بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
باز شدن یا بزرگتر شدن منافذ پوست برای هر کسی ناخوشایند است و ظاهر زشتی به پوست میدهد برای جلوگیری از ایجاد منافذ باز راه هایی وجود دارد که با عمل به این نکات میتوان از ایجاد این منافذ پیشگیری کرد.

برای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست چه کاری باید انجام دهیم؟ روش‌های زیادی وجود دارد که به شما برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست صورت کمک می‌کند.

برای پیشگیری از ایجاد منافذ پوستی، باید از پوست خود بیشتر مراقبت کنید. در ادامه این مطلب از سوربان نکاتی را توضیح دادیم که رعایت آنها برای مراقبت از پوست ضروری است و همچنین از ایجاد منافذ پوستی جلوگیری می‌کند، تا انتها با ما همراه باشید!

8 روش موثر پیشگیری از باز شدن منافذ پوست برای همه تایپ های پوستی

برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست چی کار کنیم؟

۱. روتین مراقبت از پوست داشته باشید و به آن پایبند باشید.

منافذ مسئول تولید عرق برای خنک نگه داشتن و روغن برای تغذیه پوست ما هستند. با این حال، گاهی اوقات منافذ با روغن اضافی، سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌هایی که می‌توانند باعث بزرگتر شدن آنها از بیش از حد معمول شود، مسدود می‌شوند. هنگامی که این منافذ بسته شده به باکتری آلوده شوند‌، می‌توانند منجر به ایجاد جوش صورت، مخصوصاً جوش‌های سرسیاه و بیرون ریختن جوش شوند.

حفظ روتین پوست شما از اقدامات مهم در کمک به کوچکتر شدن ظاهر منافذ و حفظ سلامتی پوست است.

۲. شستن صورت روزی ۲ بار.

8 روش موثر پیشگیری از باز شدن منافذ پوست برای همه تایپ های پوستی

اگر پوست ما چرب باشد، منافذ بزرگتر دیده می‌شوند. پس، روزی دو بار با یک ژل شست و شوی ملایم صورت خود را بشویید تا سطح آن تمیز شود و از این طریق اطمینان حاصل کنید که باکتری‌ها راهی برای نفوذ به منافذ پوست شما ندارند و به آن آسیب نمی‌زنند.

نکات مهم در شستشوی صورت

  • از آب ولرم استفاده کنید: آب داغ پوست را آزار می‌دهد و باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود.
  • صورت خود را به آرامی بشویید: مالِش و ساییدن پوست به آن آسیب می‎زند و پوست را ملتهب می‌کند. اگر پوست ما ملتهب شود، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.
  • یک شوینده‌ی غیرکمدوژنیک و ملایم پیدا کنید: دوباره تکرار می‌کنیم، باید هر کاری می توانید، انجام دهید تا از تحریک پوست و مسدود شدن منافذ آن جلوگیری کنید.

۳. با پوستتان خشن برخورد نکنید.

8 روش موثر پیشگیری از باز شدن منافذ پوست برای همه تایپ های پوستی

مالِش و ساییدن پوست صورتتان آن را تمیزتر نمی‌کند. بلکه، باعث آسیب دیدن پوست می‌شود و منافذ آن را بزرگتر نشان می‌دهد. ور رفتن با صورت، فشار دادن پوست یا کَندن موادی که در منافذ آن گیر افتاده، باعث آزار پوست می‌شود. در این صورت، منافذ پوست‌تان بیشتر دیده می‌شوند.

پس، برای بستن منافذ باز پوست یا جلوگیری از ایجاد آن‌، باید با پوست خود خیلی با ملایمت رفتار کنید. یادتان باشد، هیچ‌گاه پوست خود را نسایید، مالش ندهید، با آن ور نروید یا مواد گیر افتاده در منافذ آن را تخلیه نکنید.

۴. استفاده از تونر میتواند کمک کننده باشد.

تونر را به عنوان پشتیبان پاک کننده خود در نظر بگیرید. استفاده از تونر می‌تواند به شما اطمینان دهد که همه کثیفی‌ها و باکتری‌ها به طور موثری از سطح پوست پاک شده‌اند. بیشتر فرمول‌ها همچنین می‌توانند به کاهش روغن اضافی پوست کمک کنند و پوست را سریعاً هیدراته و تازه می‌کنند.

۵. ضدافتاب را فراموش نکنید.

8 روش موثر پیشگیری از باز شدن منافذ پوست برای همه تایپ های پوستی

هرچه خورشید آسیب بیشتری به پوست ما بزند، پوست بیشتر شل و افتاده می‌شود. پوستی که سفتی خود را از دست بدهد، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.

اگر از یک ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 50 یا بالاتر استفاده کنید، تا حد زیادی پوست خود را در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌کنید. پس، برای محافظت از پوستتان، هر روز (حتی روزهای بارانی و یا سرد و حتی روزهایی که در خانه هستید و جایی نمیروید) از ضد آفتاب استفاده کنید.

یادتان باشد، هر زمان که نور خورشید به پوست ما بخورد، به آن آسیب می‌زند. این آسیب در طول زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.

۶. لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست عاملی کلیدی در از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست است. به دنبال محصولات لایه بردار تقویت شده با اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسیدهای گلیکولی، لاکتیک، تارتاریک و سیتریک باشید. علاوه بر کمک به کاهش ظاهر منافذ بزرگ شده، فرمول‌های تقویت شده با این اسیدها همچنین می‌توانند به کم‌رنگ‌تر کردن ظاهر آشکار چین چروک‌های ظریف و لکه‌های سنی کمک کنند.

۷. آبرسانی و رطوبت رسانی روزانه به پوست.

8 روش موثر پیشگیری از باز شدن منافذ پوست برای همه تایپ های پوستی

کرم های آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کنند حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به آن از وظایف عمده آن ها است. ممکن است مرطوب کردن روزانه پوست چرب، کار نامناسبی به نظر بیاید. اما، این کار از باز شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

این کار باعث می‌شود که چربی (سبوم) به جای اینکه روی سطح منافذ پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. پس، مرطوب کردن پوست باعث می‌شود منافذ پوست با چربی مسدود نشوند و کوچکتر دیده شوند.

۸. از مرطوب کننده های غیر کومدون زا (جوش های سرسیاه) استفاده کنید.

مرطوب کننده‌ها برای داشتن پوستی لطیف و شاداب بسیار مهم هستند همچنین این مواد از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث بسته شدن



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان