بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
همیشه قرار اول تعیین‌کننده‌ترین تصویر را در ذهن می‌نشاند. اولین برخورد است که نوع شخصیت طرف مقابل را نشان می‌دهد و حتی می‌تواند تعیین کند که رابطه‌ای ادامه پیدا کند یا نه؟ اما آیا اصول رفتار و صحبت کردن در اولین قرار عاشقانه را می‌دانید؟

همیشه قرار اول تعیین‌کننده‌ترین تصویر را در ذهن می‌نشاند. اولین برخورد است که نوع شخصیت طرف مقابل را نشان می‌دهد و حتی می‌تواند تعیین کند که رابطه‌ای ادامه پیدا کند یا نه؟ قرار است برای اولین بار با شخصی دیدار کنید. آیا میدانید در این جلسه باید چه بگویید و چه رفتاری از خود نشان دهید؟ آیا میدانید چه انجام اشتباهاتی در این دیدار می‌توانند غیرقابل‌جبران باشند؟ آیا می‌دانید جلسه اول آشنایی خود را چگونه پیش ببرید؟

قرار اول چجوری باشیم؟ چی بگیم؟

قرار اول با شخص موردعلاقه یا خواستگار، یک ملاقات سرنوشت‌ساز است. این اولین جلسه آشنایی شما با فرد موردعلاقه‌تان است، مسلما نمی‌خواهید دیدار اول شما دیدار آخرتان نیز باشد! شما می‌خواهید جذاب، باهوش، صمیمی و درعین‌حال پخته و بالغ به نظر برسید. به‌طوری‌که شانستان را برای ملاقات بعدی یا حتی رساندن رابطه به ازدواج افزایش دهید.

اما برای این کار باید بدانید چه بگویید و چطور رفتار کنید؟ برخی افراد نمی‌دانند در قرار اول چه بگویند؟ زیرا خودشان را آن‌گونه که هستند نشان نمی‌دهند و همچنین در همه قسمت‌های برنامه‌ریزی‌شان برای قرار ملاقات، هیچ‌وقت از چشم طرف مقابل و دیدگاه او به این موقعیت نگاه نکرده‌اند. بسیاری از افراد بی‌تجربه هستند و برخی توانایی مدیریت جلسه گفتگو را ندارند.

میدانیم بسیاری از شما عزیزان در این زمینه سؤال‌های بسیاری دارید. به شما قول می‌دهیم تا انتهای مطلب از سوربان به جواب بسیاری از سؤالات خود برسید.

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

14 اصل اساسی که باید برای قرار اول به آنها توجه کنید

۱. پوشیدن لباس مناسب

بانشاط و شاداب باشید و برای اولین قرار ملاقات، لباس مناسب بپوشید. حتی اگر برای صرف یک شام معمولی بیرون می‌روید، لباس زیبا بپوشید. بهتر است از پوشیدن لباس‌های اسپرت خودداری کنید. مو و ناخن‌های خود را آراسته نگه‌دارید.

از لباسی استفاده کنید که متناسب با هیکل شما باشد و خیلی کوتاه یا تنگ نباشد. نباید ظاهر شما حس بی‌ارزشی و بی‌اعتنایی را به ‌طرف مقابل انتقال دهد. اگر لباس‌هایتان در هنگام ملاقات راحت نباشند، نمی‌توانید بر طرف مقابل و بر روند گفتگو متمرکز بمانید. بنابراین سعی کنید از شلوارهای جین خیلی تنگ استفاده نکنید.

یادتان نرود که خوشبو بودن تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. عطر خوب می‌تواند حس مردان را حتی پس از ملاقات نیز حفظ کند. فقط نباید زیاده‌روی کنید و همچنین نباید از عطرهای تند استفاده کنید. آرایش ملایم داشته باشید. اما اگر آقا هستید به خاطر داشته باشید که پیراهن‌های چروکیده جذاب به نظر نمی‌رسند.

۲. آن تایم باشید، مخصوصا برای قرار اول

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

هدف کلی از قرار اول این است که احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد کنید. بنابراین به‌موقع سر قرار حاضر شوید. جالب است بدانید به‌طور متوسط ۳۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد زنان سعی می‌کنند در جلسه اول دیدار کمی دیر به قرار برسند تا به طرف مقابل نشان دهند خیلی هم اشتیاق ندارند. اما باید بدانید دیر رسیدن سر قرار، اولین اشتباه شماست.

اگر خانم هستید سر زمان مقرر در محل قرار حاضر شوید و اگر آقا هستید حداقل ۱۵ دقیقه زودتر در محل حاضر شوید و اطمینان حاصل کنید که اولین قرارتان با یک خاطره خوب شروع می‌شود. زود رفتن سر قرار ملاقات می‌تواند شما را کاملا آماده و متفکر نشان دهد.

۳. سوال های خوبی بپرسید و با اشتیاق به پاسخ های طرف مقابل گوش دهید

رابطه وقتی می‌تواند به یک رابطه‌ی موفق تبدیل شود که دو طرف بتوانند به‌راحتی با یکدیگر حرف بزنند و حرف یکدیگر را بفهمند. باید بدانید لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده‌تان را پشت سر هم و یک‌نفس بیان کنید. کمی صبور باشید. مطمئن باشید اگر از یکدیگر خوشتان بیاید در جلسات بعدی فرصت این حرف‌ها پیش می‌آید.

درباره‌ی هر چیزی که حرف می‌زنید اشتیاق نشان دهید، سؤال بپرسید و با تمام توجه گوش دهید. همیشه اولین اثرگذاری بر طرف مقابل با زیبایی و آراستگی ظاهر نیست. بلکه علاقه، گرمی و اشتیاق حقیقی برای شناخت طرف مقابل است.

۴. در قرار اول گذشته را شخم نزنید

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

شما قرار است آینده را باهم بسازید و به همین دلیل باید بیشتر درباره برنامه‌‌‌های آتی خود صحبت کنید. اینکه چه اشتباهاتی کرده‌اید؟ چه بر سر زندگی‌تان آمده‌ و… نباید در جلسه اول گفته شود. چراکه جلسه اول آشنایی، وقت تاریخچه گفتن نیست. در جلسات بعدی می‌توانید کمی به گذشته بروید و تا جایی که ترجیح خودتان و طرف مقابل است به آن بپردازید.

ولی فعلا باید بفهمید چقدر با یکدیگر اهداف مشترک دارید و برنامه‌های آینده‌تان به هم می‌خورند. نشان دهید که اهداف زندگی شما در اولویت قرار دارند و مشتاق هستید تا اهداف طرف مقابل را به‌خوبی بشناسید.

۵. قبل از تمام شدن جلسه درباره اینکه چه کسی صورتحساب را پرداخت کند تصمیم بگیرید.

هیچ‌کس دوست ندارد که در عمل انجام‌شده قرار بگیرد. بنابراین تا آخرین لحظه منتظر نمانید و در مورد نحوه پرداخت صورتحساب به توافق برسید. به‌این‌ترتیب هر دو می‌دانید که چه انتظاری داشته باشید و یا برای سفارش یک استیک احساس گناه نکنید. اینکه یک زن تمایل داشته باشد که سهم خود را حساب کند از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه این پیشنهاد مهم است.

چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند. اینکه شما بخواهید سهم خود را بپردازید حاوی یک پیام مهم است و آن این است که شما باور دارید که با او مساوی هستید. هرچند به آقایان توصیه می‌کنیم این پیشنهاد را نپذیرید. حداقل در قرار اول بهتر است این کار را نکنید.

۶. صمیمیت بیش از اندازه در قرار اول ممنوع

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

در قرار اول دو طرف فقط یکدیگر را ارزیابی می‌کنند تا ببینند آیا به هم می‌آیند و می‌خواهند رابطه را ادامه دهند یا خیر؟ پس توصیه می‌کنیم حریمتان را حفظ کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندید ذوق‌زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه‌تان روند طبیعی خود را طی کند و کم‌کم جلو برود تا رسمیت پیدا کند.

۷. از همان قرار اول شروع به چرتکه انداختن نکنید.

درست است که مسائل مالی نقش مهمی دارند. ولی به‌طور حتم در درجه اول نیستند. پس در همان اول جلسه اول به دنبال کشف موجودی حساب بانکی و میزان درآمد نباشید. این جلسه جای خط‌ونشان کشیدن و بیان انتظارات و شرط‌های مالی‌تان نیست.

۸. با اعتماد به نفس کامل در مورد خودتان صحبت کنید

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

به او نشان دهید که اعتمادبه‌نفس دارید. البته ممکن است شما در اولین قرار ملاقات چندان احساس راحتی نکنید. جلسه اول فرصتی برای بیشتر آشنا شدن است. بنابراین از خودتان و چارچوب‌هایتان بگویید. نمی‌گوییم فخرفروشی کنید ولی تواضع بیش‌ازاندازه هم به خرج ندهید. زیرا او شما را نمی‌شناسد و امکان دارد متوجه نشود که این گفته‌ها ناشی از فروتنی شماست نه عدم موفقیت و فقدان عزت‌نفس.

به‌اندازه کافی از موفقیت‌ها و دستاوردهایتان بگویید و هویت مستقل، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و توانمندی‌هایتان را با اعتمادبه‌نفس معرفی کنید.

۹. فقط برای چند ساعت بیخیال گوشی‌تان شوید

در قرار اول یک تصویر کلی و نسبتا ثابت از شما در ذهن طرف مقابل شکل می‌گیرد. اگر زمانی که او صحبت می‌کند شما مدام حرف‌هایش را برای جواب دادن گوشی همراهتان قطع کنید، گمان می‌کند شما فردی هستید که نمی‌توانید بین مسائل مهم و جزئی تمایز قائل شوید. یا اینکه زمان‌بندی و اولویت‌بندی در زندگی شما معنایی ندارند. به شخصیت و حضورش احترام بگذارید و تمام توجهتان را معطوف به او کنید.

۱۰. خود واقعی‌تان باشید

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

می‌دانیم که انجام این کار سخت‌تر از آن است که به نظر می‌رسد ولی بدون شک شما می‌توانید از عهده‌ی آن بربیایید. همیشه مشکل ازآنجا شروع می‌شود که شما سعی می‌کنید خود را غیر ازآنچه هستید، یا بهتر از آن چیزی که هستید، نشان دهید. چرا؟ چون به‌احتمال‌زیاد دوست دارید در نظر او بهترین و مناسب‌ترین فرد شناخته شوید. خودتان باشید و حتی اگر او شما را به خاطر آنچه هستید دوست نداشته باشد، بازهم سرخود را بالا نگه‌داشته و به دنبال فرد بهتری باشید.

۱۱. تظاهر به بیخیالی ممنوع

برخی افراد هستند که گمان می‌کنند در قرار اول خود را بی‌خیال جلوه دهند تا عزت‌نفسشان را حفظ کنند. اما بدانید همه‌ی آدم‌ها از طرد شدن می‌ترسند. وقتی تظاهر می‌کنید که اصلا برای ادامه‌ی این رابطه اشتیاق ندارید یا اینکه برایتان فرد مقابلتان با دیگران چندان تفاوتی ندارد. باعث می‌شود بدترین حس ممکن به ‌طرف مقابل منتقل شود و برای ادامه دادن کاملا مردد گردد.

۱۲. به او نشان دهید که خواسته ها و رضایت او به اندازه نیازها و رضایت مندی شما مهم است

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

هیچ‌کس دوست ندارد در قرارهای ملاقات، هدفی پنهانی وجود داشته باشد. به‌خصوص قرار اول. چون هنوز طرفین شناخت مطلوبی از یکدیگر ندارند. اگر هر یک از طرفین فقط دنبال روابط جنسی باشد و یا به‌گونه‌ای صحبت کند که این حس را منتقل کند، دیر یا زود این رابطه به پایان می‌رسد.

زمانی که شما نشان دهید که فقط به خاطر آشنایی به این جلسه آمده‌اید و چیزی فراتر از آن نمی‌خواهید و می‌توانید به‌خوبی بفهمید که این آدم باارزش کیست؟ و از زندگی چه می‌خواهد؟ چطور خود را خوشحال نگه می‌دارد؟ چه خواسته‌ها و نیازهایی دارد؟ چه زمانی احساس خوشبختی و رضایت می‌کند؟ من چطور می‌توانم این رضایتمندی را در او به وجود آورم؟

۱۳. در قرار اول از نشانه ها غافل نشوید

و اما مهم‌ترین نکته. خواهش می‌کنیم قبل از هر قراری و هر دل بستنی این دو کتاب را بخوانید. جذب شدن و جذب کردن زیباست. اما آگاهانه وارد رابطه شدن شما را از عواقب منفی احتمالی مصون می‌دارد. به‌منظور دستیابی به این آگاهی کتاب «عشق ویرانگر از دکتر براد جانسون» و کتاب «ازدواج بدون شکست از دکتر ویلیام گلسر و کارلین گلاسر» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما باید نشانه‌های اختلال‌های شخصیت را بشناسید و بتوانید از خود مراقبت کنید. بسیاری از روابط سمی و آسیب‌زا هستند. اما اگر از آسیب‌های پیش رو آگاه باشید، انتخاب درستی خواهید داشت. اینکه همواره آدم اشتباهی را انتخاب می‌کنید از شانس شما نشئت نگرفته است. بلکه از کودکی و گذشته و تله‌های روانی شما ناشی می‌شود.

۱۴. در نهایت او را برای قرار ملاقت بعدی ترغیب کنید

باید ها و نباید های اولین قرار عاشقانه + 14 اصل مهم و اساسی که هیچکس به شما نمی‌گوید!

درنهایت در پایان ملاقات اول اگر مایل به دیدار دوباره هستید، خیلی ماهرانه و ظریف بگویید امشب عالی بود. اگر خانم هستید در ادامه بگویید امیدوار هستید که دوباره او را ببینید. ولی اگر آقا هستید در هماهنگی قرار ملاقات دوم پیش‌قدم شوید.

کلام آخر

قرار اول خاطره‌انگیز خواهد شد. اگر به‌درستی پیش برود. این لیست را به خاطر بسپارید و روی عزت‌نفس، زبان بدن و کنترل استرس خود کار کنید و به خودتان ایمان داشته باشید. هردوی شما در اولین قرار ملاقاتتان استرس دارید و این کاملا طبیعی است. سعی کنید از لحظات خود لذت ببرید و بهترین خودتان باشید. درنهایت فردی که متناسب شما باشد را پیدا خواهید کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز