بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تهیه یک لباس مجلسی شیک برای شرکت در مهمانی‌های متنوع برای بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است. این اهمیت گاهی به قدری نمود پیدا می‌کند که به یک دغدغه و دردسر تبدیل می‌شود. به طوری‌که برخی از بانوان تا آخرین لحظات رفتن به مهمانی درگیر لباس خود و ست نمودن آن با دیگر اجزای استایل خود بوده و در موارد متعددی از لباس دوخته شده و یا خریداری شده رضایت چندانی هم ندارند که این اتفاق اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که دوخت لباس مجلسی به اندازه کافی ظریف و زیبا نبوده و یا طراحی به کار رفته در یکی از اجزای لباس تناسبی با دیگر اجزای آن ندارد.

راهنمای خرید لباس مجلسی زنانه شیک در سال ۲۰۲۲

این درحالی است که اگر تمام مراحل طراحی تا دوخت نهایی لباس مجلسی شیک به دست افراد متبحر و حرفه‌‍ای در این زمینه سپرده شود، می‌توان با اطمینان بیشتری به خرید و یا سفارش لباس مدنظر پرداخته و از احساس رضایت بیشتری بهره‌ برد.

انواع لباس مجلسی زنانه مناسب برای مهمانی‌های خاص

خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیشرفت صنعت مد و پوشاک و حضور فعال طراحان لباس در این عرصه، شاهد تنوع بالاتری از لباس مجلسی شیک در فروشگاه‌ها و مزون‌ها بوده‌ایم. یکی از موضوعاتی که در تولید و طراحی انواع و اقسام لباس مجلسی بیشتر به آن پرداخته می‌شود، تناسب نوع و مدل لباس با نوع مجلسی که فرد قرار است به عنوان میزبان یا مهمان در آن حضور پیدا کند، است. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که اگر فردی به آن آگاهی پیدا کند، با سرعت بیشتری روند انتخاب و خرید لباس مجلسی مدنظر خود را طی خواهد نمود.

انتخاب کت و شلوار مجلسی برای مهمانی‌های خاص

یکی از انواع لباس مجلسی زنانه شیک که برای حضور در مهمانی‌های رسمی‌تر می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد، کت و شلوار‌های مجلسی و یا مانتو‌های شیک و مجلسی است. این لباس‌ها که می‌توانند به واسطه پارچه‌های متنوعی با اجناس مختلفی توسط خیاطان ماهر مزون‌ها به شکل ظریفی دوخته شوند، در رنگ‌های متعددی با طرح‌های خاصی موجودند که هر فردی بنا به نوع سلیقه‌ خود و البته درنظر گرفتن شرایط مهمانی (میزان صمیمیت با میزبان و دیگر مهمانانو... ) می‌تواند به انتخاب یک لباس مجلسی شیک بپردازد.

انتخاب لباس شب برای شرکت در مهمانی‌های بزرگ

لباس شب که به عنوان یک لباس مجلسی زنانه لوکس نیز شناخته می‌شود، با برخورداری از پارچه‌های گران قیمت‌تر و طراحی‌های متفاوت‌تر در مراکز فروش لباس مجلسی موجود بوده و هر فردی با درنظرگرفتن مواردی که در ادامه متن به آن می‌پردازیم، می‌بایست به انتخاب بهترین آن بپردازد تا شبی به‌یادماندنی را برای خود فراهم آورد. پوشیدن یک لباس مجلسی شیک علاوه بر اینکه منجر به زیباتر شدن عکس‌هایی که از مهمانی خود گرفته‌اید می‌شود، به ارتقای اعتماد به نفس‌تان در رابطه با رویارویی با دیگران در مهمانی کمک کرده و استرس‌هایی که در پی یک انتخاب نامناسب معمولاً ایجاد می‌شود، حذف خواهد نمود. اما افزون بر تمامی مواردی که ذکر شد، انتخاب لباس شب مجلل و مناسب در مهمانی‌های متعدد و مختلف، می‌تواند فرد را به عنوان شخصی خوش‌‎پوش و آگاه از استایل مد روز به دیگران معرفی نماید.

 

انتخاب لباس عروس برای بهترین روز زندگی

روز عروسی که خاص‌ترین روز زندگی هر زوج جوانی است با پوشیدن لباس مجلسی شیک و زیبا می‌تواند با زیبایی هرچه بیشتر برگزار شده و عکس‌های جذابی را از روز عروسی‌ به یادگار بگذارد. پس چه خوب است که بانوان عزیزمان بهترین لباس مجلسی زندگی خود یعنی لباس عروس را با دقت بیشتری و به کمک متخصصین حوزه‌ طراحی و تولید لباس که در مزون‌های متعدد مشغول به کار هستند، تهیه نموده و تا سال‌ها از لباس طراحی شده‌ خود رضایت کافی داشته باشند.

توجه شود که طراحی لباس عروس می‌تواند بنا به سلیقه‌ فرد، مد روز و فرهنگ او متفاوت باشد و در مدل‌های بسیار متنوعی از طرح، پارچه، نوع دوخت و ظریف کاری و..... تولید شود. بنابراین یک فرد در انتخاب لباس عروس مدنظر خود کاملاً آزاد بوده و می‌تواند به سراغ ساده‌ترین طرح‌ها بدون هیچ‌گونه سنگ‌های تزیینی و دوخت‌های خاص رفته و یا به انتخاب مجلل‌ترین لباس عروس با سنگ‌کاری‌های فروان و دوخت‌های متعدد بپردازد. عاملی که می‌تواند بیشترین تأثیر ممکن را در رضایت‌مندی شخص از لباس خریداری شده داشته باشد، علاقه‌ خود شخص به آن لباس است. چراکه هستند افرادی که برخلاف سلیقه‌ خود، تنها به دلیل مد بودن آن نوع لباس مجلسی شیک در یک زمان خاص، به سراغ آن محصول خاص رفته ولی پس از دمده شدن آن لباس، حتی علاقه‌ای به تماشای عکس‌های لباس عروس خود را ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود که همیشه در انتخاب لباس عروس مدنظر خود مد روز وعلاقه‌یتان را باهم درنظر بگیرید تا به یک انتخاب شایسته دست پیدا نمایید.

راهنمای خرید لباس مجلسی مناسب

در انتخاب و خرید مناسب‌ترین لباس مجلسی شیک و خاص، فاکتور‌های متفاوتی دخیل است. میزان تأثیر‌گذاری این فاکتور‌ها بر دستیابی به انتخاب بهتر به قدری زیاد است که نادیده گرفتن برخی از آن‌ها می‌تواند فرد را یک گام از رسیدن به استایل دلخواه و مناسب یک مهمانی خاص دور کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که برای خرید لباس مجلسی خاص از میان دسته‌بندی‌های متنوع یک مزون لباس، عوامل زیر را همواره در خاطر داشته باشید.

 

تناسب سن فرد با نوع لباس انتخابی

اگرچه در فضای مجازی معمولاً برای انتخاب یک لباس خاص، سن را یک عامل کلیشه‌ای و بی‌تأثیر تلقی می‌کنند، اما باید عرض شود که در نظر گرفتن این عامل برای افرادی که قصد پایین‌تر نشان‌دادن سن خود و یا برعکس بزرگسال نشان دادن خود را دارند، امری مهم و حائز اهمیت است. به طوری‌که معمولاً لباس مجلسی کوتاه‌تر با حالت ساده یا پفی و یا فون دار، برای فردی که قصد پایین‌تر نشان دادن سن خود را دارد، مناسب است. لباس مجلسی شیک و بلندی که از رنگ تیره‌تری هم بهره‌مند است، برای افرادی که قصد بزرگ‌سال نشان دادن خود را دارند مناسب است.

توجه به فرم بدن برای انتخاب لباس مجلسی مناسب

یکی از موضوعاتی که درانتخاب یک لباس مجلسی شیک و تبدیل کردن فرد به یک شخص خوش استایل می‌تواند به شدت تأثیر‌گذار باشد، اطلاع از فرم بدنی و طراحی و یا خرید لباس متناسب با آن فرم بدنی است. چراکه توجه به این عامل می‌تواند به ایجاد خطای دید و متناسب‌تر نشان‌دادن فرم بدنی و همچنین حذف برخی از عیوب بدن از دید دیگران، مؤثر واقع شود.

مثلاً افرادی که تمایل به دیده نشدن فرم پایین‌تنه خود را دارند و یا از پایین‌تنه خوش‌فرمی بهره‌مند نیستند، می‌توانند با پوشیدن لباس مجلسی شیک رکابی یا لباس‌هایی که طراحی بیشتری در قسمت بالاتنه خود دارند و قسمت پایین تنه‌ ساده‌تر و حالت فون داری دارند، تمرکز نگاه‌ها را از قسمت پایین تنه به بالا تنه انتقال داده و بدین ترتیب با احساس اعتماد به نفس بیشتری در مهمانی‌های دلخواه خود شرکت نمایند. همچنین اگر فردی تمایلی به نشان دادن بدن خود ندارد و بیشتر تمایل به جلوه زیبایی صورت یا مو‌هایش را دارد، می‌تواند با پوشیدن لباس‌های پوشیده، تمرکز نگاه‌ها را از بدن به صورت انتقال داده و با میزان راحتی بیشتری در مجلس یا مهمانی مدنظر خود شرکت نماید.

راهنمای خرید لباس مجلسی زنانه شیک در سال ۲۰۲۲

توجه به قد عاملی مؤثر در دست‌یابی به انتخاب بهتر

قد افراد مختلف عاملی مؤثر در انتخاب نوع لباس مجلسی است. چراکه به طور معمول لباسی که کاملاً در بدن یک فرد قدبلند خوش می‌درخشد، نمی‌تواند در لباس فرد قدکوتاه‌ هم به همان میزان تأثیر‌گذار باشد و برعکس. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر فردی قد کوتاه هستید که از اندام باریکی هم برخوردارید، به انتخاب لباس‌های کوتاه و فون دار یا راسته که به بلند‌تر نشان‌ دادن بدن‌تان کمک می‌کند اقدام نمایید.

اگر هم فردی قد کوتاه و با اندامی پر هستید، بهتر است از انتخاب لباس‌های مجلسی پرچین و فون دار خودداری کرده و بیشتر به سراغ لباس‌هایی راسته با پارچه‌هایی که دارای طرح‌های متفاوت گلدار و یا خطوط عمودی هستند (خطوط عمودی به کشیده و لاغرتر نشان‌دادن‌تان کمک مؤثری می‌کنند) و دارای یقه‌ هفت هستند، بروید.
افراد قدبلند نیز می‌توانند با انتخاب لباس مجلسی شیک بلند و فون دار که دارای طرح‌های متنوع در پارچه لباس است، به تناسب قد خود کمک شایانی نمایند. پوشیدن لباس‌های چسبیده راسته که عموماً خود به بلندتر نشان دادن شخص کمک می‌کنند، گزینه‌ مناسبی برای این افراد نخواهند بود.

راهنمای خرید لباس مجلسی زنانه شیک در سال ۲۰۲۲

رنگ پوست عاملی مؤثر در انتخاب رنگ لباس مجلسی

پس از توجه به فرم بدنی و قد لازم است لباس مجلسی مدنظر خود را متناسب با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید. بدیهی است که برخی از رنگ‌های لباس مجلسی شیک برای افرادی با رنگ روشن‌تر و برخی دیگر برای افرادی با رنگ پوستی تیره‌تر جلوه‌ بهتری دارند؛ بنابراین شناخت رنگ پوست خود و دستیابی به طیف رنگ‌هایی که تناسب بیشتری با نوع پوست شما دارند، کار چندان دشواری نیست. اما این کار زمانی دشوار می‌شود که رنگ لباس موردعلاقه‌ یک فرد در دسته رنگ‌هایی که تناسبی با نوع رنگ پوست وی ندارد، قرار می‌گیرد. در چنین زمانی افراد معمولاً یا از رنگ مورد علاقه‌ خود صرف‌نظر کرده و یا ریسک پوشیدن آن رنگ را پذیرفته و با ایجاد میکاپی بهتر به زیبا نشان دادن استایل خود کمک می‌کنند. در این مورد می‌توانید به راحتی از کمک طراحان لباس استفاده کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

در صورت تمایل به خرید و یا مشاهده‌ انواع و اقسام لباس مجلسی می‌توانید به سایت مزون بلندی ارائه دهنده‌ انواع لباس مجلسی از مانتو وشلوار مجلسی تا لباس شب وعروس و... مراجعه نمایید. 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز