بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

با رمزارز‌های خود ازدواج نکنید!

با افزایش محبوبیت ارز‌های دیجیتال، هم اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به ترید و معامله این دارایی‌های بلاک چینی مشغول هستند تا با شناسایی و استفاده از روند‌های قیمتی، سود به دست آورند.

اما همانند هر بازار مالی جهانی، ترید بازار ارز‌های دیجیتال نیز خطرات خود را دارد و حتی ممکن است که سرمایه‌گذاران به معاملات ارز‌های دیجیتال معتاد شوند. سرمایه‌گذارانی که به امید ثروتمند شدن، به بازار ارز‌های دیجیتال جذب شده‌اند و با صرف تمام زمان و انرژی خود برای معامله‌گری، در تلاش برای تغییر شرایط زندگی خود هستند.

اما برخلاف باور آن‌ها، این تغییر در اکثر زمان‌ها مثبت نیست و تنها به بدتر شدن شرایط، ایجاد مشکلات جدید و افزایش چالش‌های زندگی منجر می‌شود.

آشنایی با اعتیاد معاملات ارز‌های دیجیتال

با رمزارز‌های خود ازدواج نکنید!

فعالیت و معاملات ارز‌های دیجیتال برای تمام سرمایه‌گذاران خطرات و ریسک‌های خود را دارد، پیش‌بینی روند‌های قیمت ارز‌های دیجیتال دشوار است و حتی حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران بازار نیز بار‌ها غافلگیر شده‌اند.

این غافلگیری‌ها و پیش‌بینی‌های نادرست می‌تواند ضرر‌های مالی و از بین رفتن سرمایه را به همراه داشته باشد، اما در این بین برخی معامله‌گران آسیب‌های فراتر از ضرر‌های مالی را در بازار ارز‌های دیجیتال تجربه و اعتیادی بیمارگونه به معاملات ارز‌های دیجیتال و استفاده از نوسانات قیمتی پیدا می‌کنند.

اعتیاد معاملات ارز‌های دیجیتال به شرایطی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار با وجود پیامد‌های منفی برای زندگی شخصی و ضرر‌های مالی، به طور مداوم به معاملات و تجارت ارز‌های دیجیتال مختلف بازار ادامه می‌دهد.

معتادان معاملات ارز‌های دیجیتال بر این باور هستند که با ادامه فعالیت می‌توانند ضرر‌های گذشته خود را جبران و در نهایت به ثروت دست پیدا کنند. در حالی که با ادامه معاملات تنها ضرر‌های معامله‌گر افزایش پیدا می‌کند و روال زندگی او مختل می‌شود.

ایجاد اختلال در روابط عاطفی، مشکلات شغلی، آسیب به سلامت روان و سایر پیامد‌های منفی از جمله مواردی هستند که معتادان معاملات ارز‌های دیجیتال آن‌ها را در زندگی خود تجربه می‌کنند.

در این شرایط، معاملات ارز‌های دیجیتال به نوعی شریک زندگی فرد است و معامله‌گر تمام انرژی، زمان و سرمایه خود را برای تجزیه و تحلیل نمودار‌ها، بررسی قیمت، اقتصاد کلان و دیگر اقدامات تحلیلی در بازار ارز‌های دیجیتال به کار می‌گیرد.

برای معامله‌گر معتاد، ثبت معاملات به یک فعالیت اصلی زندگی روزمره تبدیل می‌شود و فرد تمایل غیرقابل کنترلی برای ادامه تجارت ارز‌های دیجیتال پیدا می‌کند. شرایطی که در نهایت به شکست بیشتر در معاملات و از بین رفتن سرمایه منجر می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که بازار ارز‌های دیجیتال برخلاف بازار‌های سنتی مانند بورس، ساعت تعطیلی ندارد و نوسانات قیمتی در هر زمان ادامه پیدا می‌کنند. به همین دلیل اعتیاد به معاملات ارز‌های دیجیتال می‌تواند مخرب‌تر باشد و باعث می‌شود تا معامله‌گران به طور مداوم در هر ساعت شبانه روز به فعالیت و معاملات خود در بازار ادامه دهند.

هر معامله ارز دیجیتال که باعث آسیب، پریشانی و مشکلات در زندگی شخصی شود، مسیر را به سوی اعتیاد هموار می‌کند. به همین دلیل یک قانون در بازار ارز‌های دیجیتال وجود دارد که نباید هرگز بیش از مقداری که توانایی و تحمل از دست دادن آن را دارید، در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

بنابراین به عنوان یک معامله‌گر ارز‌های دیجیتال، باید همواره بر رابطه خود با بازار ارز‌های دیجیتال کنترل و نظارت داشته باشید تا از ایجاد اختلال در زندگی روزمره جلوگیری کنید و سرمایه خود را به ناگهان از دست ندهید.

نشانه و راهکار‌های اعتیاد ارز دیجیتال

متأسفانه امروزه بسیاری از افراد حتی نمی‌دانند که درگیر چنین اعتیادی هستند و مشکلاتی که در زندگی خود تجربه می‌کنند را به پای کسب تجربه و چالش‌های مسیر دستیابی به ثروت می‌گذارند. به همین دلیل همواره مهم است که نگاهی صادقانه به زندگی خود بیندازید و ببینید که چگونه فعالیت شما در بازار ارز دیجیتال بر شرایط مالی، شغل، روابط، انرژی، سلامت روان، سلامت جسمانی، خواب و سایر زمینه‌های مهم زندگی شما تأثیر گذاشته است.

دریافت حس لذت و هیجان در زمان واریز سرمایه بیشتر به بازار، عدم پیروی از قوانین و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، تلاش‌های ناموفق برای کنار گذاشتن معاملات ارز‌های دیجیتال، احساس بی‌قراری در زمان استراحت و از دست دادن علاقه به سایر سرگرمی و تجربه‌های زندگی از جمله مهم‌ترین نشانه‌های اعتیاد به معاملات ارز‌های دیجیتال به شمار ‌می‌روند.

اگر این نشانه‌ها را دارید و حس می‌کنید که زندگی شما در معاملات ارزهای دیجیتال خلاصه شده است، لازم است هرچه سریعتر اقداماتی را برای بهبود شرایط و خارج شدن از این رابطه سمی انجام دهید.،

اگر منبع درآمد اصلی شما ترید ارز‌های دیجیتال نیست، در اولین قدم می‌توانید تمام ارزهای دیجیتال خود را به استیبل کوین‌ها یا ارز فیات تبدیل کنید تا دیگر نگرانی نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال را نداشته باشید.

این اقدام به کمک صرافی‌های ارز دیجیتال قابل انجام است و با ثبت نام در یک صرافی معتبر داخلی مانند بیت 24، می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به پول فیات تبدیل و سرمایه خود را در سریعترین زمان در حساب بانکی خود دریافت کنید.

همچنین باید محرک‌های خود را شناسایی کنید و برای آن محرک‌ها راه حل‌های دیگری را مشخص کنید تا دوباره شما را به سوی انجام معاملات ارز‌های دیجیتال هدایت نکنند.

لازم به ذکر است که ترک اعتیاد همواره به معنی توقف همیشگی فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال نیست. شما می‌توانید با ترک عادت‌های بد خود و بهبود روش و استراتژی‌های فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال، علاوه بر کسب نتایج بهتر، کنترل بیشتری بر رفتار‌های خود داشته باشید و نگذارید که تجارت این دارایی‌های بلاک چینی آسیبی به زندگی روزمره شما وارد کند.

در نهایت فراموش نکنید که ترک اعتیاد ارز‌های دیجیتال دشوار است، به همین دلیل در این فرآیند از اهمیت دریافت کمک غافل نشوید و از عزیزان قابل اعتماد، مشاوره و دیگر افراد واجد شرایط بخواهید تا در این مسیر به شما کمک کنند و با نظارت مداوم، نگذارند که دوباره رفتار‌های اشتباه گذشته خود را انجام دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: