بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چرا صاحبان برند برای بسته بندی سرمایه گذاری میکنند؟

تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا تولید کنندگان کالاها به دنبال یک اسم و رسم شناخته شده برای محصولاتشان می باشند؟! ارزش اینکار به چه میزان است که انقدر تولیدکنندگان به سمت آن کشیده میشوند؟

حتما برای همگی ما پیش آمده است، زمانی که برای خرید چیزی به فروشگاه می رویم، دنبال برندهایی می گردیم که تجربه استفاده از آنها را داشته ایم یا توسط توصیه های افراد دوروبرمان به ما پیشنهاد میشود و کمتر پیش می آید که سراغ برندهای جدید برویم.

این میتواند به چند دلیل اتفاق افتاده باشد. یکی از مهم ترین آن علت ها، این است که همه ما به آن برند اعتماد کامل داریم و میدانیم جنسی که خریداری می کنیم امکان ندارد بی کیفیت باشد.

اما باید بدانید زمان زیادی صرف این برندینگ و جلب رضایت مشتریان شده است که بدون چون و چرا اقدام به خرید از آن برند می کنند و آنقدر مطمئنند که آن برند را به سایرین نیز پیشنهاد می دهند.

پروسه برند سازی برای یک نشان تجاری به همین راحتی که گمان میکنیم اتفاق نیفتاده است. تبلیغات مستمر و مداوم، کیفیت عالی، زمان سپری شده و همگی از فاکتورهایی هستند که در برندینگ تاثیر زیادی دارند.

 

تاثیر بسته بندی اصولی در برندینگ

در وهله اول زمانی که پا به فروشگاه می گذاریم علاوه بر برندهایی که قرار است خرید کنیم، سایر محصولات را هم از نظر می گذرانیم. آن  کالاهایی که توجه و نظر ما را جلب می نمایند که دارای یک وجه انحصاری باشند.

برای مثال یک رنگ آمیزی زیبا، استفاده از کاراکترهای جذاب روی پک محصول، داشتن برجسته سازی و طلاکوبی نوشته ها یا حتی کلاسیک بودن نوع بسته بندی همگی در جلب توجه کردن تاثیر میگذارند.

به همین دلیل است که صاحبان برند برای بسته بندی محصولاتشان هزینه میکنند و سعی دارند با ایجاد خلاقیت و نوآوری در بسته بندی های کالاهایشان به گونه ای چشم ها را به سمت محصولات خود بکشانند و در میدان رقابتی پیروز شوند.

مدل بسته بندی که برای محصولمان انتخاب می کنیم باید منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد. منظور از منحصر به فردی یعنی اینکه در بازار پیدا نشده و یا کمتر دیده شود و همچنین به یادماندنی بودن، یعنی بتوان از آن دوباره استفاده نمود و با هر بار استفاده از آن به یاد خرید قبلی افتاد و اقدام به خرید دوباره کرد.
به همین دلیل است که اکثر کارتن سازی ها با یکدیگر در رقابت اند که چگونه مشتریان دارای برندهای شناخته شده را از آن خود کنند. با ورود به لینک زیر میتوانید با نمونه کارهای تولید شده آنان برای برند های مختلف بیشتر آشنا شوید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی محصولات برای انواع برندها

یک بسته بندی اصولی باید دارای عواملی مثل کیفیت و زیبایی در کنار هم باشد. این دو عامل باید در راستای یک دیگر پیش بروند. به این منظور که اگر بسته بندی محصولات کیفیت درجه یک داشته باشد اما عناصر زیبایی در آن استفاده نشده باشد یا بلعکس، هیچ تاثیری در برندینگ محصولات نخواهد داشت.

 

ویژگی های یک برند موفق

چرا صاحبان برند برای بسته بندی سرمایه گذاری میکنند؟

یک برند موفق دارا ی یکسری ویژگی هایست که آنرا نسبت به برندهای هم صنف خود متفاوت کرده است. مثلا برند نایک را در نظر بگیرید، این برند در میان برندهایی که در حال تولید و فعالیت در زمینه لباس و کفش های ورزشی هستند، بسیار سرآمد و موفق است. به این دلیل که 1- کیفیت محصولاتش بسیار عالیست 2- تبلیغات گسترده ای برای این نام تجاری انجام گرفته است. برای مثال در برخی از این تبلیغات کفش و لباس های ورزشی توسط فوتبالیست ها یا افراد مشهور پوشیده شده و در رسانه ها به نمایش گذاشته میشود به همین دلیل است ناخودآگاه افراد اعتماد کرده و آن برند با سود فوق العاده در یک بازه زمانی مواجه خواهد شد.

حال که متوجه شدیم برندینگ یک کالا در کنار کیفیت به بسته بندی آن نیز بستگی دارد. اندکی در انتخاب بسته بندی باید وسواس به خرج دهید. مثلا مکان چاپ لوگو و نام تجاری شما روی بسته بندی باید مناسب بوده تا در دید تمامی افراد قرار گیرد. با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید استعلام قیمت جعبه و کارتن بسته بندی خود را به صورت آنلاین داشته باشید.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

لوگو چاپ شده می بایست خوانایی خوبی از نظر و دیدگاه مشتریان داشته باشد. اگر قرار است نام برندی که انتخاب می کنید همیشه در ذهن ها باقی بماند، باید قابلیت تلفظ برای عموم را داشته و از لحاظ معنا و صوت دلنشین باشد و در آخر لوگو نشان دهنده کسب و کاری است که دارید، پس باید در انتخاب طراحی آن نهایت دقت اعمال گردد به گونه ای که فرد تنها با یک نگاه گذرا متوجه کسب و کار شما شود و او را از هدف نهایی دور نکند.

 

آیا بسته بندی در برند شدن یک کالا نقش دارد؟

چرا صاحبان برند برای بسته بندی سرمایه گذاری میکنند؟

با مطالبی که گفته شد جواب این سوال یقینا بله است! فرض کنید که محصولات بدون بسته بندی درون فروشگاه ها یا بازار عرضه شوند. در این شرایط شما میتوانستید نام برندی را به خاطر بسپارید؟ یا اصلا متوجه شوید برندی که از آن خرید کرده اید کیفیت خوبی دارد یا خیر؟

پس بسته بندی محصولات نقش اساسی در برندینگ کالاها دارد. در واقع برندینگ یک استراتژی است که شما را زودتر به هدفتان می رساند. در این نوع استراتژی یاید قوانین و تکنیک های آن را به دقت بررسی کنید و هر یک را هوشمندانه اعمال کرده و به صورت ناخودآگاه به خورد مصرف کنندگان و مشتریان بدهید.
در خصوص برندینگ باید برخی نکات را در نظر گرفت. مثلا باید بدانید که فرآیند برند سازی یکی از پروسه های طولانی و زمان بر است در عرض یک یا دو ماه به نتیجه دلخواهتان نمی رسید، پس باید بدانید آن تلاش های مستمر و مداوم انجام گیرد که در بازده زمانی یک شرایط متعادل مناسب برسید تا در جلب نظر مشتریان و جذب بیشتر آنان عمل کند.

حالا سوالی که پیش می آید آن است که هر نوع بسته بندی میتواند در برندینگ تاثیرگذار باشد؟ آیا نوع و جنس بسته بندی نیز روی برندینگ آن موثر است یا خیر؟ میتوان هر نوع پکی استفاده نمود؟

 

چه نوع بسته بندی را برای موفق شدن برند استفاده کنیم؟

اگر تازه کسب و کارتان را شروع کرده باشید و در طی اقدام کردن برای برندینگ آن به سر می برید باید بدانید که توجه به ریزترین نکات هم میتواند در برند سازی محصولاتتان نتیجه مثبت یا منفی داشته باشد!

با توجه به نوع کالایی که دارید و می خواهید آنرا در بازار عرضه کنید، باید یک بسته بندی مناسب و کاربردی انتخاب کنید. بعنوان مثال یک کفش را نمی توانید درون پک فلزی بسته بندی کنید یا مثلا برنج را درون ظروف شیشه ای تحویل مشتری دهید!

برای هر محصولی با توجه به نوع وزن آن باید یک پک مناسب انتخاب کرد تا همانطور که گفته شد اصول برندینگ قدم به قدم در نتیجه فروش تاثیرش را بگذارد.
امروزه با توجه به شرایطی که کره زمین در آن قرار گرفته است، تولیدکنندگان می کوشند تا با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها را برای محصو لاتشان انتخاب کنند.

یکی از بسته بندی هایی که برای اکثر محصولات قابل تولید میباشد و در صادرات نیز مورد تایید همه کشورهاست، پک های کارتنی و مقوایی میباشند.
جعبه و کارتن به دلیل آنکه جنس اصلی آنها بر پایه کاغذ است بعد از مصرف سریعا به چرخه بازیافت بر میگردند و آسیبی را متوجه محیط زیست نمی کنند.
کارتن و جعبه های بسته بندی در انواع کیبوردی، ته قفلی، چهاردرب، لنتی، کشویی و سایر مدل ها در انواع کارتن های سینگل فیس، سه لایه و پنج لایه میباشد که هر یک با توجه به حجم و وزن محصولات تولید می شوند.

کدام بسته بندی را سراغ دارید که این همه تنوع در تولیدش وجود داشته باشد؟ به علاوه تنوع در تولید، وجود المان های منحصر به فرد چاپی نیز باعث شده همه دوست دار چنین بسته بندی هایی باشند.

چاپ افست که ادامه آن فرآیند لمینت لحاظ می شود در طرح و رنگ پذیری حرف اول را میزند. کالاهای صادراتی که جذاب و چشم نواز هستند نیتجه اعمال چاپ افست و خدمات پس از آن می باشند.

برند سازی و جهانی شدن محصولات یک برند نتیجه سرمایه گزاری دقیق در بخش بسته بندی آن است. توجه به اصول کیفیت و زیبایی دو اصل جدانشدنی هستند که شما را به اهدافتان میرساند.

 البته هیچگاه فراموش نکنید نظر و خواسته مشتریان برای تولیدکنندگان باید همیشه در الویت باشد و نوآوری در تولید محصولات بسته بندی هایشان می بایست طبق نظر و نیاز آنان پیش برود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که عنوان شد می دانید که بسته بندی و برندینگ با هم ارتباط مستقیم دارند و در راستای یکدیگر پیش می روند و این دلیل روشنی است که صاحبان برند برای این صنعت سرمایه گذاری کرده تا این موضوع مثل یک میانبر آنها را زودتر به مقصد برساند.

کارتن سازی آوین پک یکی از کارتن سازی هایی است که در زمینه چاپ و بسته بندی فعالیت میکند و همواره در حال تلاش برای کسب و حفظ رضایت مشتریان خود میباشد و با برندهای مختلفی همچون مادیران، لمون، نماوا، محک، تکنما، پرسال، آروتک و ...  افتخار همکاری دارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز