بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در اولین دیدار چگونه رفتار کنیم؟ رفتار مناسب در اولین ملاقات و اصول جذب افراد چیست؟ در قرار اول چگونه رفتار کنیم؟ نحوه برخورد در اولین ملاقات چگونه باید باشد؟ در قرار ملاقات عاشقانه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ اگر اولین قرارهای عاشقانه شما به دیدار دوم نمی رسد، اگر حس می کنید نمی توانید در جلسه اول نظر شخصی را برای ازدواج و رابطه سالم جذب کنید و اگر می خواهید در اولین جلسه ملاقات به بهترین شکل رفتار کنید با ما همراه شوید!

اصول رفتاری صحیح در اولین ملاقات - در اولین دیدار چگونه رفتار کنیم؟

در اولین دیدار چگونه رفتار کنیم؟ 6 اصول رفتار مناسب در اولین قرار

1- نکات مهمی که در نوع ظاهر و چهره باید رعایت کنید!

این که در اولین جلسه قرار آشنایی با ظاهری شلخته و نامرتب با طرف مقابل روبرو شوید، بزرگ ترین توهینی است که به او می کنید و حسابی شخصیت خودتان را زیرسوال می برید. اگر قرار است از محل کار به قرارتان برسید، بهتر است مرخصی ساعتی بگیرید و ظاهرتان را مرتب کنید. حتما مسواک بزنید تا هنگام صحبت کردن دندان های تمیز و دهانی خوشبو داشته باشید. اگر حس می کنید عرق کرده اید قبل از این که سرقرار حاضر شوید دوش بگیرید و از اسپری و ادکلن استفاده کنید.

نکته مهم دیگر که به خصوص به خانم ها توصیه می شود این است که در جلسه اول آشنایی به صورت اغراق آمیز (لنز رنگی، مژه مصنوعی های سنگین و ...) آرایش نکنید و اجازه دهید طرف مقابل با چهره واقعی شما روبرو شود و خود واقعی تان را قبول کند. همینطور با این کار نشان می دهید اعتماد به نفس دارید و ناخودآگاه مورد اعتماد تر به نظر می رسید. همچنین به آقایان توصیه می کنیم ظاهر همیشگی خود را داشته باشند و تنها به آراسته بودن و تمیز بودنشان توجه نشان دهند.

 

2- طرز صحبت كردن در قرار اول

در قرار اولتان قرار است حسابی صحبت کنید و از خودتان بگویید، اما باید بدانید طرز و لحن صحبت کردن شما بهتر است چگونه باشد و همچنین چه چیزهایی را بگویید و از گفتن از چه چیزهایی خودداری کنید. اگر می خواهید قرار اولتان به خوبی پیش برود چند نکته کلی به شما می گوییم تا بتوانید موفق شوید.

کمی تحقیق کنید تا بدانید بهتر است به چه چیزهایی بپردازید

شما در هر صورت یک پیش زمینه کلی درباره شخصیت و ویژگی های کسی که قرار است با او روبرو شوید را دارید، پس برای این که بدانید چه موضوع بحث هایی می تواند قرار اول شما را جذاب کند درباره حداقل هایی که درباره او می دانید تحقیق کنید. برای مثال می دانید با پسری قرار دارید که بسکتبال بازی می کند و به مسابقات هم می رود. کمی در خصوص این ورزش مطالعه کنید و خود را علاقمند به این موضوع نشان دهید.

اجازه صحبت کردن به طرف مقابل بدهید!

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود یک قرار به دور دوم کشیده نشود این است که، در جلسه اول شخص با پر حرفی سر طرف مقابل را درد آورده و طرف مقابل تصمیم می گیرد دیگر به هیچ طریقی با او ملاقات نکند. همچنین با پر حرفی به او بی احترامی می کنید و از آن جایی که همه وقت و زمان به شما اختصاص داده می شود کمتر او را می شناسید. پس هیجان خود را کنترل کنید و به اندازه و مفید صحبت کنید.

راز و مرزهایتان را در جلسه اول، رو نکنید

قرار اول اصلا برای صحبت کگردن درباره مشکلات شما با خانوده و دوستانتان، مشکلات خوانوادگی کاری نیست، رازهایتان را رو نکنید و صفر تا صدتان را اول بسم الله رو نکنید! اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید این کار چقدر می تواند به نفعتان باشد.

از رابطه های قبلی حرف نزنید

این هم از اشتباهات بزرگ قرار اول است که بسیاری از افراد آن را مرتکب می شوند. خواهشا اصلا از روابط قبلی در جلسه اول صحبت نکنید مگر این که ازدواج ناموفق داشته اید که باید قبل از قرار گذاشتن طرف مقابل را در جریان بگذارید. اگر هم حرفی از روابط قبلی پیش کشیده شد خیلی سطحی و خلاصه صحبت کنید و از دلایل تمام شدن رابطه و جزئیات آن صحبت نکنید. همچنین از پرسیدن سوالاتی که بیش از حد خصوصی هستند یا باعث می شوند طرف مقابلتان مجبور شود جزئیاتی را با شما به اشتراک بگذارد، خودداری کنید. مثلا اگر او به شما بگوید که پدر و مادرش از هم جدا شده اند، نباید بپرسید چرا. فقط اطلاعاتی را در اختیار او قرار دهید که نشان دهد چه شخصیت و علایقی دارید و ویژگی ها و جزئیات بیشتر را برای زمانی نگه دارید که اعتماد در رابطه تان بیشتر می شود. 

 

3- قرار اول چه کسی حساب کند؟

اینکه یک خانم تمایل داشته باشد که سهم خود را حساب کند  اهمیت زیادی دارد و ارائه این پیشنهاد مهم است. چه پسر بخواهد سخاوتمندانه پیشنهاد شما را رد کند و چه بخواهد آن را قبول کند. اینکه شما بخواهید سهم خود را بپردازید پیام مهمی دارد که باور دارید که با او مساوی هستید. هرچند به آقایان توصیه می کنیم این پیشنهاد را نپذیرید، دست کم در قرار اول این کار را نکنید.

 

4- بدون این که زیاده روی کنید، او را به چالش بکشید

پس نظر و سلیقه واقعی خود جسورانه را بیان کنید.  می توانید با شوخی باهم بحث کنید و فضای جلسه را از خشکی خارج کنید. اجازه دهید او از همین اول متوجه شود که شما کسی نیستید که به خاطر او عقاید خود را تغییر دهید. برای جذاب به نظر رسیدن در اوایل آشنایی نیازی نیست که در همه چیز با او موافق باشید. اگر با هر چیزی موافقت کنید یعنی عقاید و هویتی مستقل ندارید. طناز باشید و محترمانه و به جا شوخی کنید.

 

5- موبایلتان را سایلنت کنید

اگر زمانی که او صحبت می کند شما مدام حرف هایش را برای جواب دادن گوشی همراهتان قطع کنید، گمان می کند شما فردی هستید که نمی توانید بین مسائل مهم و جزئی تمایز قائل شوید. یا اینکه زمان بندی و اولویت بندی در زندگی شما معنایی ندارند. در قرار اول یک تصویر کلی و نسبتا ثابت از شما در ذهن طرف مقابل شکل می گیرد.  به شخصیت و حضور او احترام بگذارید و همه توجه خود را معطوف به او کنید.

 

6- تصمیم نهایی خود را در همان روز با او درمیان بگذارید

اگر در پایان جلسه قرار اول صد در صد به این موضوع عقیده داشتید که با یکدیگر جور نیستید بهتر است با او درمیان بگذارید یا حتما بعد از خداحافظی با کمک پیام و تماس این کار را بکنید. بدترین کار این است که طرف مقابل را در انتظار نگه دارید و جواب قطعی خود را از او دریغ کنید. اگر هم از او واقعا خوشتان آمده و حس می کنید برای ازدواج کردن گزینه مناسبی است، تمایل خود را به جلسات بعدی نشان دهید.

 

 

اگر استرس دارید، به قرارهای اول مثل یک ماجراجویی کوچک نگاه کنید که به شما دید بهتری نسبت به خودتان و انتظارات شما از شریک آینده تان می دهد. امیدواریم همه چیز در قرار اول همانطور پیش برود که شما دوست دارید! حالا نوبت شماست که به ما بگویید نظرتان درباره مطلبی که ارائه دادیم چیست؟ فکر می کنید چه نکته مهم دیگری است که در قرار اول باید رعایت شود؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات همین مقاله ما را یاری و همراهی کنید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(13 امتیاز , میانگین: 3.6 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز