بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تفاوت بین عشق و هوس چیست؟ عشق و هوس را چگونه از هم تشخیص دهیم؟ چگونه بفهمیم یک عشق واقعی است؟ فرق عشق و هوس در مردان چیست؟ وقتی دو نفر وارد یک رابطه می شوند و احساسی در میان آن ها صورت می گیرد، شاید با این سوال روبرو شوند که رابطه آن ها خالصانه و پاک است یا طرف مقابل به خاطر هوس این رابطه را ادامه می دهد، در ادامه به شما نشانه های عشق در مقابل هوس را نشان می دهیم و امیدواریم در سراسر زندگیتان با عشق ناب و خالص روبرو شوید.

تفاوت های عشق در برابر هوس - تشخیص عشق از هوس با 5 نکته مهم!

نشانه های عشق در مقابل هوس چیست | تشخیص عشق از هوس با 5 نکته مهم!

نوع مهربانی و خلصت آن در رابطه

خیال کنید می خواهید یک کار اشتباهی که در محل کارتان مرتکب شده اید را با او درمیان بگذارید برای مثال بگویید که به صورت ناخاسته پرینتر شرکتتان را خراب کرده اید. در این شرایط، عاشقان واقعی همیشه سعی می کنند قبل از هر واکنشی، روایت شما از داستان را بفهمند. اما یک رابطه که براساس هوس بنا شده، قبل از اینکه شما را با اتهامات مخرب بمباران کنند، لحظه ای به شما فرصت نمی دهند که چیزی بگویید.

یک عشق واقعی بیش از حد انتظار به شما توجه و عشق می کند، یک هوس فقط به شما درد، ظلم و نوع رفتار بدی را ارائه می دهد که نباید سزاوار آن باشید. عشق واقعی درباره شفقت و سخاوت است، اما هوس در بهترین حالت خود بی رحم است. 

در عشق واقعی فداکاری جای خودخواهی را می گیرد

آیا طرف مقابل زمان مواجه شدن با تصمیماتی که بر هردوی شما موثر است، احساسات شما را در نظر می گیرد؟ هوس خودخواه است و تنها به خودش اهمیت می دهد. عشق واقعی به فداکاری و تصمیمات متقابل مربوط می شود، اما هوس بازها فقط به خود فکر می کنند، حتی اگر تصمیم آن ها به شریک زندگی آن ها نیز ربط داشته باشد.

 عشق صبور و هوس مجازات گر است

اگر شریک زندگی شما هنگام بروز مشکل و سر زدن یک اشتباه کوچک از شما، بسیار شدید و پرخاشگر نسبت به شما برخورد می کند و بسیاری از اوقات امکان گفتگوی منطقی وجود ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شک کنید این عشق است. عاشق الکی حوصله بخشیدن ضعف های شریک زندگی خود را ندارد و ترجیح می دهد با کلماتی آزارد هنده او را قضاوت و مجازات کند و در نهایت، رابطه را خراب کند.

منظورمان این نیست که به شما و شریک زندگی تان اختیار داده می شود تا بدون احترام به خواسته های یکدیگر هر کاری که دوست دارید انجام دهید اما عشق واقعی صبور است و می تواند دوام بیاورد و شریکش را تشویق کند که به جای عصبانی شدن، اشتباهات یکدیگر را ببخشند.

هوس آینده نگر نیست

در هوس، افراد شریک زندگی خود را آنقدر شایسته نمی دانند که آنها را در برنامه های خود بگنجانند. آنها همچنین به راحتی از یکدیگر جدا می شوند چون هرگز به این فکر نمی کنند که شریک زندگی خود را در آینده تصور کنند.

عاشقان واقعی همیشه شرکای خود را در آینده خود شامل می شوند و آن ها را فردی می بینند که می توانند تمام زندگی خود را با آنها بگذرانند. عشق واقعی به هر دو طرف امید می دهد، زیرا آنها به طور مساوی وقف ایجاد رابطه هستند.  به همین دلیل است که آنها هرگز از جنگیدن برای رابطه خود دست نمی کشند، حتی زمانی که در حال مبارزه اند. 

هوس آسیب زا و عشق واقعی محافطت کننده است

هوس شامل گفتگوهای عمیق و صادقانه نیست. در عوض، شما را به عنوان یک شخص نابود می کند و با ادعاهای آسیب زا و رضایت کاذب، ذره ذره به رابطه شما آسیب می زند. اما در عشق واقعی، ارتباطات باز و صادقانه زیادی بین هر دو شریک وجود خواهد داشت که اغلب جای خود را به بحث های دردناک می دهد. وقتی یک رابطه صادقانه باشد، هیچ آشفتگی نمی تواند آن را متزلزل کند.  با این حال، راحت بودن در برابر این مکالمات آسیب زا برای محافظت از شما در دراز مدت است. 

برای اینکه بفهمیم احساسمان عشق است یا هوس، از خودتان سوال بپرسید

  • آیا من در مورد آینده ای با این شخص خیال پردازی می کنم؟ 
  • آیا رابطه با گذشت زمان بهتر می شود؟
  • احساسات فیزیکی که با نگاه کردن به این شخص تجربه می کنم چگونه است؟
  • رابطه ام با این شخص را چگونه توصیف کنم؟
  • آیا تمایل دارم که این فرد را به جمع خانوادگی، کاری یا دوستانه بیاورم؟
  • چقدر در رابطه احساس امنیت دارم؟

 

این هم از مقاله فرق بین عشق و هوس و تشخیص هوس از عشق پاک که سعی کردیم به صورت خلاصه و مفید به آن بپردازیم. حالا نوبت شماست که به ما بگویید به نظرتان قرق بین عشق و هوس چیست؟ چه موضوع مهم دیگری است که از دستمان در رفته؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز