بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تاریخچه حلقه نامزدی:

حلقه نامزدی یا حلقه عروسی یک انگشتر معمولی نیست ، بلکه نشانه از یک عشق و تعهد ابدی است که برای یادآوری آن به خودمان و دیگران همیشه آن را همراه داریم به همین جهت است که خرید حلقه و انتخاب یک مدل حلقه نامزدی زیبا یکی از دغدغه های زوج های جوان است.
در یونان مدرن، دو حلقه مورد استفاده قرار می‌گرفت، حلقه طلایی برای داماد و حلقه نقره برای عروس که به نشانه یگانگی و برابری مبادله می‌شد ولی در واقع ارزش بیشتر حلقه مردان نشان دهنده موقعیت آن‌ها بود. در میان یهودیان قدیمی ‌انتخاب عروس همواره به وسیله بزرگ‌ترها و والدین انجام می‌شد و سپس این انتخاب با انجام عقد و پیمان زناشویی که همراه با هدایایی بود تثبیت می‌شد. در انجیل اشاره‌ای به حلقه نامزدی نشده است، اما در پیدایش حلقه به عنوان نماد وفاداری و دوستی اشاره شده است، عقیده ای نیز وجود دارد که در دوره حضرت موسی(ع) حلقه وجود نداشته اما در دوره‌های بعد به وجود آمده است. در دوره ای نیز حلقه آهنی موسوم بوده که به نشانه تعهد برای عروس فرستاده می‌شده این حلقه آهنی به عنوان نماد دوام پایداری ازدواج ساخته می‌شد.

چرا حلقه نامزدی را در انگشت دوم ( انگشت انگشتر ) می اندازند؟ 


همچنین عده ای معتقدند این انگشت به دلیل این رسم قدیمی ‌بر دیگر انگشتان مرجع شده که انگشت اول (شست) را به نام پدر، انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم را به نام روح القدس نام گذاری کرده اند. بنابراین داماد پس از این که سه انگشت را نام برد و از آن‌ها گذشت حلقه را به دست عروس می‌اندازد.

حلقه  نامزدی و جایگاه آن در جوامع مختلف
•    قدیمی‌ترین گزارش از تبادل حلقه ازدواج از مصر باستان به دست آمده.
•    زمان این گزارش مربوط به ۴۸۰۰ سال پیش است.
•    در حال حاضر حلقه و پذیرش آن بخشی از مراسم ازدواج است .
•    بیشتر مردم حلقه را در دست چپ خود می‌اندازند
•    گر چه برخی زنان اروپایی در دست راست هم از آن استفاده می‌کنند.
•    در اسکاندیناوی هم رسمی ‌است که برخی زنان از سه حلقه استفاده می‌کنند برای نامزدی، برای ازدواج و برای مادر شدن.
•    روس‌های یهودی نیز حلقه ازدواج را در انگشت سبابه می‌اندازند.
•    استفاده مردان از حلقه نسبتا جدید است تا میانه قرن ۲۰ بیشتر زنان بودند که حلقه در دست می‌کردند
•    که شاید یادآور روزهایی بود که زنان جزوی از املاک و دارایی همسرانشان بودند.
•    بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از مردان با جدایی‌های طولانی مدت از همسران خود مواجه شدند
•    و از آن زمان آن‌ها نیز شروع به استفاده از حلقه به عنوان نشانه‌ای از تاهل کردند
•    یعنی آن چه موجب می‌شود همواره به یاد همسران خود باشند.
•    
در ادامه چند مدل حلقه نامزدی برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم که می تواند شما را در انتخاب حلقه مناسب خود کاملا راهنمایی کند. سعی کنید در انتخاب حلقه نامزدی نهایت دقت خود را بکنید زیرا این حلقه هیچ وقت عوض نشده و همواره در دست شما می ماند. 

ایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقدایده جذاب برای انگشتر و حلقه نامزدی مراسم عقد


توجه : سایت سوربان در زمینه تبلیغات فعال است و هیچ گونه فعالیت فروشگاهی ندارد. انواع مدل های معرفی شده داخل سایت صرفا استفاده ژورنالی دارد و امکان سفارش و خرید آن ها وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید:
(10 امتیاز , میانگین: 3.6 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز