بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
همه ی ما دوست داریم تا زمانی که ممکن است هم از نظر سلامت بدنی و هم از نظر ظاهر، جوانی خود را حفظ کنیم در ادامه می خواهیم ببینیم چطور می توانیم بیشتر جوان بمانیم و سرعت پیر شدن مان را کم کنیم.

به تعویق انداختن زمان بیولوژیک بدن، از لحاظ علمی امکان پذیر است. مطالعات اخیر نشان می دهد که شما می توانید خودتان را جوان تر نگه دارید و طول عمر خود را افزایش دهید، به شرطی که تغییراتی در سبک زندگی تان ایجاد کنید که در ادامه این مطلب از سوربان این تغییرات را به شما معرفی می کنیم.

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

10 عادت که روند پیری‌تان را عقب می‌اندازد

۱. ورزش مداوم داشته باشید

مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، نشان می دهد ورزش های اینتروال می توانند سلول ها و عضلات پیر را دوباره ترمیم کنند. بر اساس چیزی که تا به امروز فهمیدیم، هیچ چیز نمی تواند جایگزین ورزش برای به تاخیر انداختن فرایند پیری باشد و ورزش یک گام جدایی ناپذیر در تمام رژیم های مراقبت از پوست است.

ورزش با افزایش سن، بهبود سلامت جسمانی، کاهش مشکلات قلبی، حفظ نیروی عضلانی و انعطاف پذیری، افزایش گردش خون، سلامت مغز کمک می کند. پس شما را تشویق می کنیم که به طور منظم ورزش کنید، حتماً ماساژ انجام دهید و از لحاظ ذهنی و جسمی خودتان را آماده و قوی نگه دارید.

۲. رژیم غذایی سالم داشته باشید

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

برای کند کردن روند پیری باید یک رژیم غذایی متعادل سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید. میوه ها و سبزیها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال های آزاد که خود عامل بیماری های مرتبط با سن است مبارزه کند.

همچنین بهتر است از غذاهای سالم استفاده کنید مثلا بهتر است با نان سفید خداحافظی کنید و به محصولاتی روی آورید که از غلات کامل تهیه شده اند و کمتر از گوشت قرمز استفاده کنید و به مصرف گوشت سفید و غذاهای دریایی روی آورید. خوردن غذای سالم سبب افزایش انرژی شما خواهد شد.

۳. حتی الامکان استرس‌تان را کاهش دهید

محققان دانشگاه کلمبیا مطالعه ای انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که استرس عامل اصلی پیری زودرس است. وقتی که در زندگی خود تنش یا استرس دارید، به تبع تعادل طبیعی بدن را از دست خواهید داد و این امر موجب آسیب به ترشح هورمونهای بدن، ترمیم سلولی و تولید کلاژن می شود.

همچنین تحقیقات بر روی افراد زیادی که موهایشان سفید شده بود، نشان داد که منبع استرس، عامل از بین رفتن رنگدانه موهای شان شده است. پس هر طور که می توانید استرس را از خودتان دور کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. انجام یوگا، تنفس عمیق و تمرکز ذهنی می تواند استرس را کاسته، اکسیژن و جریان خود را افزایش داده و سطح انرژی بدن را ارتقاء دهد.

۴. آب کافی بنوشید

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

نوشیدن دست کم 8 لیوان آب در روز توصیه بسیاری از پزشکان است. نوشیدن آب کافی سبب مرطوب نگاه داشتن اندامهای داخلی، حفظ عملکرد آنها، کارکرد راحت سیستم هاضمه و توقف ناهنجاری های شکمی می شود. همچنین نوشیدن آب کافی سبب به تعویق افتادن روند پیری خواهد شد زیرا نوشیدن آب زیاد در داشتن ظاهر انعطاف پذیر، شفاف و مرطوب پوست موثر است.

۵. با کسانی معاشرت کنید که دوستشان دارید

طبق تحقیقات، کسانی که در محیط های امن و دوستانه زندگی می کنند، تلومرهای بلندتری دارند. بنابراین سعی کنید با کسانی معاشرت کنید که به شما احساس مثبتی می دهند.

پژوهش دیگری نشان می دهد افراد متأهل و کسانی که دوستی های قدیمی شان را حفظ می کنند هم تلومرهای بلندتری دارند، یعنی اندکی کمتر از دیگران پیر می شوند. بعضی تحقیقات نشان داده است برای آنکه بتوانیم سلامتی مان را حفظ کنیم، در مطلوب ترین حالت به ۶ دوست نیاز داریم.

۶. غذای کمتری بخورید!

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

محدود کردن کالری های دریافتی که به معنای کمتر غذا خوردن و نه سوء تغذیه است، می تواند سوخت و ساز بدن را کم کند و به ما کمک کند بیشتر جوان بمانیم. محققان در تحقیقات خود، دو گروه از میمون ها را به مدت ۲ سال مورد بررسی قرار دادند. آن ها به این نتیجه رسیدند میمون هایی که رژیم غذایی کم کالری ای داشتند بیشتر عمر می کردند و از سلامت بیشتری برخوردار بودند.

۷. ورزش مغز فراموش نشود

ورزش کردن اهمیت زیادی برای سلامت بدن دارد، اما فراموش نکنید که باید مغزتان را هم ورزش دهید. کتاب بخوانید، زبان جدید یاد بگیرید و بازی هایی انجام دهید که نیاز به فعالیت ذهنی دارند. با فعال نگه داشتن مغز خود می توانید سرعت فرآیند پیری را کم کنید. تحقیقات جدید نشان داده است، کار یادگیری، تعداد نورون های مغز را افزایش می دهد و همین مسأله به جوان تر ماندن مغز کمک می کند.

۸. از لوازم آرایشی طبیعی استفاده کنید

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

سعی کنید کمتر آرایش کنید چون پارابن موجود در مواد آرایشی می تواند تولید هورمون زنانه ی استروژن در بدن را مختل کند و قدرت باروری زن را دچار پیری زودرس کند. شما می توانید از مواد آرایشی طبیعی تری استفاده کنید. اگر علاقه ی زیادی به آرایش کردن دارید و نمی توانید کمتر آرایش کنید، هر  روز حتما صورت تان را خوب بشویید.

۹. بیشتر برقصید

تحقیقات جدید نشان می دهد رقصیدن یکی از مؤثرترین انواع ورزش است که می تواند روند پیری را معکوس کند. رقصیدن، به ویژه رقصی که حرکات آن دائما در حال تغییر باشد، می تواند فعالیت بخش هیپوکامپوس مغز را بیشتر کرده و به کم کردن سرعت فرآیند پیری کمک کند.

۱۰. زودتر بخوابید

چیکار کنم پیر نشم؟! 10 عادت ساده‌ی روزمره که پیری‌تان را به تعویق می‌اندازد.

داشتن یک برنامه ی خواب مناسب اهمیت زیادی برای سلامت بدن دارد. به گفته ی کارشناسان، خوابی که ما بین ساعات ۱۱ تا ۳ شب می کنیم، بدن را تغذیه و احیا می کند، به همین دلیل شب ها باید ساعت ۱۱ یا زودتر بخوابید. بهترین حالت آن است که هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. کمبود خواب مزمن نه تنها روی حال ما، بلکه روی ظاهر ما هم تأثیر می گذارد.

تحقیقی نشان داد کسانی که معمولا کمتر از ۷ ساعت می خوابیدند، از زمانی که شروع به زودتر خوابیدن می کردند تغییرات مثبتی در فشار خون آن ها به وجود می آمد. این مسأله به کم شدن ریسک سکته ی مغزی و حمله ی قلبی کمک می کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان