بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
قد در ازدواج چقدر مهم است و اهمیت قد پسر برای دختر و اهمیت قد دختر برای پسر در این مطلب سوربان بخوانید.

یکی از عناصر و تفاهمات مهم بین زوجین تناسب است. این تناسب در تمام جوانب اخلاقی و رفتاری و ظاهری باید پدیدار باشد. که البته تمام آنچه بر حسب اولویت ها و سلیقه های شخصی دسته بندی میشوند. مادر این مقاله قصد داریم به این تناسب در بخش ظاهری یا به صورت دقیق تر راجع به تناسب قدی زوجین بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اختلاف قد چقدر در ازدواج مهمه؟

درصد زیادی از خانم‌ها یکی از معیارهای مهم خود برای انتخاب همسر را داشتن قدبلند عنوان می‌کنند. باور عموم جامعه این است که مرد باید از همسر خود بلندتر باشد و به همین دلیل بسیاری از دختران قدبلند برای یافتن همسر دچار مشکل می‌شوند. موارد زیادی پیش آمده که دو طرف با وجود داشتن تفاهم فقط به‌دلیل نامتناسب بودن قد از ازدواج صرف‌نظر کردند. اما یک مطالعه که چند وقت پیش منتشر شد تمام این باورها و ایده‌آل‌ها را زیر سؤال برد. دانشمندان با بررسی هزاران زوج متوجه شدند اگر دختران با مردان کوتاه‌تر از خود ازدواج کنند زندگی موفق‌تری خواهند داشت و احتمال جدایی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. حال این سؤالات مطرح می‌شود که واقعا تفاوت قد ایده‌آل بین همسران چه میزان است؟ آیا قد می‌تواند روی ویژگی‌های اخلاقی یک فرد اثر بگذارد؟ آیا منطقی است که به‌دلیل نامتناسب بودن قد، از ازدواج با یک نفر منصرف شد؟ معیار خیلی از خانم‌ها برای انتخاب همسر داشتن قدبلند است، اما برخلاف تصور آنها مردانی که قد کوتاه دارند به زندگی مشترک پایبندتر هستند. با اینکه مردان قدبلند زودتر اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند، اما زندگی مشترک آنها دوام کمتری دارد. مطالعاتی که از ۴۰ سال پیش در ایالات‌متحده آغاز شده، نشان می‌دهد نرخ طلاق در میان مردانی که قدکوتاه دارند به طور باورنکردنی کمتر از مردان قدبلند است. با اینکه عجیب به‌نظر می‌رسد اما مردان کوتاه سعی می‌کنند کوتاهی قد خود را با درآمد بالاتر و توجه بیشتر به همسر خود جبران کنند. جذابیت‌های ظاهری نقش مهمی در شروع یک رابطه دارد، اما در طولانی‌مدت هیچ نقشی در حفظ زندگی مشترک ندارد. با اینکه مردان کوتاه‌قد معمولا دیر ازدواج می‌کنند، اما در عوض نرخ طلاق هم بین آنها بسیار کمتر از متوسط جامعه است. در عوض مردان بلندقد بیشتر در کار خانه به همسر خود کمک می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان همکاری مردان قدبلند در کار خانه بین ۲۵ تا ۳۰درصد از کوتاه‌ها بیشتر است. 

مردان، کوتاه‌تر از خود را می‌پسندند

درصد زیادی از مردان هستند که به هیچ عنوان برای خواستگاری از دختران بلندتر از خود پیشقدم نمی‌شوند و از اینکه مجبور شوند هنگام نگاه کردن به همسر خود سرشان را بالا بگیرند، بیزارند، اما چرا مردان ترجیح می‌دهند همسری کوتاه‌تر از خود انتخاب کنند. باید علت این موضوع را در طول هزاران سال تکامل انسان‌ها جست‌وجو کرد. در گذشته انسان‌ها برای انتخاب همسر به قدرت باروری زن‌ها توجه زیادی داشتند و معتقد بودند زنان قدبلند از توانایی کمتری در این زمینه برخوردار هستند. شاید به دلیل آنکه زنان قدبلند دیرتر به سن بلوغ می‌رسیدند، این عقیده در بین مردان آن زمان به وجود آمده است. البته جالب است بدانید بر اساس مطالعات ژنتیک قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط هستند. به این ترتیب مادران قدبلند با احتمال بیشتری صاحب پسر با قد متوسط یا کمتر می‌شوند.

اختلاف قد چقدر در ازدواج مهمه؟

قدبلندها با چه کسانی ازدواج می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم مردان قدکوتاه سعی می‌کنند کوچکی اندام خود را با درآمد بیشتر جبران کنند، به همین دلیل تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتری دارند یا سطح تحصیلات‌شان پایین‌تر از خودشان است. در عوض مردان قدبلند سعی می‌کنند از جذابیت ظاهری خود استفاده کنند و به همین دلیل تمایل بیشتر با ازدواج با زنانی دارند که درآمد یا سطح اجتماعی بالاتری نسبت به خودشان دارند.  آمارهایی که در مورد ازدواج زنان و مردان و اختلاف قد آنها به‌دست آمده واقعا جالب است. مردان قدکوتاه با احتمال ۲۶۹درصد بیشتر از مردان با قد متوسط ممکن است با یک زن هم‌قد خود ازدواج کنند. احتمال ازدواجآنها با یک زن بلندتر از خودشان ۱۴۵۰درصد بیشتر از یک مرد قدبلند است. اما احتمال آنکه یک مرد قدبلند با زنی هم‌قد خود ازدواج کند بسیار پایین است، چه برسد به اینکه آن زن بخواهد از همسرش بلندتر هم باشد.

زنان چه قدی را می‌پسندند؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای زنان برای انتخاب همسر آینده، داشتن قدبلند است. اما واقعا چند سانتی‌متر بلندتر مطلوب زنان است؟

محققان با مطالعه دقیق متوجه شدند زنان دوست دارند همسران‌شان تقریبا بین ۱۲ تا ۱۳ سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. این میزان درست برابر با اختلاف قد بین شاهزاده انگلستان و همسرش یعنی ویلیام آرتور و کیت میدلتون است.  در مطالعاتی که روی دو هزار خانم انجام شده، نزدیک به ۷۰درصد اعلام کردند که دوست دارند همسران‌شان از آنها بلندتر باشند. تقریبا ۲۰درصد اختلاف بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر را ایده‌آل دانستند و فقط ۱۰درصد اعلام کردند دوست دارند با همسران‌شان هم‌قد باشند. البته ۷درصد از خانم‌ها بیش از اندازه زیاده‌خواه هستند و دوست دارند همسران‌شان بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. با این حال این آمار چندان نگران کننده نیست و معمولا زنان و مردان به مرور زمان با قد همسر خود کنار می‌آیند. نزدیک به ۸۳درصد از زنان و ۸۹درصد از مردان از قد همسر خود راضی هستند و فقط ۱۴درصد از قد همسر خود ابراز ناخوشایندی کردند.

منبع:تریبون آزاد



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز