بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ممنوعیت عقد آریایی/ با دفاتر ازدواجی که عقد آریایی انجام می دهند برخوردی قاطع و قانونی می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: گزارش‌هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر ازدواج، صیغه‌هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می‌شود که مغایر شرع و قانون است و با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

ممنوعیت عقد آریایی، برخورد با دفاتر ازدواج متخلف

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خدائیان رئیس این سازمان در دیدار جمعی از اعضای کانون‌های دفاتر ازدواج و طلاق، اظهار کرد: مقدس‌ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد عقد ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می‌دهد و شروع پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی انجام شود.

معاون قوه قضائیه افزود: گزارش‌هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر صیغه‌هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می‌شود که مغایر شرع و قانون است که با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

وی تأکید کرد: معاونت امور اسناد سازمان ثبت، اداره کل بازرسی و کانون‌های دفاتر ازدواج و طلاق بایستی با بازرسی‌های محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی این دفاتر اقدام و با مرتکبان این تخلفات برخورد سریع و قاطع به عمل آید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق باید نهایت دقت به عمل آید و افرادی به این مشاغل انتخاب شوند که متشرع، مورد اعتماد و قانونمند باشند و در سپردن این دفاتر به افراد نباید صرفا مدرک تحصیلی ملاک عمل قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات دفاتر ازدواج و طلاق، به روز نبودن قوانین و مقررات است لذا بازنگری در قوانین و مقررات موجود ضروری است.

خدائیان، معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کرد که ظرف حداکثر ۱۵ روز، کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان، سران مجرب دفاتر ازدواج و طلاق و اساتید حوزه و دانشگاه، نسبت به بازنگری در قوانین مربوطه تشکیل داده و در اسرع وقت پیش نویس لایحه قانون مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق را تهیه کنند.

منبع: تابناک


منبع

به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن اجتماعات و محضر عقد مهرآذین تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز
بهترین ایده ها