم و بی‌حسی در ناحیه برش را تجربه کنند که در طول روند بهبودی و معمولا بعد از گذشت 3 هفته از بین می‌روند.

پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی بسیار مهم تلقی می‌شود از طرفی زمان بهبودی پس از این جراحی معمولا حدود 3 تا 4 هفته طول می‌کشد اما چندین ماه زمان نیاز است تا نتایج نهایی را مشاهده کنید.

مزایای انجام جراحی برداشتن چربی بوکال

انجام جراحی پلاستیک یک تصمیم شخصی است اما بهتر است آن را فقط درصورتی مد نظر قرار دهید که واقعا می‌خواهید ظاهر خود را اصلاح کنید و آگاهی مناسبی نسبت به مزایا و معایب این عمل داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای این عمل در نظر گرفت مربوط به این است که خیلی سریع و راحت انجام می‌شود و به‌طور معمول نیاز به دوره نقاهت طولانی‌مدت هم ندارد.

از همین رو شما می‌توانید بعد از انجام این جراحی تمام کارهای روزمره خود را به‌راحتی انجام دهید، باید به این مورد نیز اشاره کرد که برش‌ها در ناحیه داخلی گونه ایجاد می‌شود و هیچ جای زخمی روی صورت قابل مشاهده نیست.

در ضمن باید این را هم در نظر داشته باشید که انجام جراحی برداشتن چربی بوکال می‌تواند تغییرات خیلی خوبی را برای چهره فرد به‌وجود آورد که در نهایت به زیبایی و ظرافت بیشتر صورت او منجر شود.

جراحی بوکال فت، عمل زیبایی که این روزها درباره آن زیاد می شنوید

خطرات مرتبط با جراحی بوکال فت

با هر جراحی، باید خطرات و مشکلات بالقوه انجام این روش را بسنجید، از همین رو پزشک معالج در مورد عوارض احتمالی با شما صحبت خواهد کرد تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • عفونت در محل برش
  • امکان بروز آسیب به اعصاب صورت یا مجرای بزاقی
  • بی‌حسی یا تغییر در حس
  • عدم تقارن
  • ایجاد واکنش‌های منفی نسبت به بیهوشی

باید این نکته مهم و اساسی را در نظر بگیرید که میزان مهارت و تخصص جراح شما تاثیر زیادی در نتیجه نهایی عمل برداشتن چربی بوکال دارد پس باید انتخاب هوشمندانه و درستی داشته باشید.

جمع‌بندی

جراحی بوکال فت نوعی عمل زیبایی به‌شمار می‌رود که با هدف حذف چربی زیر استخوان گونه انجام می‌شود تا از این طریق صورت فرد کشیده‌تر و لاغرتر به‌نظر برسد و برای افرادی با چهره گرد و توپر مناسب است.

برای انجام این جراحی یک برش در ناحیه داخلی گونه ایجاد می‌شود تا پدهای چربی را خارج کنند، طول دوره بهبودی نیز بین 3 تا 4 هفته است و به‌طور معمول عوارضی مانند کبودی، بی‌حسی یا تورم دارد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز