بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
خیلی از ما روابط عاطفی را به امید تغییر طرف مقابل ادامه میدهیم در حالی که فقط میتوانیم خودمان را تغییر دهیم البته تمرین تعهد، احترام، قدردانی و عشق‌ورزی روی رفتار شریک عاطفی هم اثر می‌گذارد و صمیمیت رابطه را بیشتر می‌کند. همراه ما باشید تا با بررسی چند اصل مهم یاد بگیریم چگونه پارتنر خوبی باشیم.

همیشه وقتی به یک رابطه فکر می‌کنیم، سعی می‌کنیم به یک فرد ایده‌آل فکر کنیم که لازم است او را پیدا کنیم. فرد ایده‌آل زمانی یافت میشود که در درجه اول شما خود فردی ایده‌آل باشید. در ادامه این مطلب از سوربان چند ویژگی مهم که لازم است داشته باشید تا یک شریک عاطفی خوب باشید را معرفی می‌کنیم و به شما میگوییم چگونه یک پارتنر خوبی باشید تا انتها با ما همراه باشید.

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

چطور پارتنر خوبی باشیم؟

۱. دنبال رابطه هدف دار باشید

تا زمانی که نمیدانید از یک رابطه چه چیزی میخواهید ، نه میتوانید یک پارتنر خوب باشید و نه میتوانید یک پارتنر خوب پیدا کنید. اگر تنها برای گذراندن وقت ، رابطه جنسی یا تنها نبودن به دنبال رابطه عاطفی هستید ، افرادی که به پست‌تان می‎خورند هم همین قدر سطحی خواهند بود و خود شما هم  یک شریک عاطفی سطحی خواهید بود. افرادی که به دنبال رابطه هدفمند هستند، هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان جذاب‌تر هستند و افراد بیشتری به آنها تمایل دارند.

۲. اختلاف نظر ها را بپذیرید

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

قطعا هیچکس دلش نمیخواهد با فردی که تحمل هیچ نقدی را ندارد، عقاید خود را تحمیل میکند و سر هر چیز کوچکی بحث میکند وارد رابطه شود.

افرادی که میتوانند در برابر نظرات مختلف انعطاف‌ پذیر باشند و بدون لجبازی راجع به نظرات خود صحبت کنند، میتوانند مشکلات رابطه را با در نظر گرفتن شرایط هر دو نفر حل کنند و هم صحبت خوبی برای شریک عاطفی‌ خود باشند.

۳. متعهد باشید

اولین شرط یک پارتنر عاطفی خوب بودن متعهد بودن است. اگر به هر دلیلی رابطه‌ را نمیخواهید یا با فرد مقابل مشکل دارید و نمیتوانید آن را حل کنید، لازم است موضوع را با خود او در میان بگذارید، هرگز از سر دلسوزی یا خودخواهی او را در رابطه نگه دارید و یا پنهان از او وارد رابطه دیگری شوید.

۴. شنونده خوبی باشید

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

شنونده خوب بودن میتواند اصل صمیمیت را به رابطه شما اضافه کند. هرگز نمیتوانید ادعا کنید فردی صمیمی هستین اما هیچگاه صحبت های طرف مقابل را نشنوید. شنیدن فقط توجه به گفته‌های طرف مقابل نیست. گاهی لازم است در عمل نشان دهید حرف‌هایش رو شنیدید و برایتان مهم بوده اند.

۵. برای رابطه‌تان وقت بزارید

رابطه عاطفی مانند یک گلدان گل است. اگر برایش وقت نگذارید ، حتی اگر گلدان از طلا باشد، باز هم از بین خواهد رفت. پس هرچقدر یک رابطه سالم باشد، بازهم نیاز به مراقبت دارد و باید برایش وقت بگذارید و آن را به حال خودش رها نکنید. به موقع تفریح کنید، به موقع با هم باشید، به موقع گوش بدید و به موقع اگر به شما نیاز داشت کنارش باشید.

ویژگی های یک پارتنر خوب

۶. محرم اسرار باشید

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

محرم اسرار بودن فقط به این معنی نیست که رازهای او را پیش کسی بازگو نکنید، محرم اسرار بودن گاهی یعنی اگر او نقطه ضعف‌هایش را به شما نشان داد از آنها سوء استفاده نکنید، او را تحقیر نکنید و اجازه دهید این نقص‌ها مانند یک راز پیش شما امانت بماند و کمک کنید آنها را برطرف کند در این صورت شخص مقابل از اینکه پیش شما خود واقعی‌اش باشد ترس و ابایی نخواهر داشت.

۷. به رابطه دو طرفه اعتقاد داشته باشید

یک پارتنر خوب باید بداند که یک رابطه خوب و سالم و هدفمند به تلاش و خواست هر دو طرف بستگی دارد و باید بین دو نفر تعامل وجود داشته باشد رابطه ای که فقط یک طرف برای رابطه تلاش میکند و کیفیت و پیشرفت رابطه فقط برای او مهم است و طرف مقابلش هیچ تلاشی برای حفط و ارتقای رابطه انجام نمی‌دهد در نهایت با شکست مواجه میشود.

۸. به تنهایی شریک عاطفی خود احترام بگذارید

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

هر انسانی گاهی به تنهایی و تنها بودن احتیاج دارد یک پارتنر خوب معنی حریم خصوصی را درک می‌کند و به دنبال چک کردم مدام و سرک کشیدن در همه کارهای ریز و درشت طرف مقابلش نیست کسانی که این قانون را رعایت نکنند بعد از گذشت مدتی در رابطه احساس خفقان و زندانی بودن میکنند و از هم خسته خواهند شد.

۹. شریک احساسی خود را با دیگران مقایسه نکنید

یک پارتنر خوب تفاوت انسان ها را درک می‌کند چه ظاهری چه از نظر موقعیت اجتماعی و وضع مالی و چه از نظر اخلاقی، یک انسان فهمیده می‌داند که هر شخص نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد بنابراین طرف خود را با دیگران مقایسه نمیکند.

۱۰. خطا و اشتباهات گذشته شریک خود را فراموش کنید

10 توصیه مهم برای اینکه پارتنر خوبی باشید تا شریک عاطفی تان عاشقتان شود!

یک پارتنر خوب کسی است که گذشته را فراموش می‌کند و خطاها و اشتباهاتی که یادآوری آنها هیچ نفعی برای رابطه ندارد را بازگو نمی‌کند.

کلام آخر

راز رابطه ای بهتر نه تلاش برای تغییر طرف مقابل، بلکه تمرکز روی گفتار و رفتارهای خودتان است. اجرای این نکاتی که در این مقاله ذکر شد در نگاه اول برای افرادی با سبک دل‌بستگی ناسالم چالش‌انگیز به نظر می‌رسد، اما می‌توان برای شناخت ویژگی‌های رابطه سالم و امن روی کمک متخصصان سلامت روان و مشاوران خانواده حساب کرد.

شما برای رضایت خاطر شریک عاطفی‌تان چه‌کار می‌کنید؟ حالا که ویژگی‌ های پارتنر خوب را می‌دانید، به‌نظرتان چقدر پارتنر خوبی هستید؟



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.7 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:
  • سماوات دوشنبه, 26 تیر 1402

    سلام خوبه که آدم بتونه اون موارد بالارو داشته باشه و رعایت کنه، اما همه اینطور نیستن. من هم نیستم

  • اذرگون جمعه, 23 تیر 1402

    به نظر من ادمها تا وقتی که بهش عشق میورزن وخوبی می کنند باید قدرشان رو بدونی واین کارها رو بزاری بحساب خوب بودن طرف نه بزرگی خودت نه اینکه فکر کنی ادم بزرگی هستی که دارن بهت محبت می کنند باید بدونی ادمها باهم متفاوت هستند بعضی ها محبت می کنند بعضی ها نه اما در ایران متاسفانه بعضی ها این شکلین در دنیا نمیدونم چطوری هست

  • اذرگون جمعه, 23 تیر 1402

    گاهی وقتها وقتی علاقه مند به کسی میشی ، وبهش وابسته میشی ، ودنیا رو بدون این ادم نمی تونی تصور کنی همان موقع عشقت دیگه محل نمی گذاره ، انگار که عشق زیادی به یک نفر باعث غرور اون ادم میشه ودنبال افراد دیگه میره ، عشق باتمام خوبی های که داره ،ولی نمیدانم چرا عشق می تونه باعث غرور طرف مقابل بشه


عناوین جذاب امروز