بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ چقدر طول میکشه یه نفر رو که خیلی دوست داری فراموشت بشه؟ چقدر طول می کشد تا یک نفر فراموش شود؟ چگونه رابطه تمام شده را فراموش کنیم؟ اگر یک رابطه را تمام کرده اید اما هنوز فکر و ذکر طرف مقابل از ذهنتان بیرون نمی رود و از این وضعیت اصلا راضی نیستید با ما همراه شوید! 

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟

به روایت روانشناسان و محققان در زمینه روابط، پس از اتمام یک رابطه ما مستقیما وارد مرحله ای می شویم که به آن پذیرفتن می گویند. هرچه سریع تر بپذیریم رابطه ای به اتمام رسیده زودتر هم فراموش می کنیم. در واقع این دوره پذیرفتن است که موجب می شود مدت فراموشی سخت در و طولانی تر شود و حتی چندین سال طول بکشد.

در دوره پذیرفتن، شخص منتظر است و هنوز امید به برگشت طرف مقابل دارد و این امیدواری باعث می شود نتواند این مرحله را پشت سر بگذارد. یا این که طرف را از زندگی اش حذف کرده اما همچنان در ذهن و یادش او را مرور می کند. همانطور که قدیمی ها گفته اند بنی آدم بنی عادت است و تا زمانی که با عادت فکر کردن به او و مرور کردن خاطراتتان زندگی کنید، فراموش کردن هم سخت تر می شود.

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ | 3 قدم تا فراموش کردن فوری کسی که عاشقش هستید

ممکن است از چند هفته تا چند سال طول بکشد تا یک رابطه عاطفی جدی را فراموش کنید!

هیچ فرمول زمانی برای برای فراموش کردن وجود ندارد. مدت زمان فراموش کردن عشق بستگی به شدت رابطه، میزان سرمایه گذاری تان بر روی یکدیگر و میزان دلشکستیگی تان دارد. 

حس وابستگی و حساسیت شدید شما می تواند باعث شود بعد از جدایی احساس ویرانی کنید، عزت نفستان پایین بیاید و برای مدت طولانی در حسرت عشق سابقتان بمانید. حتی اگر برای مدت کوتاهی هم در رابطه عاشقانه ای باشید، اما عمیقا و شدیدا دلبسته شوید، این کار برایتان علیرغم مدت کوتاه رابطه دشوار می شود. 

وقتی رابطه به پایان می رسد، ممکن است احساس کنید که بخشی از خود را از دست داده اید زیرا زمانی که خیلی به کسی دلبسته  می شوید، رابطه ای که داشتید احتمالا بخش مهمی از هویت شما بوده است. 

فراموش کردن عشق چیزی است که نمی توان یک شبه از پس آن برآمد. اگر در سازگاری با تغییرات و رها کردن حرفه ای تر عمل کنید، به احتمال بالا می توانید در مدت زمانی کمتر به زندگی تان برگردید، آن را ادامه دهید و فعالیت هایی جدید را شروع کنید.

پس نتیجه می گیریم پاسخ سوال چقدر طول می کشد تا یک نفر فراموش شود این است که هرچقدر سریع تر مرحله پذیرفتن را پشت سر بگذاریم، دوره فراموشی سریع تر خواهد شد. اما چطور به پذیرش برسیم؟ در ادامه 4 قدم عالی برای پذیرفتن و فراموش کردن عشق به شما پیشنهاد می کنیم.

قدم اول: هویت ” جدید” می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید

این زمان شماست تا خود را به فردی بهتر از قبل تبدیل کنید. همچنین بهترین راه برای مشغول نگه داشتن ذهن و دوری از فردی است که قلب شما را شکسته است.  تغییر دادن سبک زندگی، یا انجام کاری مشابه برای بازسازی هویت به شما کمک می کند که خلاء عاطفیتان را پر کنید و از تعریف شدن توسط بودن در رابطه یا آنچه قبلا بوده اید رها شوید. اگر به تازگی خود را از یک رابطه سمی رها کرده اید، بازسازی هویت می تواند بسیار آزادی بخش بوده و به شما قدرتی مضاعف برای پیمودن مسیر فراموش کردن دهد. هرچه زمان شما پر شود، بهتر و راحت‌تر می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

قدم دوم: خود مراقبتی می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کند

مهم ترین قدم در این راه، احاطه کردن خود با افرادی است که هم به شما احساس ارزشمندی می دهند و هم به شما بازخورد مفیدی از خودتان را ارائه می دهند، این بازخورد به شما کمک می کند تا ویژگی های خوب خود را ببینید. علاوه بر این، زمانیکه بخاطر جدایی ارزش های خود را نادیده گرفته اید، به شما مولفه های شخصیتی با ارزشتان را یادآوری کرده و انرژی شما را برای تمرکز روی ابعاد منفی را کاهش می دهند.

احساسات خود را قبول کنید، نه اینکه با آن ها مقابله کنید. برای فراموش کردن و ترمیم قلب شکسته هر کاری را که برای بهبودتان لازم است را انجام دهید و تمرکزتان را بر روی فعالیت هایی بگذارید که انجامشان حالتان را خوب می کند.

همچنین انجام فعالیت هایی مثل یوگا، مطالعه کتاب های مفید و کتاب هایی که طرز نگرش جدید و متفاوتی به شما می دهند، برنامه ریزی برای ماجراجویی های جدید و کارهایی از این قبیل می توانند فعالیت های بسیار مفیدی برای فراموش کردن عشق سابق باشند.

هیچ جدول زمانی و یا راه واحدی برای سریع تر شدن مدت زمان فراموش کردن عشق وجود ندارد. با این حال، چند ترفند مفید وجود دارد که می تواند این راه را برای شما هموار تر کند. با این حال، قبل از انجام خود مراقبتی، باید بدانید و همچنان به خود یادآوری کنید که هر کسی با از دست دادن متفاوت برخورد می کند.

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ | 3 قدم تا فراموش کردن فوری کسی که عاشقش هستید

قدم سوم: به خود اجازه سوگواری دهید

روند فراموش کردن به این دلیل فرآیند نامیده می شود که در طول زمان و در مراحل مختلف رخ می دهد، پس خود را برای فراموش کردن تحت فشار مضاعف قرار ندهید و برای بهبودی و از خاطر بردن خاطرات عجله نکنید. در حالیکه مطمئنا می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا به خودتان کمک کنید تا از رابطه آسیب زننده خود فاصله گرفته و آن را فراموش کنید، اما نباید احساسات خود را نیز نادیده گرفته و آن ها را احساس نکنید. 

اگر به خود اجازه ندهید که احساساتی مثل غم را تجربه کنید و آن ها را پنهان کنید بعدا ا ین احساسات مدفون برگشته و در موقعیت و زمان نامناسب خود را بروز می دهند. آنچه را که احساس می کنید را بپذیرید، اما در کنار آن سعی کنید راه های کنار آمدن با این احساسات مثل غم و ناامیدی را یاد گرفته و به آن ها عمل کنید تا این احساسات بیش از حد بر شما غلبه نکنند.

قدم چهارم: هرچیزی که به او مربوط می شود و شما را یاد او می اندازد را دور بریزید!

این مرحله برای کوتاه کردن زمان فراموش کردن عشق اهمیت زیادی دارد، عکس های مشترکتان را حتما از موبایلتان پاک کنید. اگر دلش را ندارید به یک هاست انتقال دهید و پس از آن از روی موبایل که همیشه با شما همراه است پاک کنید. پیام های او را از همه جای موبایل پاک کنید، یادگاری و هدیه هایتان را دور بریزید، یا بدهید کسی برایتان نگه دارد یا جایی پنهان کنید که ابدا چشمتان به آن نیفتد! در این صورت مغز کمتر بهانه ای برای فکر کردن به او پیدا می کند و به مرور یاد و خاطره اش از ذهنتان بیرون می رود.

 

به نظر شما چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان سوربانی همراه شوید و نظراتتان را با ما درمیان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(9 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز