بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 آیا باید منتظر روند صعودی بیت کوین باشیم؟

شاخص‌های تحلیل تکنیکال و آنچین نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین ممکن است به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد، اما برخی از کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند حتی سقوط تا 10000 هزار برای بیت‌کوین غیرممکن و دور از انتظار نیست. معامله‌گران ارز دیجیتال تا مدتی پیش ایده افت قیمت بیت‌کوین تا پایین‌تر از ATH بول رال 2017 (19.66 دلار) را محال و مسخره تلقی می‌کردند. اما بازار خرسی اخیر نشان داده‌است که هیچ‌چیز محال نیست و این روند نزولی که بازار در پیش گرفته است با بازارهای قبلی کاملاً متفاوت است.

با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی جهان، علاوه بر افزایش تورم و نرخ بهره، و بازار کریپتو نیز در حال حاضر دوره‌ای از نوسانات شدید را پشت سر می‌گذارد. به همین جهت معاملات و خرید بیت کوین (صرافی ارز دیجیتال تبدیل) نیز با افت شدید مواجه شده‌است. در این شرایط سؤالاتی ذهن فعالان حوزه کریپتو را به خود مشغول کرده است که آیا باید منتظر روند صعودی بیت کوین باشیم؟ آیا کف قیمتی در محدوده فعلی شکل می‌گیرد یا باید شاهد ریزش بیشتری باشیم؟ تحلیلگران مختلف در این مورد نظرات بسیار متفاوتی داده‌اند که در ادامه نظرهای چند فرد و مؤسسه مهم در فضای کریپتو را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه بیت کوین

برای بررسی آینده بیت‌ کوین در ابتدا لازم است تا به گذشته آن نگاهی بیاندازیم. سال 2009 که بیت‌کوین معرفی شد اصلاً سال خوبی برای صنعت مالی نبود زیرا رکود اقتصادی و سقوط بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک باعث ایجاد ناامیدی در بسیاری از کشورهای جهان شده بود. تمامی این مسائل دست‌به‌دست هم دادند تا سیستم بانکداری سنتی دچار ضعف و بحران‌هایی شود. مجله تایمز در همان سال اعلام کرد که صدراعظم بریتانیا در صدد یافتن راه نجاتی برای بانک‌ها است.

بیت‌کوین نوعی پول دیجیتال است که پس از بحران مالی سال 2009 آمریکا به وجود آمد. بحرانی که یکی از عمیق‌ترین بحران‌های اقتصادی آمریکا و جهان را در طول تاریخ بود. ارز دیجیتال بیت‌کوین فارغ از بانک‌ها و بحران‌های اقتصادی، تلاش می‌کند تا ارزش پول کاربران خود را حفظ کند و حتی آن را افزایش دهد.

آینده قیمت بیت کوین، نظر تحلیلگران درباره قیمت بیت کوین در بازار خرسی

در طول چند ماه گذشته پیش‌بینی‌های مختلفی از فعالان بازار کریپتو منتشر شده‌است، اما اینکه کدام پیش‌بینی درست از آب در می‌آید برای همه معامله‌گران ارز دیجیتال مبهم است. در ادامه پیش‌بینی تحلیلگران و افراد معروف را درباره آینده Bitcoin بررسی می‌کنیم.

1. آرکِین ریسرچ (Arcane Research)، بیت کوین 10.35 دلاری

 آیا باید منتظر روند صعودی بیت کوین باشیم؟

آرکین ریسرچ طی گذارشی که به‌تازگی منتشر کرده، مدت دوره نزولی قیمت بیت‌کوین  و همچنین کاهش قیمت از بالاترین رکورد تاریخی قبلی را مبنای ارزیابی خود قرار داده است. نتیجه بررسی‌های آرکین به این صورت است:

  • بیت‌کوین در پیک آپریل 2013: 259 دلار، مدت دوره نزولی: 87 روز، مقدار نزول: 74 درصد.
  • بیت‌کوین در پیک نوامبر 2013: 1163 دلار، مدت دوره نزولی: 407 روز، مقدار نزول: 85 درصد.
  • بیت‌کوین در پیک دسامبر 2017: 19.666 دلار، مدت دوره نزولی: 364 روز، مقدار نزول: 84 درصد.

آرکین بر اساس این اعداد و ارقام و همچنین در هم تنیدگی بازارهای مالی و سیاست انقباضی فدرال رزرو و همبستگی با بازار سهام و سایه قانون‌گذاری‌های سخت‌گیرانه، برای این دوره بازار نزولی بیت‌کوین نیز حدود 85 ‌درصد ریزش از پیک را در انتظار دارد و کف قیمتی حدود 10.350 دلار را پیش‌بینی می‌کند.

2. ویل کلمنته (Will Clemente) ، کف قیمتی بیت کوین 15.750 دلار خواهد بود

با وجود پیش‌بینی ترسناک آرکین ریسرچ، انتظار کاهش قیمت تا 10000 هزار دلار میان تمام تحلیلگران مشترک نیست. ویل کلمنته بنیان‌گذار شرکت بلاکور سلوشنز معتقد است محدوده فعلی بیت‌کوین نقطه خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری است. او با توجه به 5 مدل پیش‌بینی کف قیمتی بیت‌کوین که توسط گلس نود منتشر شد معتقد است که پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین برابر با 15750 دلار خواهد بود که توسط مدل دلتا مشخص می‌شود.

3.    دویچه بانک (Deutsche Bank)، بیت کوین تا پایان سال به 28000 دلار می‌رسد

تحلیلگران دوینچه بانک، ماریون لابور (Marion Laboure) و گالینا پوزدنیاکووا (Galina Pozdnyakova) دیدگاه‌های جالبی را در مورد چشم‌انداز میان‌مدت بیت‌کوین ارائه کرده‌اند. تحلیل آنها نشان می‌دهد بازار کریپتو در اواخر سال 2021 حرکت‌های NASDAQ100  و S&P500  را منعکس کرده‌اند. آنها معتقدند شاخص S&P500 به سطح ژانویه خود باز می‌گردد و همبستگی بیت‌کوین با این شاخص می‌تواند تا آخر سال 2022 منجر به 30% افزایش نسبت به قیمت فعلی شود. در صورتی که این پیش‌بینی محقق شود بیت‌کوین تا آخر سال 2022 به سطح 28000 دلار باز خواهد گشت.

بررسی آینده بیت کوین

پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدتی که برخی از تحلیلگران در باره آینده بیت ‌کوین ارائه داده‌اند کمی ترسناک است، اما دلیل نمی‌شود که ما نسبت به آینده طولانی‌مدت و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو دلسرد شویم. آینده بیت ‌کوین توسط افراد متخصص این حوزه، بسیار روشن و دلگرم کننده پیش‌بینی شده‌است. بعد از درخشش بیت‌کوین در سال 2021 و رسیدن به سقف تاریخی 69000 دلار، حالا روزبه‌روز میزان علاقه افراد و شرکت‌های مختلف به آن افزایش پیدا کرده است. در همین راستا چنانچه میزان عرضه از تقاضا کمتر باشد باز هم شاهد رشد نجومی این ارز خواهیم بود. این پیش‌بینی‌های مثبت برای سال‌های 2024 و 2025 انجام شده و ممکن است قیمت این رمزارز به 500 هزار دلار نیز برسد.
به‌طورکلی آینده بیت‌ کوین وابسته به افرادی است که در بازار آن معامله می‌کنند و افرادی که مشغول به استخراج هستند. آینده سلطه دار بازار روبه‌رشد است و دلیل آن این است که بیت‌کوین مانند یک پول امن دیجیتال که دارای ارز زیادی هم هست عمل می‌کند.

آینده نگری

 آیا باید منتظر روند صعودی بیت کوین باشیم؟

آینده بیت‌ کوین و بازار کریپتوکارنسی بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد اما سرنوشت نهایی این بازار به عوامل زیادی بستگی دارد. تحلیلگران حوزه کریپتو بر این باورند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این توانایی را دارند تا سیستم مالی سطح جهان را تغییر دهند. در واقع انتظار می‌رود که ارزهای دیجیتال تبدیل به یک روش پرداخت رسمی شوند. در آینده بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال روندی صعودی را در پیش می‌گیرند و زیر ساخت‌های رمزارزها نیز درحال‌رشد کلی هستند.
با توجه به این موارد منطقی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که اکثر دولت‌ها در آینده، بیت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت رسمی و قانونی می‌پذیرند. این موضوع به دلایل مختلفی ممکن است به وقوع بپیوندد و بزرگ‌ترین آنها، مزایا بیشتر ارزهای دیجیتال نسبت به بانکداری سنتی است. به همین دلیل تمامی افراد در سراسر دنیا، کم‌کم باید طرز کار با ارز دیجیتال و معاملات رمز ارزها را یاد بگیرند.

 

 جمع بندی نهایی

در این نوشتار به بررسی آینده بیت‌ کوین پرداختیم. در حال حاضر بازار کریپتو و سلطه دار بازار در یک روند نزولی قرار گرفته‌اند و هیچ کسی نمی‌داند که چه زمانی قرار است این روند پایان یابد. بر اساس پیش‌بینی فعالان بازار، تا پایان سال 2020 نمی‌توانیم انتظار رشد زیادی از بازار را داشته باشیم. اما در سال 2023 یا 2024 خبرهای امیدوار کننده‌ای وجود دارد.

در کل باید بگوییم که پیش‌بینی‌های مختلفی برای بیت‌کوین وجود دارد. به همین دلیل ممکن است ما نظرات مختلفی را خوانده باشیم و کمی گمراه شده باشیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را داریم، بهتر است با توجه‌ به دانش و تخصص خودمان بهترین تحلیل از بازار را داشته باشیم. در این صورت می‌توانیم با توجه به سرمایه و همچنین استراتژی خود، معاملات خود را انجام دهیم و سودهای نجومی را کسب کنیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز