بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن رشد می‌کنند که وجود این موها بیشتر اوقات آزار دهنده و دوست نداشتی است؛ از این رو بسیاری از افراد به دنبال روشی برای حذف دائمی این موهای زائد هستند که برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوند.

در بین روش‌های رفع موهای زائد استفاده از لیزر به علت مدت زمان طولانی برگشت موها، بیشتر مورد پسند واقع شده است؛ اما باید بدانید که لیزر موهای زائد برای تمامی افراد قابل انجام نیست و امکان به خطر افتادن سلامتی آن‌ها وجود دارد. آیا شما می‌دانید لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟ آیا از عواقب لیزر برای گروه‌های ممنوع اطلاع دارید؟

در ادامه این مقاله قصد داریم علاوه بر پاسخ به سوالات شما اطلاعات مفید و مختصری را در رابطه با لیزر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ممنوع بودن لیزر برای چه کسانی است؟

حذف و از بین بردن موهای زائد توسط لیزر یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌های انجام این کار است که امروزه توسط دستگاه‌های پیشرفته و به‌ روزی موهای زائد را توسط لیزر طی چندین جلسه از بین می‌برند.
از آن‌جایی که رشد موها در لیزر بسیار کندتر از دیگر روش‌ها است و‌ دارای مزایای فوق العاده‌ای است از این رو افراد بسیاری به انجام لیزر برای حذف موهای زائد خود تمایل دارند.

متاسفانه لیزر موهای زائد هر چند یک روش ایمن و عالی برای از بین بردن موهای زائد است، اما برای تمامی افراد قابل انجام نیست.

برخی از افراد به علت دارا بودن یک سری شرایط و دلایلی نباید از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند که این افراد شامل موارد زیر هستند.

  • افراد مصرف کننده داروهای خاص
  • افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند.
  • افراد مبتلا به اختلالات هورمونی
  • افرادی که پوست آسیب پذیر دارند.

این دسته از افراد بهتر است از انجام لیزر موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن خود پرهیز کنند. در ادامه مطلب به دلایل ممنوعیت لیزر برای هر یک از این گروه‌ها می‌پردازیم.

ممنوعیت لیزر برای افراد مصرف کننده داروهای خاص

یکی از گروه‌هایی که از انجام لیزر باید خودداری کنند، افرادی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند. این دسته از افراد شامل موارد زیر می‌باشند.

  • افراد مصرف کننده داروهای هورمونی

افرادی که داروهای هورمونی مانند تیروئید استفاده می‌کنند نباید روش انتخابی آن‌ها برای حذف موهای زائد، لیزر باشد؛ چرا که در اثر مصرف قرص‌های هورمونی ممکن است رشد موها به صورت غیر طبیعی افزایش یابد.

  • افراد مصرف کننده داروهای حاوی طلا

افرادی که داروهای حاوی طلا مصرف می‌کنند نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که لیزر برای آن‌ها مناسب نیست. ضمنا برای اطلاع از وجود طلا در داروها می‌توانید از پزشک معالج خود بپرسید.

  • افراد مصرف کننده داروهای ماینوکسدیل

این دسته از داروها برای رشد و تقویت موها استفاده می‌شود که در صورت مصرف داروهای ماینوکسدیل، نباید لیزر را انجام داد؛ چرا که عملکرد این داروها بر خلاف عملکرد لیزر است.

  • افراد مصرف کننده داروهای حاوی آرکوتام

در صورتی که پزشک معالج شما داروی حاوی آکتون به شما توصیه می‌کند، شما به هیچ وجه نباید جلسات لیزر را شروع و یا ادامه دهید؛ چرا که در صورت مصرف این داروها و انجام لیزر ممکن است حتی رشد موها چندین برابر شود. همچنین دلیل دیگر برای ممنوعیت این دسته از افراد برای لیزر، حساس شدن پوست در اثر مصرف داروهای حاوی آرکوتام است که ممکن است پوست تحریک شود و جای سوختگی روی پوست باقی بماند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

ممنوعیت لیزر برای افراد دارای بیماری‌های خاص

افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند نیز از انجام لیزر باید خودداری کنند، اما این بیماری‌ها شامل چه مواردی هستند؟ آیا می‌دانید کدام بیماری‌ها جز بیماری‌های خاص هستند؟ در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  • بیماران مبتلا به بیماری‌های پوستی

به طور کلی هر نوع بیماری پوستی می‌تواند از اثر بخشی لیزر بکاهد و باعث به وجود آمدن عوارض ناخواسته شود. افرادی که به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، کلوئید، لوپوس، هیرسوتیسم و... مبتلا هستند، تحت هیچ شرایطی نباید موهای زائد خود را لیزر کنند.

ممنوعیت لیزر برای افراد مبتلا به اختلالات هورمونی

یکی دیگر از گروه‌هایی که کاندید انجام لیزر موهای زائد نیستند افرادی می‌باشند که دارای اختلالات هورمونی هستند. عوامل متعددی همچون سندروم تخمدان پلی کیستیک، یائسگی و... ایجاد می‌شود که این بیماری‌ها سبب بروز و افزایش رشد مو در قسمت‌های مختلف بدن، آکنه و... می‌شوند؛ بنابراین اثر گذاری لیزر روی این دسته از افراد کاهش می‌یابد و حتی گاهی اوقات امکان ایجاد مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد.

ممنوعیت لیزر در افراد دارای پوست آسیب پذیر

برخی افراد به صورت ژنتیکی و یا در اثر عوامل محیطی در طول گذر زمان، دارای پوست‌های آسیب پذیر هستند که این دسته افراد نیز جز گروه‌هایی ممنوع برای انجام لیزر هستند.

همچنین علاوه بر موارد گفته شده، افراد دیگری هم نباید لیزر انجام دهند که شامل موارد زیر است.

  • افرادی که سولاریوم و حمام آفتاب می‌روند.
  • افرادی که دارای زخم و عفونت هستند.
  • افراد باردار

این دسته از افراد هم نباید از لیزر برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده کنند.

لیزر موهای زائد در گروه‌های ممنوع چه عواقبی دارد؟

در مطالب فوق به بررسی و نام بردن گروه‌هایی که برای انجام لیزر مناسب نیستند پرداختیم. اما متاسفانه برخی افراد که شامل گروه‌های غیر مجاز برای انجام لیزر هستند به توصیه‌های پزشکان توجهی نمی‌کنند و جلسات لیزر را انجام می‌دهند؛ اما آیا از عواقب لیزر موهای زائد در گروه‌های ممنوع اطلاعی دارید؟ در ادامه به عواقب لیزر در هر کدام از گروه‌ها می‌پردازیم.

به طور کلی افرادی که به بیماری پوستی مبتلا هستند، در صورت انجام لیزر پوست آن‌ها تحریک می‌شود و امکان ایجاد سوختگی و زخم را در مناطق لیزر افزایش می‌دهد.

  • عوارض لیزر برای بیماران کلوئید

لازم به ذکر است در بیماری‌های دیگری مانند کلوئید امکان ایجاد گوشت اضافی در مناطق لیزر شده وجود دارد.

  • عوارض لیزر برای بیماران مبتلا به لوپوس

افرادی که به لوپوس مبتلا هستند به نور حساسیت دارند، از طرفی دستگاه‌های لیزر دارای نور و گرما هستند که باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود و دلیل منع افراد مبتلا به لوپوس، حساسیت به نور لیزر است.

معرفی مرکز مناسب جهت لیزر

اگر شما جز این دسته از افرادی هستید که می‌توانید لیزر را برای موهای زائد خود انجام دهید، ما به شما توصیه می‌کنیم مرکز قابل اعتماد و معتبری را جهت انجام خدمات لیزر انتخاب کنید.

درصورتی که ساکن تهران هستید و قصد مراجعه به کلینیکی معتبر جهت انجام لیزر دارین، وبسایت پزشکبان برای شما لیستی از بهترین کلینیک های لیزر در میرداماد رو تهیه کرده که میتونین با کلیک روی لینک زیر به این صفحه برین:
https://pezeshkban.com/best-laser-center-mirdamad/

وبسایت های کم اما با کیفیتی بالایی هستند که وظیفه شون معرفی بهترین کلینیک ها و متخصص به مردم هست تا به راحتی بتونن اونهارو با هم مقایسه کنن و به پزشک مدنظر خودشون مراجعه کنن.

شما در این وبسایت ها میتوانید لیستی از بهترین متخصصین بوتاکس، مراکز لیزر، کلینیک های کاشت مو، دکترین ختنه، متخصص لیپوماتیک و پیکرتراشی و صدها دکتر و کلینیک دیگه رو پیدا کنید.
از جمله بهترین این وبسایت ها میتوان به وبسایت های medifind.com، drzarrabi.com، پزشکبان، پزشکا، پزشک 24 اشاره کرد.

جمع بندی

به طور کلی استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک روش ایمن و فوق العاده است. هر چند میزان تاثیرپذیری و درصد رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز لیزر بالا است و از جوابدهی لیزر راضی هستند؛ اما بسیازی از افراد برای انجام لیزر مناسب نیستند. افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند و یا داروهای خاصی را مصرف می‌کنند نباید از لیزر استفاده کنند.

همچنین افراد دارای اختلالات هورمونی و دارای پوست‌های حساس نیز گروه‌های دیگری از افراد هستند که جوابدهی لیزر برای آن‌ها بی‌تاثیر است. ناگفته نماند در صورت مشورت و تایید پزشک معالج، می‌توانید لیزر را انجام دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز