بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نشانه های تشخیص قصد پسر ها از دوستی

وقتی با مردی آشنا شدین چطوری می‌تونین بفهمین اون قصد ازدواج داره یا فقط فکر وقت‌گذرونی و تفریحه؟ این سوال خیلی از دخترهاست. برای تشخیص قصد ازدواج پسر ها می تونین این مقاله رو بخونین.

رابطه با مردی که با اون آشنا شدین می ‌تونه هم خوب و خوشایند باشه و هم گیج کننده. یکی از سخت ‌ترین و گیج کننده ‌ترین جنبه‌ های اون اینه که دوست دارین بفهمین این مرد چقدر به شما علاقمنده، قصدش ازدواجه یا به دنبال سرگرمیه؟

همیشه پرچم‌ های قرمزی وجود داره که باید ازشون آگاه باشین اما بیشتر افراد در این روابط متوجه این علائم نیستن یا گاهی واقعا نمی‌خوان متوجه بشن! اگه مطمئن نیستین در ذهن این مرد دقیقا چی می‌گذره، با نشانه‌ های زیر می ‌تونین تا حدودی متوجه بشین قصد واقعی اون چیه.

چطوری بفهمیم قصد پسر ازدواجه یا دوستی؟

نشانه های مردی که قصد ازدواج داره

1. هدف ‌هاش رو با شما در میان میذاره

مردی که به دنبال یک رابطه‌ جدی با شماست، روراسته. درمیان گذاشتن هدف ‌ها و برنامه‌ های آینده چیزی نیست که مردها به راحتی اون رو انجام بدن. اگه این مرد علاقه‌ جدی به شما نداشته باشه، برنامه‌هاش رو پیش شما رو نمی‌ کنه. با درمیان گذاشتن هدف‌هاش با شما، اجازه می‌ ده بدونین که می ‌خواد شما رو وارد زندگیش کنه.

اون می‌ خواد آرزوهاش رو با شما درمیان بذاره و بدونین چی در سر داره، با این کار می ‌تونه بفهمه شما دو نفر نسبت به هم در چه سطحی هستین؛ هدف ‌و نگرش‌هاتون چه هماهنگی ‌ها یا تضادهایی با هم دارن، و در چه زمینه ‌هایی با هم سازگارترین. از سوی دیگه، اگه با شما در مورد برنامه‌ های آینده‌اش حرف نزنه یعنی آینده‌ مشترکی با شما نمی ‌بینه.

2. سعی می‌ کنه بیشتر با خصوصیات شما آشنا بشه

یکی دیگه از نشانه‌ های بارز اینکه مردی قصد ازدواج با شما رو داره اینه که از شوخی‌ های سطحی و وقت تلف کردن‌ های دوستانه به سمت سوال ‌هایی عمیق ‌تر و شخصی ‌تر می ‌ره. اون می ‌خواد در مورد گذشته‌ شما و احساسات‌تون بدونه و با شخصیت حقیقی شما بیشتر آشنا بشه.

3. شما رو به خانواده‌اش معرفی می‌ کنه

مردی که به رابطه جدی فکر می‌ کنه، شما رو به خانوادش معرفی می‌ کنه و این قدم بزرگیه که اگه این مرد برداشته، مطمئن باشین شما رو واقعا دوست داره و می‌ خواد با شما ازدواج کنه. خانواده‌ اون، دنیای اون هستند و معرفی کردن شما به اون ها، موضوع مهمیه.

4. احساسات واقعی خود رو بروز می‌ ده

اگه مردی به زندگی مشترک با شما فکر کنه، مشکلی برای بروز احسساسات و عواطفش نداره. به راحتی به شما میگه که دلش  تنگ می‌ شه و از بودن در کنار شما، به خاطر خود شما لذت می‌ بره. این رو هم فراموش نکنین که برای مردها، این کار همیشه ساده نیست.

5. با هیچکس دیگه رابطه نداره

خیلی وقت‌ ها شاید به این فکر کنین که آیا مردی که با اون آشنا شدین با زن یا دختر دیگه هم رابطه داره یا نه؟ بله این مساله مهمی بوده که به هیچکس دیگه علاقه نداشته باشه و شما تنها دختر مورد علاقه‌ اون باشین.

6. در مورد آینده صحبت می‌ کنه

اون نه تنها در مورد آینده با شما حرف می ‌زنه بلکه شما رو در آینده‌ خودش می ‌بینه. مثلا ممکنه بگه: دوست دارم ادامه تحصیل بدهم، اما نگران نباش، همچنان برای تو وقت خواهم داشت!

7. چیز های کوچک و جزئی رو به خاطر می ‌سپاره

اگه مردی واقعا به شما اهمیت نده و دنبال رابطه ماندگار با شما نباشه، چیز های کوچک هم برایش مهم نیستن که بخواهد اون ها رو به خاطر بسپارد؛ مثلا یادش نمی‌‌ ماند که قرمز، رنگ مورد علاقه‌ شماست یا اینکه دوست دارین در یک روز سرد زمستانی بستنی بخورید.

چطوری بفهمیم قصد پسر ازدواجه یا دوستی؟

نشانه های پسری که قصد ازدواج نداره

پسری که قصد ازدواج با شما رو نداره، یک یا چندمورد از نشانه های زیر رو در رابطه عاطفی داره:

1. نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودل است

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ اون دودل باشن. بیشتر مردان بعد از چند ماه متوجه می ‌شن که آیا دوست دارن، دختری که با اون دوست هستن، تا پایان عمر در کنارشان باقی بمونه یا نه. حتی اگه دوست پسرتون به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشه، وقتی از اون در این باره سوال می ‌کنین، غریزه‌ اش به اون کمک می‌ کنه تا به سرعت به سوالتون جواب بده.

پسری که برای ازدواج دودله و در جواب سوالتان میگه: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتنه. این دودلی یعنی اون قصد ازدواج نداره.

2. قول ازدواج میده، اما نمی گه چه زمانی!

خیلی از دخترها در این دام گرفتار می ‌شن و هر بار که دوست پسرشون از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌ره، قلبشون می ‌شکنه. پسری که قصد ازدواج نداره، اما می‌خواد همچنان از این رابطه‌ دوستی سوءاستفاده کنه، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ ازدواج خسته می‌ شه.

اگه دوست پسرتون ازدواج رو به آینده ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌ کنه، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ مهمیه که اون هرگز قصد ازدواج با شما رو نداره و احتمالا از ابتدا دوستی رو به قصد ازدواج آغاز نکرده.

3. برای حل مشکلات تلاشی نمیکنه

وقتی پسری اصلا قصد ازدواج نداشته باشه، اما دختر به ازدواج امید بسته باشه، این اختلاف نظر در نهایت خودش رو نشون می‌ ده و به جر و بحث و دعوا دامن می ‌زنه.

البته زمانی این سناریوها واقعیت پیدا می کنه که هر دو طرف تمایل داشته باشن که درباره‌ ازدواج با هم صحبت کنن. اگه دوست پسرتون همیشه از بحث درباره‌ ازدواج فرار می‌ کنه و معتقده که سری رو که درد می‌ کنه، دستمال نمی‌ بندن و از دعوا کردن اجتناب می‌ کنه، چون حوصله‌ جر و بحث رو نداره، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ خوبی نیست.

این سکوت علامت اینه که فقط نصف حرف‌ های اون راست و بقیه دروغه و اون در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ ازدواج قول ‌هایی می‌ ده و حرف‌هایی می ‌زنه تا حواستون رو پرت کنه. پس اگه اوضاع تحت کنترلتون نباشه و چشمان تیزبینی نداشته باشین، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتون مدت ‌ها مخفی خواهد ماند.

4. به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج نداره

اگه هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌ شه، دوست پسرتون به جز این که بگوید ازدواج هیچ فاید های نداره، مردان بیچاره چه فشاری رو برای تامین نیاز های خانواده‌ تحمل می‌کنن و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، در واقع داره شخصیت اصلیش رو به شما نشون می‌ ده.  این نظرات به خوبی نشون می‌ ده که اون کاملا ضدازدواجه. اون رو باور کنین و قبول کنین، شخصیت مسمومی داره که تن به ازدواج نخواهد داد.

5. عنوانی برای رابطه نمیذاره

پسری که اکراه داره، شما رو نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کنه، هرگز شما رو همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ رو باور کنین. اگه عنوان گذاشتن برای رابطه ‌تون براش دشواره، چطور انتظار دارین که اقدامی رسمی رو برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام بده.

6. موضوع صحبت رو از ازدواج عوض میکنه

پسری که قصد ازدواج با دختری نداره اما میخواد اون رو در رابطه عاطفی نگه داره، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میره و کم کم دختر هم از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خودش فکر میکنه بهتره دیگه موضوعی رو که میدونه باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشه.

دوست پسرتون می‌خواد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشه. اون از صحبت کردن درباره‌ ازدواج فرار می‌ کنه، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی رو متشنج و آرامشش رو تهدید می‌ کنه. 

7. وقتی به موضوع ازدواج اشاره میکنین عصبانی میشود

اگه پسری دورویی پیشه کرده و وانمود کنه که روزی ازدواج خواهد کرد، ولی هیچ تمایلی به ازدواج نداره، باعث می‌ شه که رفتار عجیب و زشتی داشته باشه. اون می‌دونه که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌ کنه. پس اگه هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌ شه، دوست پسرتون عصبانی می‌ شه، الان می‌دونین که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیره. اون عصبانی می‌ شه، چون شما اون رو مجبور کردین که با ظلم و دورویی خود روبرو بشه.

8. تمایل نداره دیگران در جریان رابطه شما باشن

اگه دوست پسرتون رابطه ‌تون رو در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌ ده، احتمالاً به آینده‌ رابطه ‌تون اطمینان نداره و اصلاً به آیند های که می‌تونین با هم داشته باشین، افتخار نمی‌ کنه.

پسری که تمایل نداره، دیگران از رابطه‌ جدی اون با یک دختر مطلع بشن، به هیچ وجه قصد ازدواج نداره. پنهان نگه داشتن رابطه‌ دوستی نشانه‌ بدیه که احتمال ازدواج رو در آینده رد می‌ کنه.

9. برای راضی کردن خانواده اش تلاشی نمیکنه

اگه در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ مونه یا این مخالفت ‌ها رو بهانه ای برای ازدواج نکردن می‌ کنه یا از این هم بدتر تا حدی با خانوادش هم‌داستان می‌ شه، این نشانه رو جدی بگیرید و باور کنین که اون با شما ازدواج نخواهد کرد.

10. بهانه های الکی

اگه دوست پسرتون همیشه بهانه‌ جدیدی رو برای این که چرا نمی ‌تونه با شما ازدواج کنه، پیدا می‌ کنه، هوشیار باشین که در واقع داره شما رو گول میزنه. اگه بهانه میاره که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار داره درآمدش افزایش پیدا کنه، حرفی نمی ‌زنه یا نمیگه چرا برای ازدواج به پول بیشتری نیاز داره، باور کنین که اون برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌ کنه، چون اصلا قصد ازدواج نداره.

چطوری بفهمیم قصد پسر ازدواجه یا دوستی؟

حرف آخر

پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودله، قول ازدواج میده، اما زمانی برای اون مشخص نمیکنه یا صراحتا میگه قصد ازدواج نداره یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج نداره برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکنه. اون علاقه نداره دیگران در جریان رابطه شما باشن و شما رو به خانواده و دوستانش معرفی نمیکنه و اگه خانواده اش مخالفت کنن تلاشی برای راضی کردن نمی کنه.  اگه پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج نداره، عنوانی برای رابطه تان نمیذاره و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکنه هم نشانه اینه که هرگز قصد ازدواج با شما رو نداره.

امیدواریم با خوندن این مقاله متوجه شده باشین در کجای رابطه قرار دارین و بهتره از این به بعد چه رفتاری از خودتون بروز بدین.

اضافه کنیم که زمان هدر رفته رو نمی شه برگردوند و بهتره در این مورد خوب فکر کنین.



به این مطلب امتیاز دهید:
(11 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:
  • مونا جمعه, 15 مهر 1401

    دیگه اینقد بعضی دخترا تو دسترسن همیشه ک پسرا ازدواج نمیکن

  • مریم جمعه, 07 شهریور 1399

    کلا الان کییی دریگه قصد ازدواج داره؟؟ توی این شرایط اقتصادی


عناوین جذاب امروز