بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب

حفظ سلامت مو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل همه افراد در تلاش‌اند تا از بهترین شامپو مو برای شستشوی موهای خود استفاده نمایند. کمپانی‌های تولید کننده لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی نیز سعی می‌کنند همواره به ویژگی‌های شامپوهایشان بیفزایند تا مورد پسند عموم قرار بگیرد. از طرفی به دلیل وجود تنوع بالای این محصولات ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای افراد کمی دشوار باشد. ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد بهترین شامپو موهای چرب و بهترین مارک خارجی و ایرانی آن برایتان صحبت کرده و نکات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما نیز به کسب اطلاعات کاربردی در این زمینه علاقه دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

ویژگی موهای چرب چیست؟

امروزه توجه به زیبایی و سلامت مو نوعی رفتار صحیح اجتماعی محسوب می‌شود و معضل چربی مو می‌تواند برای هر فردی، ظاهری غیر بهداشتی و ناپسند ایجاد نماید. افرادی که دارای موهای چرب هستند؛ پس از مدت کوتاهی از شستشوی مو دوباره با ظاهر کثیف، چرب و گاهی شوره زده مو مواجه شده و با اینکه هر روز استحمام می‌کنند و از لوازم بهداشتی مربوط به مو استفاده می‌کنند، باز هم ظاهر موهایشان چرب است و این اتفاق موجب سست شدن مو، شکنندگی آنها، ریزش مو و ایجاد شوره سر نیز خواهد شد. از علائم موی چرب می‌توان به ظاهر براق مو با فاصله کمی پس از شستشو، چرب بودن آنها نشستن گرد و خاک روی موها و به اصطلاح پرزدار شدن مو، ریزش غیر طبیعی مو، شوره زدن و پوسته پوسته شدن کف سر، جوش زدن در بین موها و خارش بیش از حد پوست سر اشاره کرد. این افراد معمولاً ریشه مو سستی دارند؛ به همین دلیل لازم است که از شامپوهای با کیفیت و متناسب با نوع موهایشان بهره بگیرند که بتوانند این مشکل را حل کنند و ما در ادامه به بررسی چندین مورد از بهترین شامپوها برای موهای چرب می‌پردازیم.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت

شامپو HL یک محصول استثنایی برای کنترل کردن چربی پوست سر و فعالیت غدد سباسه است. ترکیبات این شامپو فاقد سیلیکون و پارابن بوده و می‌تواند خارش کف سر و بوی بد آن را حذف نماید. در ضمن این محصول موجب خونرسانی بهتر به پوست سر شده و حجم موها را نیز افزایش می‌دهد.

شامپو MQ نیز یک محصول بی‌نظیر برای موهای چرب و نازک و کم پشت بوده و می‌تواند با کاهش چربی مو و پوست سر، تارهای نازک مو را تقویت کند. این محصول حاوی ترکیبات خاک رس و عصاره‌های سابال، آویشن و آرنیکا بوده و ضمن آبرسانی قوی موها، آلودگی‌های کف سر را نیز از بین می‌برد.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو خارجی برای موهای چرب

° شامپو مو چرب اچ ال محصول کشور ایتالیا است و جزو برترین برندهای خارجی محسوب می‌شود. فرمولاسیون این شامپو به طور اختصاصی برای موهای چرب طراحی شده و نیازهای مختلف آن را تامین می‌کند. جالب است بدانید ترکیبات این محصول مانند وجود عصاره آرنیکا با تامین ویتامین های ضروری برای رشد مو ساقه مو را تقویت کرده و موجب ضخیم شدن آن خواهد شد. شامپو موهای چرب اچ ال با آبرسانی قوی از خشکی نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین این شامپو فاقد  پارابن  SLS و فلزات سنگین نیز می باشد.. این شامپو می‌تواند مشکلات موهای چرب را به صورت ریشه‌ای حل کرده، ترشح چربی را کنترل کند و پوست سر را به خوبی تغذیه و تمیز خواهد کرد.

° شامپو روزانه موی چرب اریکه محصول کشور فرانسه بوده که محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این شامپو با دارا بودن ترکیبات محرک رشد مو و مهار کننده اثرات هورمون های مسئول ریزش مو، به افزایش حجم موها کمک می کند. از سوی دیگر مواد خنک کننده و طراوت بخش این شامپو شستن موها را به یک لذت تبدیل می کند. شامپو روزانه مخصوص موهای چرب اریکه تنظیم کننده ترشح چربی پوست سر می باشد. این شامپو علاوه بر تغذیه کردن موها، با دارا بودن ترکیبات ضد قارچ از ایجاد شوره جلوگیری می نماید.

بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

برای داشتن مو‌هایی  بدون موخوره  , و سالم باید از شامپو کراتینه کاندید CANDID  استفاده کنید. این شامپو برای مو‌های کراتینه و آسیب‌دیده مناسب بوده و تحت فرمولاسیون فرانسه است و توانسته در مدت کوتاهی به فروش بسیاری برسد. شامپو کراتینه کاندید مناسب مو کراتینه و آسیب‌دیده، یک پاک‌کننده ملایم بوده و لایه چربی محافظ روی مو‌ها و کف سر را حفظ می‌کند.
این محصول غنی از کارتین هیدرولیز شده بوده و از مو در برابر آسیب‌های دستگاه‌های حرارتی مثل اتو و سشوار و نور خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند. شامپو کراتینه کاندید موخوره و وزی مو را رفع کرده و ضخامت تار مو را افزایش می‌دهد. این محصول فاقد سولفات، پارابن و الکل بوده و با داشتن خواص انتی‌اکسیدانی، موجب درخشندگی مو‌های شما می‌شود.

 معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو ایرانی برای موهای چرب

برخی از افراد نیز به دلیل تناسب شرایط اقلیمی و ژنتیک دوست دارند که از محصولات ایرانی بهره بگیرند. شامپو موی چرب ام کیو (MQ) یک محصول ایرانی است و یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب می‌باشد. شامپو موی چرب ام کیو  MQ مخصوص موهای چرب فرموله شده و چربی اضافه مو و کف سر را از بین می برد، فرمولاسیون این شامپو به گونه ای است که فعالیت غده چربی را متعادل کرده و از چرب شدن مو و کف سر جلوگیری می کند.مو و پوست کف سر را از آلودگی های روزمره پاک کرده و پوست کف سر را نیز ضد عفونی می کند و سلامت تارهای مو را تامین کرده و از آن محافظت به عمل می آورد.برای آقایان و بانوان ایده آل است و برای استفاده روزانه مناسب می باشد.حاوی عصاره رزماری و سیر می باشد که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد. عصاره رزماری موجود در ترکیبات این محصول، سبب افزایش گردش خون و در نتیجه سبب تقویت فولیکول های مو می شود. همین امر موجب محبوبیت بالای آن شده است.

بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه و زنانه

داشتن موهای چرب و جنس آنها معمولا در آقایان و بانوان تفاوت چندانی در یکدیگر ندارند و به همین دلیل اغلب شامپوهایی که برای شستشوی موهای چرب تولید می‌شود، برای خانم‌ها و آقایان مشترک و یکسان است. فقط ممکن است به دلیل اینکه معمولاً موهای خانم‌ها نسبت به آقایان بلندتر و نازک‌تر است، لازم باشد برای نتیجه‌گیری بهتر از مقدار بیشتری شامپو نسبت به مردان استفاده نمایند.

شامپو اچ ال (HL) مناسب موهای چرب و مخصوص آقایان و بانوان بوده و یکی از بهترین و پرمصرف ترین شامپوها برای موهای چرب می باشد. از مشخصات بارز شامپو موهای چرب اچ ال می توان به گزینه های زیر اشاره کرد :

حجم دهنده موهای نازک شده
درمان ریزش مو ناشی از چربی بیش از حد کف سر
فاقد پارابن و SLS،  و فلزات سنگین
کنترل ترشح غدد چربی
کاهش خارش و التهاب پوست سر

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

خرید شامپو موهای چرب

جهت خرید شامپو و کلاً لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گالری سانته به آدرس gallerysante.com و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان گالری سانته، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

نتیجه‌گیری

داشتن موی چرب می‌تواند به علل مختلفی از جمله جنس مو و پوست، شرایط اقلیمی، مشکلات هورمونی، استرس، لمس زیاد مو، سشوار، شستشوی زیاد و... ایجاد شود. اما بهترین راه برای کاهش چربی مو و افزایش تمیزی و لطافت آن، استفاده از شامپوی مختص به موهای چرب است. پس در اولین قدم بهتر است جنس و نوع موهای خود را شناسایی کنید و متناسب با آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مطلب ما در مورد بهترین شامپو برای موهای چرب و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم مطالبی را که عنوان کردیم، برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان از صبر و توجه شما دوستان عزیز، بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_نحوه صحیح شستشوی مو چیست؟

اول موهای خود را با آب گرم یا ولرم آبکشی کنید تا خیس شوند و کوتیکول‌های آن باز شوند. اگر موهایتان بلند و تا زیر شانه‌هایتان است، بهتر است ابتدا مقداری نرم کننده به پایین موها بزنید تا ساقه آنها ترمیم شود. اما اگر موی کوتاه یا متوسطی دارید، احتیاجی به این کار نیست. پس از آن به اندازه یک سکه شامپو را روی دستتان ریخته، آنها را به هم بمالید تا به شامپو آغشته شود. اگر موهایتان بلند است، دو برابر این مقدار را استفاده کنید. سپس فقط ریشه مو را به آرامی و با نوک انگشت‌ها ماساژ دهید. دقت داشته باشید که ساقه موها را به شامپو آغشته نکنید و فقط کفی که از روی موها عبور می‌کند برای آن کافیست. می‌توانید این کار را یک یا دو بار به دلخواه انجام دهید تا به پاکیزگی مطلوب برسید. توجه داشته باشید که ناخن‌هایتان را روی پوست کف سر نکشید و فقط برای چند دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. در نهایت نیز موها را با آب ولرم، به آهستگی آبکشی کرده تا شامپو از روی آنها پاک شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما: