بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

می‌دانیم ازدواج مقوله ی بسیار مهمی است و از جمله مهم ترین تصمیم هایی است که هر فرد در زندگی خود میگیرد. شناخت در ازدواج امری ضروری و بسیار مهم است و اگر طرفین از یک دیگر شناخت کافی را نداشته باشند،‌ با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. البته به جز شناخت یک سری فاکتورهای دیگر مانند تحصیلات،‌ سطح درآمد، رتبه اجتماعی هم مهم می‌باشد که باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشیم. اگرچه تمامی‌این موارد مهم هستند؛ اما برای شناخت طرف مقابل تان لازم است ابتدا در رابطه با برخی خصوصیات مهم در افراد بیش تر بدانید. ما در این مطلب قصد داریم به یکی از این خصوصیات مهم اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

شخص مناسب ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما هم در یک رابطه احساسی هستید،  نیاز به اطلاعات فراوانی دارید. قبل از هر چیز ابتدا باید به ارزیابی خودتان بپردازید و سوال‌های زیر را از خود بپرسید :

آیا من از نظر احساسی برای یک رابطه آماده هستم؟

آیا من برای طرف مقابلم جذاب هستم؟

چه موقع بهترین فرد را پیدا می‌کنم؟

آیا می‌توانم زندگی آینده ام را با وی بسازم؟

اگرچه همه همه ما قبل از ازدواج به دنبال پاسخ به این سوالات هستیم؛ اما مسائل بسیار مهم تری هم وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم به مهم ترین خصوصیات افراد در یک رابطه اشاره کنیم. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این خصوصیات را نمی‌توان در شبکه‌های اجتماعی افراد و یا همان دیدار اول، پیدا کرد.

خود آگاهی ارتباطی

این خصوصیت چیزی نیست جز «خودآگاهی ارتباطی». این خصوصیت باعث ایجاد حس کنجکاوی در افراد خواهد شد.  این افراد معمولا اخلاقیات زیر را دارند:

افرادی که دارای این خصوصیت هستند، می‌توانند به راحتی در رابطه با روابط قبلی خود صحبت کنند و انگیزه خود را از آغاز روابط جدید،‌ بیان نمایند.

اشتباهات و مشکلات یک رابطه را دو طرفه می‌بینند. این انسان‌ها هیچ گاه نمی‌توانند خود خواه باشند و همیشه مسئولیت اشتباه‌های خود را می‌پذیرند.

از شنیدن انتقاد‌ها هراسی ندارند و با گوش و دل باز به آنها گوش می‌دهند. پس اگر شما هم به دنبال یک رابطه بلند مدت هستید، به جای فکر کردن به پول، قد، تیپ، درآمد و دیگر مسائلی که امروزه به عنوان شرط‌های ازدواج بیان می‌شود، به دنبال کسی باشید که چنین خصوصیتی یعنی «خودآگاهی ارتباطی» را داشته باشد. زیرا در یک رابطه ایده آل باید فردی مطمئن برای تکیه کردن وجود داشته باشد.

شخص مناسب ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه می‌توان شخیص داد فردی که مناسب ازدواج است؟

برای این کار دو نوع استراتژی وجود دارد :

۱-  به واکنش‌های آنان دقت کنید هر روز ما نسبت به اتفاقات بسیاری واکنش نشان می‌دهیم. پس شما نیز باید این واکنش‌ها را در افرد بسنجید. برای مثال برای شام به بیرون رفته اید و گارسون غذای اشتباهی را می‌آورد و یا در حال رانندگی، با ماشین دیگری تصادف می‌کنید. در این مواقع با سه حالت می‌توان به چنین موقعیت‌هایی واکنش نشان داد   دعوا کنید، سر آن فرد فریاد بزنید و او را سرزنش کنید.  فرار کنید و بخاطر آن موقعیت احساس خجالت کنید.  موقعیت را در نظر بگیرید. در واقع کاری کنید بدون این که کسی در آن بین سرافکنده شود، موقعیت به خوبی پیش رود و یا اگر مشکلی به وجود آمده است، برای آن مشکل راه حلی پیدا نمایید. طبیعتا بیشتر ما یا دعوا می‌کنیم و یا از آن موقعیت فرار می‌کنیم؛ اما با داشتن خصوصیت خودآگاهی ارتباطی می‌توان گزینه سوم را برگزید. در این شرایط می‌تواند موقعیت را در نظر بگیرید و بدون این که به دیگران آسیبی وارد کنید، نیازهای خودتان را هم تامین نمایید. چرا کنترل در این شرایط موضوع مهمی‌است؟ زیرا دیر یا زود شما هم در برابر وی در یک چنین موقعیتی قرار خواهید گرفت. در واقع ممکن است شما کاری کنید که برای وی آزاردهنده و یا عجیب باشد. پس بهتر است فردی را انتخاب کنیم که با واکنشی معقول، ‌راه صحیح را به ما هم نشان دهد.

۲-  ببینید آن‌ها چگونه درباره روابط خود صحبت می‌کنند. (مخصوصا روابط احساسی سابق آن‌ها را حتما در نظر بگیرید)

روش دیگر برای یافتن این افراد،  سنجش نحوه صحبت کردن آن‌ها از روابط قبلی شان است. افرادی که فاقد این خصوصیت هستند، یا خود را قربانی می‌دانند و یا دیگران را احمق فرض می‌کنند. در حالی که افراد دارای خصوصیت« خود آگاهی ارتباطی» می‌گویند: « ما دوتا برای هم ساخته نشده بودیم.» یا « او در شرایطی بود که نمی‌توانست با من باشد و یک رابطه سالم داشته باشیم.» و یا « با این که به خاطر تمام شدن آن رابطه ناراحت شدم؛ اما تجربه‌های زیادی از آن کسب کردم.» پس قبل از هر چیز،‌ به این دو راهکار توجه داشته باشید. علاوه بر این اگر، درخواست‌ها و سوال‌های شما با صبر، مهربانی و محترمانه پاسخ داده شد، بدانید که با فرد درستی روبرو هستید؛ اما اگر دیدید که پاسخ‌های وی کاملا بی منطق و همیشه حق به جانب است، باید بگوییم که احتمال شما فرد اشتباهی را انتخاب کرده اید.

منبع مجله کیوی



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز