بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ویتالیک بوترین سال‌ها در جامعه رمزنگاری نام آشنا بوده است، اما اخیراً او به یک فرد مشهور تبدیل شده است. اتریوم، که این مرد 28 ساله آن را ایجاد کرد، یک غول بزرگ است. این دومین ارز دیجیتال بزرگ را تامین می‌کند و به دلیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند و برنامه‌های کاربردی برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFT، در میان چیزهای دیگر، به طور گسترده شناخته شده است.

برای اینکه تفاوت بیت‌کوین و اتریوم را متوجه شوید بهتر است به نمودار بیت‌ کوین نگاهی بیاندازید.

به گفته فوربس ، بوترین با موفقیت خود به "جوان ترین میلیاردر رمزنگاری جهان" تبدیل شد، اما او بیش از سود به بلاک چین و خودش امیدوار است. مجله تایم اخیرا گزارش داد که دارایی خالص بوترین حداقل 800 میلیون دلار است.

ویتالیک بوترین یا خالق اتریوم کیست؟

در ادامه پنج نکته در مورد بوترین می‌خوانیم:

هوش ریاضی بوترین

او در خارج از مسکو از دو دانشمند کامپیوتر متولد شد و از کودکی عاشق ریاضی بود. بوترین در سال 1994 در خارج از مسکو در خانواده دو دانشمند کامپیوتر، دیمیتری بوترین و ناتالیا آملین متولد شد.

ویتالیک مانند والدینش به اعداد علاقه داشت. به عنوان مثال، بوترین در 4 سالگی، کامپیوتر قدیمی IBM والدینش را به ارث برد و شروع به بازی با اکسل کرد. دیمیتری در سال 2016 به فورچون گفت: «اکسل اسباب بازی مورد علاقه بوترین بود»

به گفته تایم، زمانی که بوترین 6 ساله بود، خانواده از روسیه به کانادا نقل مکان کردند و در 7 سالگی او می توانست بیش از صد رقم پی را بخواند و معادلات ریاضی را فریاد بزند تا زمان را سپری کند .
به گزارش تایم، او از ۱۲ سالگی شروع به کدنویسی کرد و امروز تقریباً به شش زبان و رشته مانند نظریه ‌های جامعه‌شناسی، حساب‌های محاسباتی پیشرفته و تاریخ مالیات زمین مسلط است .

یادگیری از پدر

او در مورد بیت کوین از پدرش یاد گرفت. زمانی که بوترین 17 ساله بود، برای اولین بار از پدرش بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار را آموخت.
در ابتدا او این ایده را رد کرد، اما بعداً پس از یک تجربه بد با توسعه دهندگان بازی World of Warcraft ، به بلاک چین علاقه مند شد. بوترین با ایده یک پلتفرم غیرمتمرکز که توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شود، مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان، او در سال 2016 به Wired گفت: «من ذهنیت کارتونی بیشتری داشتم. من همه چیزهایی را که مربوط به مقررات دولتی یا کنترل شرکت‌ها می‌شد به‌عنوان یک شرارت آشکار می‌دیدم و من فرض کردم که افراد در آن مؤسسات به نوعی شبیه آقای برنز هستند که پشت میزهای خود نشسته و می‌گویند: «عالی. چگونه می توانم هزار نفر را در این مدت به هم بریزم»

ویتالیک بوترین یا خالق اتریوم کیست؟

 

بنیا‌ن‌گذار مجله بیت‌کوین

او یکی از بنیانگذاران مجله بیت‌کوین بود. بوترین در 18 سالگی یکی از نشریات برجسته ارزهای دیجیتال را بنیان گذاشت و سرپرست آن شد. در آنجا، او چیزهای بیشتری در مورد بیت کوین و چیزهایی که می‌تواند بلاک چین را بهتر کند، یاد گرفت.
به گفته تایم، او فکر می‌کرد که ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک روش کارآمد برای تضمین دارایی‌های مختلف از برنامه‌های کاربردی وب گرفته تا مشتقات مالی و انوع وام‌ها باشد.
Wired گزارش داد که او نقش خود را در بیت کوین در حالی که در دانشگاه واترلو تحصیل می‌کرد و شغل دیگری به عنوان دستیار تحقیقاتی برای یک رمزنگار کار می‌کرد، مدیریت کرد.

تولد اتریوم

او کالج را رها کرد و اتریوم را ایجاد کرد. بوترین در سال 2013 کالج را رها کرد و شروع به نوشتن مقاله سفید اتریوم کرد.
بوترین به Wired گفت :«وقتی با اتریوم آمدم، اولین فکرم این بود، خب، این چیز خیلی خوب است که واقعیت داشته باشد و پنج رمزنگار حرفه‌ای بر سرم فریاد کشیدند و به من گفتند که چقدر احمق هستم که واقعیت‌ها را نمی‌بینم. دو هفته بعد من بسیار شگفت‌زده شدم که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد. همانطور که مشخص شد، ایده اصلی اتریوم، اساسا، کاملاً صحیح بود.
در سال 2014، بوترین به عنوان یکی از یاران پیتر تیل معرفی شد و 100000 دلار جایزه برای سرمایه گذاری روی کار او دریافت کرد.

ویتالیک بوترین یا خالق اتریوم کیست؟

آینده کارهای بوترین

او به طور فزاینده ای صریح می‌شود. او به تایم گفت: در سال 2022، امیدوار است «سعی کند بیشتر ریسک پذیر و کمتر خنثی باشد. من ترجیح می‌دهم اتریوم به برخی افراد توهین کند تا اینکه به چیزی تبدیل شود که معنایی ندارد».
یکی از نکات مثبت بوترین این است که به بسیاری از افراد در فضای کریپتو یادآوری کرده است که در نهایت هدف کریپتو بازی با تصاویر میلیون دلاری میمون‌ها نیست، بلکه انجام کارهایی است که مهم‌تر هستند.
بوترین اخیراً در مورد چگونگی برخورد با مسئله هویت در کریپتو بسیار فکر کرده است. در ماه مه، او مقاله‌ای با عنوان «جامعه غیرمتمرکز: یافتن روح وب۳» با اقتصاددان E. Glen Weyl و وکیل Puja Ohlhaver نوشت که «نشان‌های روح‌بسته» را برای توکن‌های غیرقابل تغییر مانند NFT که می‌توانند هر اطلاعاتی را از مدارک فرد ذخیره کنند، پیشنهاد کرد.

برخلاف NFTهایی که می‌توانند فروخته یا منتقل شوند، توکن‌های روح غیرقابل انتقال هستند و توسط کیف پول‌های زنجیره بلوکی به نام Souls صادر و دریافت می‌شوند. بر اساس این مقاله، ارواح می توانند از نظر تئوری با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، یک «روح» دانشگاهی می‌تواند برای حساب‌های «روح» فارغ‌التحصیلان خود یک نشانه‌ی روح بسته صادر کند یا یک تیم ورزشی می‌تواند نشانه‌ای را به‌عنوان بلیتی بفروشد که قابل جعل نیست. این می‌تواند شواهد غیرقابل تغییری ارائه دهد که نشان می‌دهد فردی دارای مدرک دیپلم از یک دانشگاه خاص است یا از فروش تقلبی جلوگیری می‌کند.
برنامه های بوترین برای اتریوم

بوترین انتظار دارد که اتریوم در ده سال آینده "بر متاورس" حکومت کند. متاورس ایده‌ای برای یک دنیای مجازی گسترده است که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر و با اشیاء دیجیتالی به عنوان آواتار تعامل داشته باشند.
به گفته وی، اتریوم به طور شگفت انگیزی به عنوان بخشی اساسی از متاورس قرار گرفته است زیرا اینترنت به علاوه حالت اشتراکی اجازه می‌دهد تا اشیا بین پلتفرم‌ها جریان داشته باشند. به طور کلی، او معتقد است که اکوسیستم Ethereum Name Service (ENS) یک نام کاربری وب 3.0 برای تمام آدرس‌های بیت‌کوین و وب‌سایت‌های غیرمتمرکز شما فراهم می‌کند.
او همچنین معتقد است که zk-SNARK ها گسترده‌ترین فناوری حفظ حریم خصوصی در 30 سال آینده خواهند بود. بوترین فکر می‌کند که این یک "انقلاب بزرگ" خواهد بود زیرا در طول 10-20 سال آینده به جریان اصلی گسترش می‌یابد.

نتیجه

ویتالیک بوتریک یک جوان باهوش و با استعداد است که با موفقیت اتریوم را به وجود آورد. این ارز مسیر خوبی را در پیش گرفته و با توجه به گفته‌های بوترین آینده روشنی در انتظار آن است. شما برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت می‌توانید به صرافی تبدیل مراجعه کنید. صرافی تبدیل محلی امن برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. تبدیل امنیت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز