بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چرا مردان خیانت میکنند ؟ دلیل اصلی خیانت یک مرد چیست؟ چرا گاهی مردان با این که در بهترین شرایط یک رابطه قرار دارند دست به خیانت می زنند؟ در این مطلب قصد داریم به صورت کاملا بی طرفانه دلایل اصلی خیانت مردان را باهم بررسی کنیم.

چرا مردان خیانت می کنند؟ بررسی مهم ترین دلایل خیانت آقایان

خیانت توجیهی ندارد، هر شخص در صورت بروز کوچکترین مشکل در رابطه موظف است ابندا آن را حل کند و در صورتی که مشکلی قابل حل نبود رابطه را به اتمام برساند. این که خیانت کنیم و دلیل و بهانه برای این کار بیاوریم هیچ توجیهی ندارد و باید بدانید که هر شخصی که خیانت می کند و هر دلیلی هم برای آن داشته باشد دچار ناپختگی شخصیتی است. پس هیچگاه خود را مقصر ندانید و توجه داشته باشید که احساس گناه کردن پس از مورد خیانت قرار گرفتن در رابطه کاملا طبیعی است.

اما در هر صورت تصمیم داریم به دلایلی که یک مرد را به خیانت می کشاند اشاره کنیم و با بررسی بعضی از دلایل اصلی خیانت به شما نشان دهیم چگونه می توانید رابطه ای وفادارانه داشته باشید.

چرا مردان خیانت میکنند ؟ - 8 دلیل اصلی برای خیانت مردان

1- مردی که اعتماد به نفس خود را از دست داده ممکن است خیانت کند

یکی از مهم ترین دلایلی که روانشناسان آن را به عنوان علت اصلی خیانت مردان معرفی می کنند این است که توسط شریک عاطفی، مدام به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحقیر می شوند و سعی می کنند این کمبود را با فرد دیگری که به آن ها احساس کافی بودن می دهد پر کنند. اگر کچلی یا شکم بزرگ او را مسخره کنید، تیپ و ظاهر او را با دیگران مقایسه کنید و مدام نواقصی که دارد را به او یادآور شوید از شما فراری می شود و برای جبران اعتماد به نفس از دست رفته به سراغ فرد مهربان تری می رود. پس اگر تا به حال از این ضعف رفتاری برخوردار بوده اید دست نگه دارید و سعی کنید مشکلات قابل حل شریک زندگی خود را از راه درست و گفت و گوی سازنده حل کنید.

2- کارش را خیانت نمی داند!

بعضی از مردان خیال می کنند جواب دادن به دایرکت های خانم های دیگر در شبکه های مجازی خیانت محسوب نمی شود، بیرون رفتن با خانم همکار خیانت نیست و ... این موضوعات از نظر شما خیانت است. پس بهتر است پیش از ورود به هر رابطه ای با طرف مقابل در مورد این که حد و مرز خیانت از نظرتان چگونه است صحبت کنید و در مورد این مسئله به یک نتیجه مشترک برسید.

3- برای شما و احساسات اهمیتی قائل نمی شود

خب اصلی ترین دلیل خیانت مردان این است که طرف مقابل برایشان اهمیت چندانی ندارد و دیگر نمی تواند خلاهای عاطفی خود را با او پر کند. پس کم کم فاصله می گیرد و بدون توجه به احساسات شما به خیانت کردن ادامه می دهد.

4- مردی که قدردان زحمات او نباشید در معرض خیانت قرار می گیرد

همیشه توصیه می شود برای دلگرم کردن آقایان در رابطه از ویژگی های مثبت او تعریف کنید: (ممنون که به من اهمیت می دهی و برای این که خسته نشوم بعضی از کارهای خانه را انجام می دهی) - (ممنون که برای این که من وقتی برای خود داشته باشم با بچه هایمان وقت می گذرانی) - (ممنون که نهار امروز را حساب کردی) و ... . اکثر مردانی که خیانت می کنند می گویند که در رابطه ای که داشتند به خوبی از آن ها برای کارهای خوبشان قدردانی نمی شد.

5- احساس می کند دیگر مثل قبل به او اهمیت نمی دهید

کم توجهی شریک عاطفی یکی دیگر از اصلی ترین دلایل خیانت است که طرف مقابل به جای صحبت سازنده و رفع مشکلات ایجاد شده در رابطه خود دست به خیانت می زند. احساسات همیشه مهم ترین بخش یک زندگی عاطفی هستند و در صورتی که نادیده گرفته شوند می توانند آسیب های زیادی به رابطه وارد کنند.

چرا مردان خیانت میکنند ؟ - 8 دلیل اصلی برای خیانت مردان

6- عصبانی است اما نمی خواهد در مورد آن صحبت کند.

اگر زنی هستید که همسرتان نمی توانند به خاطر رفتار تندی که نشان می دهید با شما دردودل کند و مشکلاتش را درمیان می گذارد باید بدانید که او را در معرض خیانت قرار می دهید. پس اگر خواهان یک رابطه موفق هستید باید برای طرف مقابل فضای امنی ایجاد کنید که بتواند در صورت بروز مشکل یا هر گونه دلتنگی با شما بدون نگرانی صحبت کند.

7- می خواهد نارضایتی اش را ثابت کند

مدت ها بود که به او نشان می دادم از اوضاع رضایت ندارم و بهتر است سراغ یک مشاور برویم اما او قبول نکرد. رابطه یک شبه ام با زن دیگری، آخرین تلاش من بود برای این که همسرم ناراحتی ام را جدی بگیرد و جالب این است که این کار جواب هم داد! هر دوطرف برای مشاوره اقدام کردیم و رابطه ما محکم تر شد. ازدواج و رابطه های موفق به تلاش دو طرفه نیاز دارند.

8- مردی که مدام از او مراقبت می کنید شاید ...

هیچ چیزی مثل یک زن شکاک و بد دل نمی تواند زمینه خیانت کردن را فراهم کند. زنی که مدام طرف مقابل را بررسی می کند، کجا هستی؟ با کی هستی؟ و این تصور را ایجاد می کند که مستحق خیانت است و در حال تلاش برای جلوگیری از آن است. کسی که بخواهد خیانت کند منتظر فرصت مناسب نمی ماند و طوری کارش را پیش می برد که تا مدت ها کسی از آن چیزی نفهمد. پس اگر احساس نا امنی در رابطه می کنید این موضوع را با شریک عاطفی خود در میان بگذارید و از او بخواهید برای بهتر کردن اوضاع تلاش کند.

 

به پایان مطلب دلایل اصلی خیانت آقایان رسیدیم، نظر شما درباره نکاتی که به آن اشاره کردیم چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(7 امتیاز , میانگین: 3.9 از 5)

نظرات شما:
  • ali چهارشنبه, 19 بهمن 1401

    عالی


عناوین جذاب امروز