بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چطوری پس انداز کردن پول را تمرین کنیم؟ چگونه پس انداز کنیم؟ چطوری کمتر خرج کنیم؟ چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟ روش های پس انداز پول چیست؟ اگر شاغل هستید اما بازهم می بینید که پولتان جمع نمی شود و نمی توانید آنطور که باید از نظر مالی پیشرفت کنید این مطلب را دقیقا برای شما تهیه کرده ایم. نکات کوچک اما مهمی که به شما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن پس انداز کنید. با ما همراه شوید!

پس انداز کردن پول (ویژه خانم های شاغل) - چطوری کمتر خرج کنم؟

این شما و این هم 9 روش پس انداز کردن پول مخصوص خانم های شاغل !

پس انداز کردن پول (ویژه خانم های شاغل) با 9 روش اصولی | چطوری کمتر خرج کنم؟

یادداشت کنید، هرچیزی که می خرید را با تاریخ و هزینه بنویسید

اگر هر روز از خودتان می پرسید پس حقوقم چی شد و کجا رفت این کار را حتما انجام دهید، یک دفترچه کوچک بخرید و هر خریدی که انجام می دهید را برای یک ماه جز به جز به همراه تاریخ یادداشت کنید. پایان ماه آن ها را بررسی کنید و ببینید کجای کار مشکل دارد. با این کار متوجه می شوید بخش عمده پولتان کجا خرج می شود و یک راه حل برایش پیدا می کنید.

برای هزارتومن حقوقتان هم برنامه ریزی کنید

برای پس انداز کردن حقوق وقتی حقوق میگیرید برنامه ریزی اصولی را شروع کنید. در یک دفترچه خریدهای ضروری و مهمی که حدس می زنید قرار است رخ دهد را بنویسید و هزینه ها را جمع بزنید. می توانید جدول بکشید و جلوی هر آیتم، هزینه های معین را بنویسید. مقدار باقی مانده را پس انداز کنید. با این روش پول را بهتر مدیریت کرده و از خرج غیر ضروری جلوگیری می کنید. آیتم هایی که در جدول قرار می دهید می تواند اجاره و خرج خانه، پوشاک، خوراک، کرایه ماشین، مترو و اتوبوس، هزینه جانبی خودرو، بنزین، بیمه، هزینه درمانی، تفریح، سفر، آب، گاز، برق، تلفن، شارژ ساختمان، کلاس های آموزشی، هزینه فرزندان باشد. بقیه پول باقی مانده از حقوقتان را به عنوان پس انداز کنار بگذارید و تنها اگر مجبور شدید به سراغ آن بروید.

برای غذای بیرون و آژانس ها محدودیت بذارید

شایع ترین چیزی که موجب به فنا رفتن حقوق خانم های شاغل می شود هزینه کردن های بسیار و بدون دلیل برای آژانس تلفنی و غذاهای بیرون است! درک می کنیم که همه چیز آنلاین شده و راحت شدن این موارد شما را وسوسه می کند اما با خودتان قرار بگذارید هر روز صبح کمی زودتر از همیشه بیدار شوید تا بتوانید با خیال آسوده و با وسایل نقلیه عمومی به سرکار بروید، مسیرهای مترو و اتوبوس را یاد بگیرید و تا جایی که می توانید به جای اوبر از آن ها استفاده کنید، وقتی می توانید یک وعده غذایی خانگی داشته باشید جلوی هوس کردن پیتزا و ... را بگیرید!

اگر کمی منطقی تر فکر کنید متوجه می شوید هوس کردن هاست که جیب شما را خالی می کند پس برای خریدن خوراکی و غذای بیرون کمی محدودیت قائل شوید تا در پایان ماه از پول ذخیره شده لذت ببرید. پس دومین قدم برای پس انداز کردن این است که عادات غذایی تان را تغییر دهید و تنبلی را برای استفاده از وسایل نقلیه کنار بگذارید.

خرید پوشاک و لوازم آرایشی را کنترل کنید

اگر عادت به خرید کردن دارید و همه حقوقتان پای لباس و لوازم آرایش می رود بهتر است کمی فکر کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید، ما سه پیشنهاد برای شما داریم:

  1. تا وقتی نیاز واقعی به خرید ندارید به مراکز خرید نروید چون در این مواقع احتمال خرید اضافه افزایش پیدا می کند.
  2. اگر در مسیر خانه، محل کار و ... مراکز خرید وجود دارد سعی کنید همراهتان پول اضافه نباشد در غیر این صورت حتما وسوسه خواهید شد که خرید غیر ضروری انجام دهید
  3. هر زمان که برای خرید کردن می روید قبل از ورود به مراکز خرید با خودتان قرار بگذارید فقط چیزی که برای خرید آن اقدام کرده اید را تهیه می کنید.

پول های خود را نقد کنید تا کمتر خرج شوند

تحقیقات جالب دانشمندان ثابت کرده کارت های اعتباری این امکان را فراهم می کنند که بیشتر از بودجه ای که در نظر گرفته اید خرج کنید و چون ظاهرا پولی رد و بدل نمی شود به اشتباه تصور می کنید پول زیادی خرج نکرده اید.  بیشتر از چیزی که نیاز دارید پول نقد همراه نبرید، به جای اینکه هر وقت پول تان تمام شد کیف پول تان را پر کنید، هفته ای یک بار بودجه ی هفتگی تان را از حساب برداشت کنید.

به تنهایی خرید کنید

همراه بردن بچه ها، دوستانی که به خرید علاقه دارند و حتی دوستی که کاملا به تصمیم شما احترام می گذارد، موجب می شود پول اضافی خرج کنید. به صحبت های فروشندگان توجه نکنید. اگر سؤالی دارید مؤدبانه پاسخ سؤال خود را گوش کنید، اما پیشنهادهای خریدشان را نشنیده بگیرید.

پول خود را به طلا تبدیل کنید

یکی از روش های بسیار جذاب برای پس انداز کردن پول تبدیل کردن آن به طلا است. فارغ از سرمایه گذاری با این متد و امکان کسب سود حتمی در دید بلندمدت، با این روش پس انداز پول می توانید خود را در برابر تورم های اقتصادی کشور نیز بیمه کنید.

از روش های زیر می توانید برای پس انداز پول با درآمد کم استفاده کنید:

  • خرید سکه های چند گرمی طلا
  • سرمایه گذاری در بورس
  • خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری
  • شراکت با اطرافیان در کسب و کار
  • حساب پس انداز بانکی برای اخذ وام با سود کم

وام با سود سنگین نگیرید به جایش سراغ وام های خانگی بروید!

وام را می توان پس اندازی قلمداد کرد که شما پیشاپیش کل مبلغ نهایی را در اختیار دارید. اما حتماً باید با اصول وام گرفتن و هزینه کردن آن آشنا باشید. در غیر این صورت در دام بزرگ اقساط بانک ها گرفتار شده و سرمایه های خود را از دست خواهید داد. وام های خانگی اما بدون سود و کوتاه مدت تر هستند و باعث می شوند پولتان را در یک هدف مناسب برنامه ریزی کنید.

قبض موبایل و شارژ خریدن را با روش های هوشمندانه به حداقل برسانید

با خلاص شدن از شر موارد اضافی مانند بسته های اینترنت، آهنگ های پیشواز و اشتراک های بدون استفاده، در هزینه خدمات تلفن همراه خود صرفه جویی کنید.

 

این هم 8 روش عالی برای پس انداز کردن خانم های شاغل که سعی کردیم به مهمترین نکات بپردازیم، خوشحال می شویم در بخش نظرات هم شما به ما بپیوندید و تجربیاتتان را درباره پس انداز کردن با ما و دیگر خوانندگان سوربان به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز