بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات مهم در عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل

مهمترین نکاتی که برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید بدانید موضوع صحبت امروز ماست! عکاسی فرمالیته یکی از تشریفاتی است که در چند سال اخیر به فرایند و مراحل ازدواج و عقد و عروسی اضافه شده است.

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته معمولاً در فضا و لوکیشن‌ های خاص و به دور از محیط شهری انجام می‌شود تا حس و حالی متفاوت از مراسم عقد و عروسی داشته باشد و فیلم و عکس‌هایی زیبا و  خاص برای زوجین به ارمغان آورند.

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین لوکیشن‌ ها برای انجام عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته عروس و داماد کویر و جنگل است اما برای عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در کویر و جنگل لازم است نکات مهمی را مد نظر داشته باشید.

در ادامه این مطلب از سوربان قصد داریم تا نکات مهمی را که باید هنگام عکاسی و فیلمبرداری یا فرمالیته در کویر و جنگل بدانید به شما آموزش دهیم پس اگر شما نیز لوکیشن‌هایی مانند کویر و یا جنگل را برای عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته مراسم عروسی خود انتخاب کرده‌اید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

10 نکته طلایی برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل که به نفع‌تان است بدانید!
نکات مهم عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل

مهمترین نکاتی که باید برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل بدانید

در ادامه با ما همراه شوید تا نکات مهمی را که باید برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل بدانید را به شما آموزش دهیم با دانستن و رعایت این نکات عکاسی فرمالیته شما در کویر و جنگل به بهترین نحو ممکن انجام خواهد گرفت.

  • انتخاب بهترین لباس برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل

یکی از مهمترین نکاتی که در عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید به آن توجه کنید، انتخاب لباس مناسب است. لباسی که انتخاب میکنید باید متناسب با لوکیشن انتخابی شما باشد. مثلا اگر قرار است عکاسی فرمالیته در کویر انجام شود باید به سراغ لباس هایی بلند با رنگ‌هایی تیره و خنثی بروید تا به این ترتیب هم با وزش باد لباس بلند جلوه‌ خاصی به تصاویر و فیلم های شما بخشد و هم رنگ لباس با بک گراند کویر کنتراست زیبایی را ایجاد کند.

آقای داماد نیز می‌تواند از لباس‌های رسمی همانند کت و شلوار یا پیرهن و شلوار استفاده کنند. چنانچه لوکیشن عکاسی جنگل باشد می‌توان از لباس‌های مختلفی استفاده کرد. در واقع انتخاب لباس برای فرمالیته جنگل راحتر است. به عنوان مثال می‌توان به سراغ لباس‌های رنگ روشن یا سفید رفته و لباس‌های کوتاه و بلند و همچنین انواع لباس‌های فانتزی را انتخاب کنید. آقایان نیز می‌توانند از تیپ‌های اسپرت استفاده کرده و اکسسوری‌هایی مثل کلاه، ساسبند و… را به استایل خود اضافه کنند.

  • انتخاب بهترین کفش

10 نکته طلایی برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل که به نفع‌تان است بدانید!

بعد از انتخاب لباس نوبت به انتخاب بهترین کفش میرسد. از آن‌جایی که در فرآیند عکاسی فرمالیته نیاز به طی مسافت‌ های زیادی بوده و ممکن است طبق سناریو نیاز به دویدن یا رقصیدن در محیط کویر و جنگل باشد، باید یک کفش راحت انتخاب کنید. برای این امر می‌توان از انواع کفش‌های کلاسیک مانند بوت‌های بلند یا صندلی‌های تخت استفاده کنید.

توجه کنید که به هیچ عنوان به سراغ کفش‌های پاشنه ‌بلند و بیش از ۳ سانت نروید. همچنین متناسب با لباس و سبک عکاسی می‌توان از کفش‌های اسپرت سفید و کفش‌های فانتزی نیز استفاده کرد. ترکیب این کفش‌ها با لباس‌های فانتزی کوتاه بسیار جذاب خواهد بود.

  • انتخاب بهترین مدل مو

هنگام انتخاب بهترین مدل موی مناسب برای عکاسی فرمالیته در جنگل و کویر باید تم عکاسی فرمالیته مد نظر قرار گیرد و متناسب با آن نسبت به اجرای مدل‌های بلند و باز یا کوتاه اقدام شود. در انجام فرمالیته کویر به واسطه‌ آن که لباس حالتی رسمی‌تر و کلاسیک‌ تر داشته، بهتر است موها جمع باشند و در محیط‌هایی مانند جنگل که لباس‌ها راحت‌تر اند، می‌توان از مدل موهای باز و ساده استفاده کرد.

عروس خانم‌های طرفدار حجاب نیز می‌توانند متناسب با سبک عکاسی و لباس انتخابی از انواع توربان یا کلاه استفاده نمایند.

  • بهترین میکاپ برای فرمالیته کویر و جنگل

یکی دیگر از نکاتی که برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید بدانید انتخاب آرایش و میکاپ مناسب است. انتخاب آرایش به طور مستقیم می‌تواند در جذابیت تصاویر و فیلم ها تاثیرگذار باشد. برای عکاسی فرمالیته بهتر است به سراغ آرایش‌ های لایت و ملایم بروید.

ترجیحا سبک آرایش باید متناسب با تم عکاسی، رنگ پوست و نوع لباس انتخابی باشد. البته اگر طرفدار آرایش‌های اسموکی هستید نیز می‌توانید از آرایش‌های اسموکی همراه با سایه‌های سیاه و تیره برای آرایش خود استفاده کنید. به طور کلی انتخاب آرایش کاملا به فضای عکاسی، نوع لباس و سلیقه‌ عروس بستگی دارد.

  • انتخاب بهترین دسته گل

10 نکته طلایی برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل که به نفع‌تان است بدانید!

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که برای عکاسی فرمالیته باید بدانید انتخاب یک دسته گل مناسب است. دسته گل انتخابی باید با تم عکاسی، نوع لباس‌ها و نوع آرایش همخوانی داشته و با فضای عکاسی هماهنگ باشد.

برای مثال برای عکاسی کویر بهتر است به سراغ گل‌هایی با رنگ‌های خنثی رفته و ترجیحا از دسته گل‌های ساده تر استفاده کنید. اما برای عکاسی جنگل می‌توان تنوع بیشتری در انتخاب دسته گل به خرج داده و دسته گل‌هایی با رنگ‌های شاد و در مدل‌های متنوع را انتخاب کرد.

  • اکسسوری مناسب

زمانی که لوکیشن عکاسی فرمالیته خود را انتخاب کرده و سبک لباستان نیز مشخص شد نوبت به آن می‌رسد تا متناسب با لباس، سبک عکاسی و فضای عکاسی از اکسسوری‌هایی نیز بهره ببرید. برای عکاسی در کویر و جنگل می‌توانید از اکسسوری‌های مانند کلاه، عینک آفتابی، دستکش و زیورآلات فانتزی و ترجیحا ساده که با سبک لباس و میکاپتان هماهنگ است، استفاده کنید. آقایان نیز می‌توانند از عینک آفتابی، ساعت، پاپیون، کلاه، دستبندهای چرمی، انواع ساز و… استفاده نمایند.

  • انتخاب سبک برای عکس و فیلم هایتان

هنگامی که لوکیشن عکاسی فرمالیته خود را انتخاب کردید، نوبت به آن می‌رسد تا سبک خاصی که می‌خواهید عکاسی‌هایتان انجام شود را انتخاب کنید. عکاسی فرمالیته می‌تواند در سبک‌های گوناگونی مانند سبک لاکچری، دراماتیک، رئال، کلاسیک، وینتیج و آرتیستیک انجام شود که انتخاب سبک کاملا به سلیقه‌ عروس و داماد بستگی دارد.

  • بهترین زمان برای عکاسی فرمالیته در کویر یا جنگل

از آن‌جایی که عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل در فضای باز صورت می‌گیرد، باید  دقت زیادی در زمان عکاسی انتخابی به خرج دهید. توجه کنید که اگر عکاسی فرمالیته کویر را انتخاب کردید به هیچ عنوان ماه‌های تیر تا شهریور را برای عکاسی انتخاب نکنید. چراکه در این ماه‌ها هوا بسیار گرم بوده و آفتاب به شکل کاملا مستقیم می‌تابد. این امر می‌تواند روند عکاسی را مختل کرده و آرایش شما را نیز خراب کند.

بهترین زمان برای عکاسی فرمالیته کویر اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت می‌باشد. اگر می‌خواهید فرمالیته خود را در فضای جنگل انجام دهید، دستتان برای انتخاب زمان بازتر است. با این حال بهترین گزینه برای این امر فصل بهار است. البته اگر طرفدار رنگ‌های گرم فصل پاییز هستید می‌توانید فرمالیته جنگل خود را در فصل پاییز نیز انجام دهید. ساعت عکاسی نیز بهتر است در اوقات طلایی یعنی پس از طلوع خورشید و پیش از غروب آن باشد.

10 نکته طلایی برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل که به نفع‌تان است بدانید!

  • انتخاب چند دست لباس

از جمله مواردی که می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های فرمالیته شما را جذابتر کند انتخاب چند دست لباس مختلف برای فرآیند عکاسی می‌باشد که این لباس‌ها بهتر است در برخی موارد به شکل ست و هم رنگ انتخاب شوند.

برای عکاسی فرمالیته بهتر است از یک دست لباس رسمی شامل لباس بلند و سفید برای عروس و کت و شلوار برای داماد استفاده شده و یک دست لباس فانتزی و اسپرت ترجیحا ست و همرنگ نیز برای سبک اسپرت عکس‌ها انتخاب گردد.

  • انتخاب آتلیه عکاسی حرفه ای و کاربلد و مجهز

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از انجام عکاسی فرمالیته باید به آن توجه کنید انتخاب یک عکاس حرفه‌ای و قرارداد بستن با یک آتلیه‌ مجهز و حرفه‌ای است. زمانی که عروس و دامادها برای انجام عکاسی فرمالیته خود به سراغ عکاسان حرفه‌ای و کاربلد بروند می‌توانند در تمامی فاکتورهای ذکر شده در بالا از آن‌ها مشورت گرفته تا به این ترتیب بتوانند عکس‌هایی باب میل و سلیقه‌ خود را به ثبت برسانند.

برای انتخاب یک عکاس حرفه‌ای مشاهده‌ نمونه کارهای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در نمونه کارهای یک عکاس عروس و دامادها می‌توانند سبک عکاسی آتلیه، لوکیشن‌ های انتخابی، نوع ژست‌ ها، نوع ادیت‌ ها و کادربندی‌ ها را بررسی کرده و به این ترتیب بهترین عکاس را انتخاب نمایند.

علاوه بر مهارت عکاس، تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در عکاسی نیز اهمیت فراوانی دارد. از این رو عروس و دامادها باید به سراغ آتلیه‌های عکاسی مجهزی بروند که از تکنولوژی روز دنیا برای عکاسی‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یک آتلیه مجهز باید به تجهیزات عکاسی متنوع اعم از دوربین‌های باکیفیت، لنزهای قدرتمند، انواع هلی‌ شات و… مجهز شده باشد تا با استفاده از این تجهیزات مدرن بتواند خلاقیت بیشتری را در عکاسی و فیلمبرداری‌ها اعمال کنند و عکس و فیلم هایی با کیفیت تر به شما ارائه دهند.

بررسی لوکیشن عکاسی

قبل از عکاسی فرمالیته زمانی که لوکیشن کویر یا جنگل انتخابی خود را تعیین کردید بهتر است قبل از اجرای عکاسی فرمالیته به لوکیشن انتخابی رفته و آن را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهید. در نگاه اول مسافت رسیدن به لوکیشن را بررسی کرده و سپس لوکیشن را از لحاظ زیبایی‌های بصری بررسی کنید. در صورتی که لوکیشن انتخابی برای عکاسی فرمالیته فاصله‌ زیادی با شما دارد بهتر است تصاویر لوکیشن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید.

10 نکته طلایی برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل که به نفع‌تان است بدانید!

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکاتی که باید برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل بدانید را برایتان شرح دهیم نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما بهترین لوکیشن برای عکاسی فرمالیته کجاست؟ آیا تجربه نامطلوب هنگام عکاسی عروسی در فضای باز را داشته‌اید؟ از دید شما مهم‌ترین نکات برای انتخاب عکاس ودینگ چیست؟ خوشحال میشویم از چالش‌ها و تجربیات خود برای ما و سایر بازدیدکنندگان بنویسید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز