بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای جامع خرید پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز

پرده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم دکوراتیو نقش بسیار مهمی در ایجاد یک فضای شیک و خاص در منزل یا هر فضای داخلی دیگر مانند محل کار دارد. این عنصر کلیدی علاوه‌بر جنبه‌های کاربردی از جزئیات بسیاری تشکیل شده که می‌تواند بر جلوه‌های بصری هر فضایی بیافزاید. خرید پرده برای بسیاری از افراد یک خرید چالش‌برانگیز محسوب می‌شود. برای داشتن یک انتخاب ایده‌آل در خرید مدل مناسب پرده باید پارامترهای مختلفی را لحاظ کنید. این روزها مدل‌های خاصی از پرده مانند پرده زبرا، انواع پرده پانچ و مدل‌های پرده شب و روز یا دو مکانیزم به‌عنوان آخرین ترندهای مدل پرده مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. باتوجه‌به تنوع گسترده در این مدل از پرده‌ها برای داشتن انتخاب مناسب، لازم است که با راهنمای جامع خرید این متریال‌ها آشنا باشید‌. با ما همراه باشید تا نکات مهم در خصوص خرید پرده مدل جدید را بررسی کنیم.

راهنمای جامع خرید پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز
پرده زبرا ساده سفید برای آشپزخانه

لزوم توجه به پارامترهای کلیدی در خرید پرده

گذشته از این‌که پرده به‌عنوان نیاز اساسی برای حفظ حریم خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌عنوان یک المان دکوراتیو نیز توجه خاصی روی آن معطوف است. تنوع بسیار زیاد در مدل و سبک پرده، دست شما را برای خرید باز گذاشته است. شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود به انتخاب پرده بپردازید؛ اما باید بدانید که تناسب این عنصر دکوراتیو با سایر المان‌های دکوراسیون داخلی همان نکته مهمی است که به ایجاد یک فضای شیک و لاکچری کمک می‌کند؛ بنابراین، شما می‌توانید ضمن توجه به سلیقه شخصی خود، با در نظر گرفتن چند فاکتور خاص، حس لوکس بودن را در دکوراسیون داخلی خود القا کنید. درواقع می‌توانید ضمن بهره‌مندی از جنبه‌های زیبایی پرده از جنبه‌های کاربردی آن نیز نهایت استفاده را داشته باشید. این روزها پرده‌های زبرا، دابل شید و پانچ جزو پرفروش‌ترین مدل‌های پرده هستند؛ به‌همین خاطر بررسی راهنمای خرید این مدل از پرده‌ها بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. از‌آنجا‌‌که هر‌یک‌از این مدل‌ها، سبک، تنوع و مکانیزم خاص خود را دارند، بهتر است که راهنمای خرید آن‌ها را به صورت مجزا بررسی کنیم.

خرید پرده زبرا

خرید پرده زبرا یک انتخاب ایده‌آل برای آن دسته از افرادی است که تامین نور ساختمان برایشان اهمیت زیادی دارد. طراحی خاص این نوع پرده امکان تنظیم میزان نور ورودی به‌صورت دستی یا مکانیکی را فراهم ساخته است. زبرا در حقیقت ترکیبی از پرده کرکره‌ای و دو لایه بوده و به ویژگی‌های خاصی مجهز است.

تنوع طرح و رنگ

آنچه در انتخاب این نوع پرده مورد توجه قرار می‌گیرد، طرح و رنگبندی آن متناسب با سبک چیدمان است. درصورتی‌که این تناسب برقرار نشود، حتی با خرید گران‌ترین پرده نیز نمی‌توانید هارمونی جذابی در فضای دکوراسیون خود ایجاد کنید. رنگی که برای این مدل از پرده انتخاب می‌کنید، باید با رنگ غالب دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. قبل‌از انتخاب این متریال بهتر است به فضای داخلی خانه نگاهی بیندازید و متناسب با وسعت، ابعاد و شرایط ساختمان به خرید پرده مدل زبرا بپردازید. اگر پیرو سبک مدرن و مینیمال هستید، پرده‌های ساده تک رنگ با رنگ‌های خنثی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. هرچه پرده طرح و رنگ ساده‌تری داشته باشد، از ایجاد آشفتگی در فضای داخلی جلوگیری کرده و تعادل و جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند، البته برای دکوراسیون‌های کلاسیک، استفاده از پرده‌های طرح‌دار تصویری و چاپی به همراه والان مناسب‌تر است.

جنس و کیفیت پرده

معمولا در طراحی و دوخت پرده‌های زبرا از پلی استر استفاده می‌شود. هنگام خرید پرده زبرا حتما به کیفیت آن توجه کنید. درصورتی‌که می‌خواهید از جنس و کیفیت این نوع پرده اطمینان داشته باشید، پرده زبرا ترک را انتخاب کنید. درصورتی‌که تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است از یک مرجع معتبر خرید خود را انجام دهید. معمولا در مراجع خرید معتبر، انواع پرده زبرا را در بازه قیمت مختلف عرضه می‌کنند تا محدودیتی در خرید نداشته باشید.

نحوه استفاد از پرده

این مدل از پرده در طرح‌های مختلف وجود دارد. برخی از مدل‌های پرده زبرا دارای مکانیزم جمع شدن اتوماتیک هستند و با کنترل از راه دور تنظیم می‌شوند، البته قیمت این مدل‌ها گران‌تر است. درصورتی‌که به خرید پرده مدل زبرا دستی فکر می‌کنید، باید به موقعیت پنجره و نحوه دسترسی به پرده توجه کنید.

راهنمای جامع خرید پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز
پرده پانچ طلاکوب و پتینه

خرید پرده پانچ

پرده پانچ به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل این نوع المان دکوراتیو شناخته می‌شود. اگرچه پردهای پانچ نیز در طرح‌های مختلف وجود دارد؛ اما خرید پرده پانچ نسبت‌به پرده زبرا با چالش‌های کمتری همراه است.

جنس پرده

حالت این نوع پرده و ایستایی آن هر فضایی را زیبا و خاص می‌کند. تنها کافیست که در انتخاب آن به هارمونی رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها در دکوراسیون داخلی و همچنین کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید. در دوخت این مدل از پرده محدودیتی از لحاظ انتخاب متریال و جنس پارچه تعریف نشده است؛ درنتیجه شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود و هزینه‌ای که در اختیار دارید، به انتخاب پرده پانچ با جنس مورد نظر بپردازید. اگر بخواهیم مدل‌های این نوع پرده را معرفی کنیم، می‌توانیم پرده پانچ کلاسیک، مدرن، ساده و طرح‌دار را نام ببریم. شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون خود به انتخاب مدل مناسبی در خرید پرده برسید. همچنین شما می‌توانید این پرده را به‌صورت دو تکه با دو پانل ساده و طرح‌دار انتخاب کرده و با ترکیب این دو پانل پرده در کنار هم جلوه بصری خاصی ایجاد کنید.

طرح و رنگ

قبل از این‌که در انتخاب جنس پارچه پرده و تایید کیفیت طراحی و دوخت آن به اطمینان برسید، بهتر است روی طرح و رنگ پرده متمرکز شوید. درصورتی‌که سالن نشیمن یا پذیرایی شما و هر فضای دیگر در خانه یا محل کار، ابعاد کوچک و محدود یا چیدمان فشرده‌ای دارد، بهتر است که از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده در خرید پرده استفاده کنید. در این صورت فضا دل‌بازتر و بزرگ‌تر دیده می‌شود. درنهایت بهتر است مرجعی را برای خرید انتخاب کنید که ضمن در نظر گرفتن تمام آیتم‌ها در دکوراسیون داخلی شما، مدل و سبک مناسبی از پرده پانچ را پیشنهاد می‌دهد.

راهنمای جامع خرید پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز
پرده دابل شید و شب روز

خرید پرده شب و روز

پرده شب و روز که با نام‌های پرده دو مکانیزم یا دابل شید نیز شناخته می‌شود، نوعی پرده مدرن و شیک است که این روزها بسیار ترند شده است. این نوع پرده نیز امکان تنظیم نور وارد شده به فضای خانه و حفظ حریم شخصی را در طول شبانه روز فراهم می‌سازند؛ به‌همین خاطر با این نام شناخته می‌شود. پرده دابل شید در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد و ضمن کارایی بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد، جلوه‌های زیبایی خاص و لوکسی ارائه می‌دهد. در خرید این مدل از پرده چند نکته خاص مطرح می‌شود که لازم است به آن توجه کنید.

موقعیت استفاده از پرده

مکان نصب پرده در طراحی آن و انتخاب درست متریال‌های دوخت تاثیرگذار است. درصورتی‌که این پرده را برای پذیرایی یا نشیمن تهیه می‌کنید، انتخاب مدل‌های گلدوزی‌شده یا دانتل ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد یا به‌عنوان مثال: پرده شید بلک اوت برای استفاده در اتاق خواب جهت پوشانندگی کامل فضا و مسدودکنندگی نور مناسب‌تر است. استفاده از آستر پلی‌استر و رویه توری با دو مکانیزم مجزا استفاده از آن را برای بخش‌های مختلف خانه ایده‌آل ساخته است. تنها کافیست به موقعیت استفاده از پرده و نیاز خود به حفظ حریم شخصی هنگام خرید پرده توجه کنید.

تنوع بالا در خرید

شما می‌توانید متنوع‌ترین انواع پرده‌های مدرن را در این سبک مشاهده کنید؛ از این‌رو بهتر است در خرید پرده دابل شید نوع طراحی دکوراسیون را در نظر گرفته و طرح و رنگی را انتخاب کنید که با سبک دکور شما هماهنگ باشد. از انواع پرده دابل شید می‌توان به پرده ساده با پارچه رویی توری، پرده گلدوزی یا خامه‌دوزی، پرده دانتل، پرده چاپی و پرده تور کتان اشاره کرد. هریک ‌از این مدل‌ها زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند؛ اما تنها در صورتی جلوه منحصربه‌فردی خواهند داشت که با نوع دیزاین و کاربری مورد نظر شما سازگاری داشته باشند. توجه داشته باشید این نوع پرده با مدل زبرا کاملا متفاوت است، هرچند عملکرد یکسانی دارند؛ اما پرده شب و روز دو متریال جدا با مکانیزم مجزاست، درصورتی‌که پرده زبرا یک پرده با قابلیت ترکیب دو متریال متفاوت است.

قیمت خرید پرده دومکانیزم

قیمت این مدل از پرده باتوجه‌به متریال‌های طراحی و دوخت آن تعیین می‌شود؛ اما برای این‌که بتوانید آن را با قیمت مناسب تهیه کنید، باید یک فروشگاه معتبر و تخصصی در این زمینه را انتخاب کنید. باتوجه‌به این‌که در خرید پرده آنلاین امکان بررسی کیفیت وجود ندارد، باید با اعتماد بر اعتبار مرجع خرید آن، پرده شب و روز مناسب را سفارش دهید.

راهنمای جامع خرید پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز
پرده زبرا تصویری - چاپی طرح گل دار

 

جمع‌بندی

در این مطلب راهنمای خرید پرده در مدل‌های جدید شامل پرده زبرا، پرده پانچ و پرده شب و روز را بررسی کردیم. در انتخاب سبک پرده هنگام خرید آن هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و می‌توانید براساس سلیقه خود یکی از مدل‌های پرده را انتخاب کنید؛ اما بعد از انتخاب مدل مورد نظر باید چند آیتم خاص را در نظر بگیرید تا بتوانید به کارایی بهینه و جلوه بصری خاص در استفاده از این متریال برسید. قبل از هر چیزی باید به ایجاد تناسب بین طرح و رنگ پرده با سایر المان‌های دکوراسیون برسید. درنهایت برای داشتن یک خرید مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت بهتر است یک مرجع خرید تخصصی را معتبر را انتخاب کنید. استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره در چنین مراجعی به شما کمک می‌کند که هنگام خرید پرده با چالش‌های کمتری مواجه شده و انتخاب ایده‌آلی داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز