بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

خلاص شدن از شر بوی بد کمد لباس با 5 راهکار ساده خانگی

پیدا کردن بهترین راه برای از بین بردن بوی بد کمد لباس یا جاکفشی و کابینت آشپزخانه، در داخل خانه به شما کمک خواهد کرد تا بدون نگرانی در مورد تاثیر نامطبوع آن روی کیفیت زندگی خود به انجام کارهای روزمره بپردازید.

بوی بد کابینت، کمد لباس و جاکفشی ممکن است بنا به دلایل مختلف مانند تعریق، کثیف شدن لباس و کفش‌ها یا رطوبت بیش از حد در محیط به وجود آمده باشد. برای همین، راه های از بین بردن بوی بد کمد لباس یا کابینت متفاوت است. هر یک از این روش‌ها ممکن است در شرایط خاصی برای شما مفید واقع شود.

در ادامه تلاش شده است اشاره‌ای به چند روش ساده برای از بین بردن بوی بد کمد لباس داشته باشیم:

راه های از بین بردن بوی بد کمد لباس

  1. سرکه سیب

خلاص شدن از شر بوی بد کمد لباس با 5 راهکار ساده خانگی

یکی از ساده‌ترین راه های از بین بردن بوی بد لباس استفاده از سرکه سیب یا سرکه انگور است. سرکه طبیعی یک ماده ضد عفونی کننده قوی است که می‌توان فعالیت بسیاری از باکتری‌ها و میکروب‌ها را مختل کند.

برای همین است که می‌تواند نقش قابل توجهی در از بین بردن عوامل ایجاد بوی نامطبوع در کمد لباس داشته باشد.

نحوه استفاده:

به این منظور کافی است لباس‌های خود را از کمد خارج کنید و با استفاده از سرکه سیب آن را ضد عفونی کنید.

دقت کنید که مقدار کمی سرکه طبیعی برای مرطوب کردن دیواره کمد یا کابینت کافی خواهد بود.

  1. جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین به عنوان یکی از مواد ضدعفونی کننده و از بین برنده بوی نامطبوع می‌تواند به شما کمک کند تا بوی بد کمد لباس را از بین ببرید.

جوش شیرین در اکثر خانه‌ها در دسترس است و تاثیر منفی روی لباس‌ها بر جا نخواهد گذاشت. برای همین، یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن بوی بد کمد لباس است.

نحوه استفاده:

کافی است مقدار کمی جوش شیرین را در یک ظرف در داخل کمد قرار دهید. یا اینکه مقدار کمی از آن را در کمد بریزید و پس از چند روز ان را تمیز کنید.

  1. آبلیموی طبیعی

اگر در داخل خانه سرکه طبیعی ندارید، استفاده از آبلیمو می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی بوی بد کمد لباس را از بین ببرید.

روش استفاده:

برای این کار کافی است مقدار کمی آبلموی طبیعی را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال مرطوب شده با این محلول دیواره‌های کمد لباس را ضدعفونی کنید.

با این کار تنها چند دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا بوی نامطبوع کمد لباس را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برای کابینت یا حتی جاکفشی نیز می‌توانید از این روش‌های طبیعی برای از بین بردن بوی بد کمد لباس استفاده کنید.

  1. روغن اسطوخودوس

خلاص شدن از شر بوی بد کمد لباس با 5 راهکار ساده خانگی

روغن‌های طبیعی (که عصاره به دست آمده از گیاهان دارای خواص ضدباکتریایی هستند)، می‌توانند گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی بد کمد لباس به طور طبیعی باشند.

شما می‌توانید یکی از این روغن‌ها را برداشته و دیواره کمدها را با آن‌ها ضدعفونی کنید. حتی به دلیل چربی موجود در این روغن‌ها می‌توان به افزایش طول عمر کمد لباس کمک کرد.

البته شاید هزینه بیشتری برای خرید و استفاده از روغن‌های گیاهی به دست آمده از اسطوخودوس یا گونه‌های مشابه نیاز باشد.

  1. نمک طبیعی

نمک طبیعی یا نمک دریا یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده است که می‌توانید آن را از بازار تهیه کنید و برای از بین بردن بوی بد کمد لباس یا کابینت‌ها از آن استفاده کنید.

این نمک‌ها خواهند توانست عوامل میکروبی و باکتریالی را از بین برده و به رفع بوی نامطبوع کمک زیادی بنمایند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید: چگونه کمد لباسمان را مرتب کنیم تا به راحتی امکان پیدا کردن لباس‌های خود را برای رفتن به بیرون از خانه داشته باشیم؟ برای دریافت ایده های جذاب مرتب کردن کمدلباس خود روی اینجا کلیک کنید.

روش‌های دیگر برای از بین بردن بوی بد کمد لباس

خلاص شدن از شر بوی بد کمد لباس با 5 راهکار ساده خانگی

استفاده از ترکیبات شیمیایی و شوینده‌هایی که در بازار وجود دارند به شما کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به صرف وقت زیاد موفق به از بین بردن بوی نامطبوع کمد لباس یا جاکفشی شوید.

البته در استفاده از مواد شوینده باید احتیاطات لازم را در نظر داشت و از تماس دست‌ها با این مواد جلوگیری کرد.

لازم است اشاره شود بهتر است از شوینده‌های ملایم برای این کار استفاده کنید. همچنین، تلاش کنید با نمدار کردن یک دستمال و رقیق کردن شوینده حداقل تاثیر منفی را از استفاده از ترکیبات شوینده برجا بگذارید.

پرسش و پاسخ های متداول در این زمینه:

چگونه بوی بد کمد لباس را از بین ببریم؟

امکان استفاده از مواد طبیعی و غیرطبیعی برای از بین بردن بوی کمد لباس وجود دارد. اما توصیه می‌شود در حد امکان از راه های طبیعی برای این کار استفاده کنید. زیرا اثرات منفی کمتری برجا خواهد گذاشت.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم ؟

استفاده از عطر و ادکلن (یا حتی مقدار کمی گلاب) ممکن است بتواند به شما کمک کند تا کمد لباس خود را خوشبو کنید.

شما می‌توانید استفاده از سایر مواد خوشبوکننده و طبیعی که دارای اسانس هستند را برای ایجاد رایحه مطبوع در داخل کمد لباس امتحان کنید.

هزینه از بین بردن بوی بد کمد لباس چقدر است؟

خوشبختانه به دلیل در دسترس بودن بسیاری از مواد ضدعفونی کننده یا خوشبوکننده می‌توانید با حداقل هزینه با از بین بردن بوی نامطبوع لباس‌ها، رایحه خوشی در داخل کمد ایجاد کنید.

البته باید دقت داشته باشید که از قرار دادن لباس‌های کثیف یا ایجاد شرایط نامطبوع (که باعث ایجاد بوی بد خواهد شد)، جلوگیری کنید.

همچنین، لباس‌هایتان را کاملا خشک کنید و هرگز لباس‌های نمدار را در داخل کمد قرار ندهید. زیرا ممکن است به مرور زمان با رشد باکتری‌ها بوی نامطبوعی بگیرند.

جمع بندی

راه های از بین بردن بوی بد کمد لباس (یا کابینت‌ها و جاکفشی) متنوع هستند و هر یک از شما می‌تواند با توجه به موادی که در داخل خانه یا آشپزخانه در دسترس دارد موفق به رفع بوی نامطبوع این بخش‌ها شود.

چند روش ساده که در این متن به آن‌ها اشاره شد عبارت هستند از:

  • سرکه سیب
  • جوش شیرین
  • آبلیمو طبیعی
  • نمک دریا
  • مواد شوینده

البته امکان استفاده از مواد دیگری برای از بین بردن بوی نامطبوع کمدها و کابینت وجود دارد. برای مثال، برخی از افراد استفاده از پودر قهوه را توصیه می‌کنند. اما ممکن است شما به این مواد در داخل خانه دسترسی نداشته باشید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز