بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چه عواملی باعث می شود مردی شما را ترک کند؟ چرا آقایون ناگهان خانمی که عاشقش هستند را ترک میکنند؟ دلایل مردان برای ترک رابطه چیست؟ عشق کافی نیست! این را همه ما یاد گرفته ایم و می دانیم در یک رابطه، در کنار عشق و دوست داشتن موضوعات دیگری هستند که به همان اندازه اهمیت دارند. اگر تمایل به دانستن این که چرا مردی شما را ترک کرده دارید با ما در این مطلب همراه شوید!

مردان به این 8 دلیل عشقشان را ترک می کنند:

8 دلیلی که مردان شما را ترک می کنند حتی اگر عاشق شما باشند! | چرا ترکم کرد؟

تلاش برای تغییر مرد زندگی، اولین اشتباه

اینکه سعی کنید روحیه یک مرد را با خودتان متناسب کنید یا کمک کنید بعضی از رفتار های خود را تغییر دهد در صورتی که خودش با آن ها مشکلی ندارد، فایده ای ندارد و او را از خود فراری می دهید و هرچقدر هم که عاشق شما باشد دیگر تمایلی به بودن با شما نخواهد داشت. هر فرد با نوع تربیت و سبک زندگی و ویژگی شخصیتی مختص به خود، همان را در روابط خود نشان می دهد و شما تا وقتی یک نفر خودش نخواهد نمی توانید موجب تغییرات او شوید.

در نقش خانم و همراه ظاهر شوید، نه مادر

گاهی خانم ها خیال می کنند همسرشان کودک است و نمی تواند به تنهایی از پس کارهایش بربیاید و به مراقبت نیاز دارد. شاید این مسئله در ابتدای زندگی زناشویی بامزه و زیبا باشد؛ اما در طولانی مدت باید شاهد از بین رفتن ارتباط خود باشید. اعتماد به نفس یک مرد براساس توانایی هایش صورت می گیرد و اگر احساس کند در زندگی نمی تواند هیچ کاری را درست انجام بدهد، از شدت علاقه اش کم خواهد شد. مردان پس از مدتی که تحت حمایت های مادرانه همسر خود قرار گرفتند، مثل دوران نوجوانی به استقلال و جدایی از مادر میل پیدا می کنند. وقتی رفتار های مادرگونه زن بیشتر شود، مرد احساس ناتوانی خواهد کرد و درنتیجه اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد و همین مسئله کمرنگ شدن عشق را به دنبال دارد.

از تعهد می ترسد

گاهی مردان به علت ترس از تعهد دور زنی که عاشقش هستند را خط می کشد و دلیلی که موجب این رفتار می شود این است که طرف مقابل آن ها سعی می کند ازادی آن ها را بگیرد و همه وقتی که دارند را به خودشان اختصاص دهند. اگر می خواهید از مشکل رخ ندهد اجازه دهید سرگرمی های کوچکش را مثل پلی استیشن، فوتبال و ... را همچنان حفظ کند و یا مانع ارتباط او با دوستانش نشوید.

مسائل دیگر برای او مهمتر از شما هستند

فقط به این خاطر که او شما را دوست دارد، به این معنا نیست که شما در الویت اول او قرار دارید.  بعضی افراد می توانند عاشق همسر خود باشند، اما به کار و یا سرگرمی خود بیشتر از همسر خود عاشق هستند. شاید هم احساس کرده اید که علیرغم عشق اش به شما، شما در اولویت اول او قرار ندارید.

موضوع حل نشده، باعث اتمام رابطه می شود

اگر یک موضوع حل نشده بین شما وجود نداشته باشد که برای رفع آن تلاش نکرده اید ممکن است رابطه تان دچار مشکلاتی شود و به انتها برسد. برای مثال او با موضوعی مشکل دارد که شما هیچ تلاشی برای رفع آن نمی کنید، مثلا او درباره موضوعی نیاز به توضیحاتی دارد که شما از آن سرباز می زنید.

شما به او احترام نمی گذارید

عشق، محصول احترام است. مردان از این که زن مورد علاقه شان آن ها را تحقیر کنند و به خواسته هایشان بی توجهی نشان دهند متنفرند! بسیاری از خانم ها به صورت ناخودآگاه در جمع های دوستانه به نقطه ضعف همسرانشان اشاره می کنند و آن ها را خجالت زده می کنند یا این که مدام او را به خاطر وضعیت خانوادگی، اوضاع مالی و ... تحقیر می کنند. اگر چنین رفتاری را با عشق زندگیتان داشته باشید سریعا شما را ترک می کند.

به دیگران حسودی می کنید و شرایط خود را با آن ها مقایسه می کنید

رفتار مقایسه کردن باعث از بین رفتن عشق و صمیمیت بین شما و شریک عاطفی تان می شود.  مردها به شدت از مقایسه شدن و حسرت زندگی دیگران را خوردن متنفرند. علاوه بر این به تدریج لذت زندگی را هم از خودتان محروم کرده اید چرا که شما ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه می کنید در حالی که می دانید وضعیت مالی عالی نشان دهنده خوشبختی نیست.

اگر شما بخواهید زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید و تصور کنید که چیزی خاص در زندگی آن ها هست که برای شما خیلی ویژه به نظر می رسد، یعنی خودتان را بی ارزش نشان داده اید. مردها وقتی می بیند شریک شان همیشه در حال مقایسه است اگر در زندگی مشترک باشند دچار افسردگی و کاهش اعتماد به نفس می شوند و چنان چه در دوران دوستی یا نامزدی باشند، سعی می کنند زودتر از آن رابطه بیرون بیایند.

زندگی شما مسیرهای متفاوتی را طی می کند

خیلی مواقع، افراد عاشق یکدیگر می شوند، اما اینده آنها به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. رایج ترین روشی که این امر در پی دارد، زمانی می باشد که یک فرد باید به جایی دیگر برود و فرد دیگر احساس می کند با این امر اصلا راحت نیست. مسیر زندگی شما هر چه که باشد، علیرغم عشقی که به هم دارید، شاید دلیل جدایی شما باشد.

 

این هم از مطلب دلیل دلسرد شدن مردان از رابطه که سعی کردیم به مهمترین ها اشاره کنیم. به نظر شما چه موضوعی است که از پرداختن به آن کوتاهی کرده ایم؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید و بگویید که فکر می کنید چه رفتارهای اشتباهی باعث تمام کردن رابطه توسط یک مرد می شود؟



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز