بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پیتزا یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای دنیاست که اصالت ایتالیایی دارد. اگر تمایل دارید با دستور پخت پیتزا و خمیر آن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیتزا یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای دنیاست که اصالت ایتالیایی دارد. از مهم‌ترین دلایل پرطرفدار بودن این فست‌فود می‌توان به مواردی مانند به‌کاررفتن پروتئین و سبزیجات تازه در مواد اولیه، کمک به جذب آنتی‌اکسیدان‌ لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، منبع خوب کلسیم به‌دلیل داشتن پنیر و جذب مواد معدنی و فیبر موجود در خمیر آن اشاره کرد. افراد علاقه‌مند به انواع مختلف این نوع فست‌فود ازجمله پیتزا نیویورک استایل به‌دنبال بهترین پیتزایی هستند. اگر تمایل دارید با دستور پخت پیتزا و خمیر آن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش پخت خمیر پیتزا و پخت پیتزا

آموزش مرحله‌به‌مرحله پخت خمیر پیتزا

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، پیتزا (pizza) یکی از فست‌فودهای پرطرفدار جهان است که برای اولین‌بار توسط مردم شهر ناپل کشور ایتالیا در سال 1889 ابداع شد. مغازه‌ای در خیابان نوفل لوشاتوی تهران برای اولین بار در اوایل دهه 40 فروش پیتزا را آغاز کرد و به مرور زمان این فست‌فود خوشمزه در کل تهران طرفدار پیدا کرد. امروزه انواع مختلف این فست‌فود با طعم‌های متنوعی طبخ می‌شوند؛ اما خمیر گردی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخش پایه و ثابت است. برای پخت این خمیر ابتدا باید مواداولیه آن شامل خمیرمایه، آب‌ولرم، شکر، آرد، نمک و روغن زیتون را آماده کنید‌. سپس به ترتیب مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید:

عمل آوردن خمیر مایه با استفاده از آب ولرم

در اولین مرحله از مراحل پخت خمیر، ابتدا باید خمیر مایه را با استفاده از آب ولرم عمل بیاورید. به هیچ‌وجه از آب خیلی داغ یا سرد برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا باعث ازبین‌رفتن مخمرهای داخل خمیرمایه می‌شوند. بعد از ریختن آب ولرم در داخل ظرف به مقدار نصف قاشق غذاخوری را در داخل آب حل کرده و سپس خمیر مایه را در داخل مخلوط آب و شکر حل کنید و روی ظرف را برای فعال شدن مخمرها به مدت پنج تا هفت دقیقه بپوشانید.‌

آماده کردن آرد مورد نیاز برای تهیه خمیر

در این مرحله باید آرد را به‌ اندازه مورد نیاز آماده کرده و به آن نمک بیفزایید.‌ برای خوش‌طعم‌تر شدن خمیر می‌توانید به آن پودرهای سیر، پیاز، رزمای خشک و یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.

ریختن خمیرمایه عمل‌آمده روی آرد آماده‌شده

وقتی خمیر مایه به عمل آمد و آرد و سایر ترکیبات طعم‌دهنده آن به خوبی با هم مخلوط شدند، باید آن‌ها را با هم ترکیب کنید. اگر امکان داشت از میکسر برای هم زدن مواد کمک بگیرید و اگر میکسر در اختیارتان نبود از هم‌زن دستی یا دست‌های تمیز و شسته‌شده خود استفاده کنید.‌ خمیر همیشه در لحظات اول کمی چسبندگی دارد؛ اما با اضافه کردن آرد و مواد خشک داخل آن، می‌توان از شل بودن بیش‌ازحد خمیر جلوگیری کرد.

آموزش پخت خمیر پیتزا و پخت پیتزا

ورز دادن خمیر پیتزا روی یک سطح تمیز و صاف آردپاشی‌شده

در این مرحله باید خمیر را روی سطح تمیز و صاف آردپاشی‌شده به خوبی ورز دهید. با انجام این کار باعث می‌شود که گلوتن و آنزیم‌های پروتئینی موجود در خمیر فعال شود. عمل ورز دادن خمیر را به مدت چهار الی پنج دقیقه ادامه دهید. سپس مقداری از خمیر را با دستان خود به شکل توپ درآورده و سطح آن را به آرامی با انگشت فشار دهید. اگر سطح فرورفته خمیر به حالت اولیه بازگشت، ورز دادن خمیر کافی بوده است.

استراحت دادن به خمیر با قراردادن آن در جای گرم

بعد از آماده‌شدن خمیر پیتزا، آن را داخل یک ظرف انتقال داده و برای جلوگیری از خشکی روی آن روغن بمالید. حالا ظرف حاوی خمیر را در جای گرم قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن افزایش یابد. در صورت نداشتن وقت استراحت، دمای فر را روی درجه 50 قرار داده و بعد از خاموش کردن فر خمیر را به مدت چند دقیقه در داخل آن قرار دهید.

پهن کردن خمیر برای آماده‌سازی نان گرد پیتزا

آخرین مرحله از مراحل تهیه خمیر، پهن کردن آن است. در برخی از بهترین پیتزایی‌ها برای طعم‌دارکردن نان، مخلوط پودر سیر و روغن زیتون روی آن می‌مالند. بعد از آشنایی با مراحل آماده‌سازی خمیر باید با دستور پخت پیتزا نیز آشنا شوید.

آشنایی با مراحل پخت پیتزا

پیتزاها باتوجه‌به مواداولیه‌ای که در پخت آن‌ها به‌کار می‌رود، انواع مختلفی دارند. از رایج‌ترین انواع این فست‌فود خوشمزه می‌توان به پیتزا نیویورک استایل، ایتالیایی، آمریکایی، هاوایی، سیسلی، ناپلی، شیکاگو یا دیم دیش،‌ دیترویت، مرغ و گوشت، گوشت و قارچ، مخلوط، خانگی، پپرونی، مانزو، گوشت، مرغ، مارگاریتا و .. اشاره کرد. در ادامه این بخش مراحل پخت پیتزا نیویورکی را آموزش خواهیم داد:

برای پخت پیتزا نیویورک استاتیل بعد از آماده کردن خمیر باید مواداولیه این فست‌فود معروف شامل پیاز سفید، پودر فلفل سفید، سرشیر یا خامه، لیموترش، گوشت خرد شده، پنیر موزرلا و روغن زیتون را نیز آماده کرده و سپس حرارت فر را روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید. در مرحله بعدی باید سرشیر را تا حدی که غلظت آن افزایش پیدا کند، بجوشانید و آب لیموترش تازه را به همراه پودر فلفل سفید را به سرشیر اضافه کنید.

حالا باید پیازها را به‌صورت حلقه‌ای خرد و در داخل روغن زیتون سرخ کنید تا به رنگ قهوه‌ای دربیاید.‌ خمیر پیتزای نیویورکی نازک‌تر از انواع دیگر است. بعد از باز کردن خمیر، گوشت و پنیر را روی آن بریزید و سپس مخلوط سرشیر یا خامه با فلفل و آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. در مرحله آخر نیز پیازهای سرخ‌شده را روی پیتزا ریخته و چند دقیقه صبر کنید که پخت آن کامل شود؛ البته توجه داشته باشید که پخت بیش‌ازحد باعث خشک شدن خمیر خواهد شد.

آموزش پخت خمیر پیتزا و پخت پیتزا

خرید پیتزا با بالاترین کیفیت از بهترین پیتزایی آنلاین تهران

در این مطلب نحوه آماده‌سازی خمیر و دستور پخت پیتزا نیویورکی را توضیح دادیم. اگر وقت کافی برای درست کردن این فست‌فود در خانه ندارید، خرید پیتزا آنلاین در تهران را انجام دهید. رستوران‌ها و فست‌فودی‌های معتبر برای رفاه حال مشتریان خود امکان فروش پیتزا به‌صورت آنلاین از طریق سایت nodehfood.com را نیز فراهم کرده‌اند. از ویژگی‌های دیگر این مجموعه‌ها می‌توان به بازرسی مداوم بهداشتی خط تولید و پرسنل، استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات صنایع غذایی، استفاده از باکیفیت‌ترین مواداولیه شامل نان، خمیر، گوشت، پنیر، روغن، سبزیجات و ... برای تهیه انواع فست‌فود، بهره‌گیری از مجرب‌ترین کارشناسان تغذیه و آشپزهای حرفه‌ای اشاره کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز