بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

رابطه با خانواده همسر در دوران عقد باید چگونه باشد؟ آداب رفتار با خانواده همسر در دوران نامزدی چیست؟ ارتباط با خانواده همسر در دوران عقد چطور باشد؟ اگر در دوره عقد یا نامزدی هستید اول از همه به شما تبریک می گوییم و در وهله دوم قصد داریم به شما سیاست های رفتار با خانواده همسر را به صورت کوتاه و مختصر آموزش دهیم.

رابطه با خانواده همسر در دوران عقد - آداب رفتار با خانواده همسر در دوران نامزدی چیست؟

11 نکته رابطه با خانواده همسر در دوران عقد | چگونه با خانواده شوهرم رفتار کنم؟

خود واقعی تان باشید

هرگز فکر نکنید که کار درست در رابطه با خانواده همسر در دوران عقد این است که در زمان ملاقات بهترین حالت خود و همینطور یک تصویر دروغین از خود به نمایش بگذارید. علاوه بر این که افراد نقش بازی کردن را سریعا تشخیص می دهند شما هم پس از مدتی از این که خود واقعیتان نیستید خسته خواهید شد. خودتان باشید و اگر حس می کنید کمبودهای رفتاری دارید آن ها را واقعا اصلاح کنید.

بیش از حد صمیمی و خودمانی نشوید

در دوران عقد و نامزدی شما هنوز کاملا در جریان نیستید که آن ها چه افرادی می باشند و شناخت عمیق نسبت به آن ها ندارید. پس اول بسم الله سریعا خودمانی نشوید. رفتار شما با خانواده همسر باید متفاوت از رفتار شما در جمع دوستان باشد. شوخی های بی جا، استفاده از کلمات سبک و مسخره کردن، خندیدن های بی مورد و … همگی باید از ارتباط عروس با خانواده شوهر حذف شود. صمیمیت بیش از حد با خانواده همسر باعث می شود حریم خصوصی شما از بین رفته و حد و مرزی میان شما و خانواده همسرتان باقی نماند. به خانواده شوهرتان احترام بگذارید و در عین حال مهربان و خوشرو باشید.

آن ها را در جریان همه چیز قرار ندهید

چه در دوره زندگی مشترک، چه عقد یا نامزدی مسائل و هرچیزی که برای شما رخ داده است را برای خانواده شوهر تعریف نکنید. نیاز نیست هر آنچه که بین شما و شوهرتان رخ داده و یا در محیط خانواده خودتان اتفاق افتاده است را برای آنها تعریف کنید.  مسائل شخصی شما و خانواده تان به آن ها مربوط نمی شود و دلیلی ندارد در حضور آن ها به این موارد اشاره کنید. با این کار حریم خصوصی خودتان را نابود کرده و اجازه می دهید دیگران جای شما تصمیم گیری کنند.

گذشت داشته باشید!

توجه کنید مادر و پدر همسرتان برای او عزیز و محترم هستند و آن ها جای پدر و مادر شما هم هستند. همچنین سن آن ها بیشتر بوده و ادب حکم می کند تا جایی که می توانید به آن ها احترام بگذارید. کمی گذشت داشته باشید و در برابر هر صحبت یا رفتار مادرشوهر یا پدرشوهر جبهه نگیرید. به مرور زمان می بینید با زود واکنس نشان ندادن در خصوص رابطه با مادرشوهر و پدرشوهر چقدر رابطه تان با همسرتان هم بهتر خواهد شد.

به مسائل خانوادگی آن ها ورود نکنید

از مهم ترین سیاست های دوران عقد این است که همیشه درنظر داشته باشید با وجود هر جنجال و اتفاقی در میان اعضای یک خانواده، باز هم آن ها خانواده هستند و در آخر باز رابطه شان با یکدیگر درست می شوند. اگر زمان دعوا و یا بحث های خانواده شوهر حضور دارید، واکنش نشان ندهید.  پس طرف هیچکس را نگیرید و خودتان را از چشم بقیه اعضای خانواده نندازید.

اخمو، گرفته و کسل نباشید

یکی از مهم ترین سیاست رفتاری با خانواده شوهر حفظ تعادل در رفتار است. درست است که گفتیم صمیمی نشوید اما منظورمان این هم نیست که همیشه به شدت کم صحبت باشید، اخم کنید و طوری رفتار کنید که انگار با آن ها مشکل دارید! بلکه منظورمان این است که بگویید و بخندید و لذت ببرید اما حد و مرز را نگه دارید و با شوخی های بیجا و حرف های خودمانی که مخصوص جمع دوستان است پرده احترام ها را خراب نکنید.

درک کنید که رابطه شوهرتان با خانواده اش، از رابطه شما با آن ها جدا است

اگر شوهرتان با پدر یا مادرش در حضور  شما بحث و دعوا کرد، به هعیچ وجه هیچگونه دخالتی نداشته باشید. به خصوص وقتی با خانواده شوهرتان زندگی می کنید. دخالت نکردن در رابطه بین شوهرتان و خانواده اش باعث می شود حرمت شما حفظ شود. واکنش و حرف های شما در ذهن خانواده شوهر به جا می ماند.

ناراحتی ها و مشکلات خود را با خانواده خود مطرح نکنید

یکی از مهمترین توصیه هایی که به عروس خانم ها در رفتار با خانواده شوهر در دوران عقد وجود دارد این است که خانواده خودتان را خیلی در جریان مشکلات خود با خانواده شوهر یا مشکلات شخصی آن ها قرار ندهید. چون خانواده شما، شما را دوست دارند، پس خیال می کنند تقصیرها از طرف مقابل است. این موضوع می تواند موجب بروز اختلاف میان  دو خانواده خواهد شد. تنها در صورت وجود مشکل کاملا جدی آن را با خانواده تان درمیان بگذارید. همینطور توجه داشته باشید شما وارد حریم خصوصی یک خانواده شده اید و به هیچ و.جه نباید راز ها مشکلات آن ها را به بیرون از خانواده فاش کنید.

پیش شوهرتان، از خانواده اش گله نکنید

شوهرتان را بین خود و خوانواده اش قرار ندهید، مدام از آن ها در برابر او بدگویی نکنید هرچقدر هم که طرف شما را بگیرد باز هم خانواده اش برای او عزیز و محترم هستند. به جای این کار با درایت خود مشکلاتتان را با اعضای خانواده او در سکوت و آرامش حل کنید.

میزان رفت و آمد در دوران عقد

دختر و پسر در دوران عقد اشتیاق زیادی به دیدار یکدیگر و در کنار یکدیگر بودن دارند. اما بسیاری از خانواده ها قوانینی برای رفت و آمد در دوران عقد دارند.  شما در دوران عقد هنوز درکنار خانواده خود زندگی می کنید لذا بهتر است حد و مرزی برای رفت و آمد با خانواده شوهر تعیین کنید. اگر شما همیشه آنجا باشید، برای خانواده همسرتان خسته کننده خواهد شد. پس رفت و آمد زیاد شما در دوران عقد می تواند از نظر خانواده شوهرتان مناسب نباشد. در همان ابتدا در مورد رفت و آمد خود با همسرتان برنامه ریزی و توافق کنید تا بعدا با مشکل روبرو نشوید.

حتی به شوخی، همسرتان را جلوی خانواده اش خراب نکنید

در نهایت آخرین نکته ای که در خصوص رفتار با خانواده شوهر در دوره نامزدی و عقد به آن اشاره می کنیم این است که به هیچ وجه و در تحت هیچ شرایطی از شوهرتان حتی به شوخی در جمع خانواده یا اعضای خانوده انتقاد نکنید. چرا که واقعیت این است که آن ها حتی اگر نشان ندهند بازهم همسرتان را از شما بیشتر دوست دارند و طرف او را می گیرند یا حتی اگر حق را به شما بدهند وجهه شما نزد آن ها خراب خواهد شد. همچنین اعتماد به نفس و غرور همسرتان خدشه دار شده و آسیب آن به زندگی خودتان برمیگردد.

 

این هم از مقاله آداب رفتار با خانواده شوهر در دوران عقد و نامزدی که سعی کردیم به مهم ترین ها اشاره کنیم، نظر شما چیست؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 3.6 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز