بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» یکی از سریال های فاخر و از بزرگترین و محبوبترین سریال های ایرانی است. در ادامه سرنوشت عجیب ۵ بازیگر اصلی این سریال را بخوانید.

مختارنامه، یک مجموعهٔ تلویزیونی، پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی (ع) برمی‌خیزد، می‌پردازد.

این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

در ادامه این مطلب از سوربان همراه ما باشید تا ابتدا توضیح مختصری در مورد این سریال زیبا و بینظیر بدهیم و سپس به سرنوشت عجیب ۵ بازیگر اصلی سریال مختارنامه بپردازیم.

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

داستان سریال مختارنامه

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی از زخمی‌شدن اماحسن بن علی (ع) و رفتن وی به مدائن که حاکم آن سعد بن مسعود ثقفی، عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود تا از حسن بن علی (ع) محافظت کند.

بعد از مسموم و شهید شدن امام حسن مجتبی (ع) توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت‌گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثهٔ عاشورا، مختار به عنوان رهبر سومین قیام پس از عاشورا با متحدکردن شیعیان با شعار «یا لثارات الحسین» به خون‌خواهی حسین بن علی (ع) و کشته‌شدگان کربلا قیام می‌کند.

سرنوشت عجیب ۵ بازیگر اصلی سریال مختار نامه

فریبرز عرب نیا

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان ایرانی متولد 25 فروردین سال 1343 در شهر تهران است. او در سال 1360 توانست مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک بگیرد.

او بعد از دوران خدمت سربازی در سال 1364 به کشور ترکیه رفت و در دانشگاه خاورمیانه آنکارا مشغول به تحصیل در رشته مدیریت شد. تحصیل را در ترکیه نصف و نیمه رها کرد تا در رشته مورد علاقه اش بازی کند.

زنده یاد ماهچهره خلیلی

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

ماه چهره خلیلی متولد 1355 تهران است. وي داراي مدرك فوق ليسانس معماری از دانشگاه اكسفورد انگلستان می باشد. ماه چهره خلیلی دوره بازيگري را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولين فعاليت سينمايي خود جهت بازي در فيلم چشمان سياه پس از 22 سال به ايران آمد و دوره ديگري از بازيگري و كارگرداني را در مؤسسه سمعي و بصري استاد سمندريان در سال 84 پشت سر گذاشت.

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت.

رضا رویگری

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

رضا رویگری در سال ۲۶ دی ماه ۱۳۲۵ در منطقه تجریش در تهران به دنیا آمد. تنها فرزند خانواده بوده و یک پسر دارد و یک نوه دختر دارد، دوران مدرسه و دبیرستان را در همان تجریش به پایان رساند. او به خلبانی علاقه مند بود و دوبار امتحان داد ولی قبول نشد. سپس به نقاشی روآورد و با نمایش «ویس و رامین» به کارگاه نمایشی پیوست.

بیماری رضا رویگری از زبان خودش: بعد از کنسرتی که با گروه «آریژ» در کشور لبنان داشتم، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان ایران بستری شدم و بعد از جراحی به دلیل لخته شدن خون، سکته مغزی کردم و دوباره برای مشکلات ریوی به بیمارستان مراجعه کردم.

مازیار لرستانی

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی زاده شد. وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ کارگردانی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد رشتهٔ فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ است.

لرستانی، در ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد. او گفت هویت سابق او مردی بوده که ۵۶ سال ادامه داشته و امیدوار است که بتواند آن را به درمان برساند.

زنده یاد کریم اکبری مبارکه

سرنوشت عجیب 5 بازیگر اصلی سریال بی نظیر مختار نامه + عکس و اسامی

کریم اکبری مبارکه متولد 16 خرداد 1332 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون بود فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که بجز بازی ، کارگردان تئاتر و مدرس بازیگری نیز انجام میداد.

استاد کریم اکبری مبارکه در 8 آبان 1399 بعد از چند هفته ای مبارزه با بیماری کرونا تسلیم شد و در 67 سالگی چشم از جهان فروبست.



به این مطلب امتیاز دهید:
(653 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:
  • مهرداد پنجشنبه, 12 مرداد 1402

    مختار نامه ساختارش قشنگ بود ولی سریال ایرانی نبود


عناوین جذاب امروز