بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چگونه بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازیم؟ چگونه به شناخت کامل از نامزد خود در دوران نامزدی برسیم؟ در ادامه به بررسی پاسخ این قبیل سوالات پرداخته ایم.

یکی از مراحل مهم در زندگی هر انسانی، ازدواج است و دوران نامزدی یکی از مراحل مهم در ازدواج است، که نقش تعیین کننده ای در موفقیت یک ازدواج دارد.

در این مقاله از سایت سوربان به این می پردازیم که چه رفتارهایی باید در دوران نامزدی داشته باشیم؟ یک نامزدی موفق چه بایدها و نبایدهایی دارد؟ طرفین باید چگونه رفتار کنند و از انجام چه کارهایی باید پرهیز کنند؟ چگونه بهترین دوران نامزدی را بسازیم؟ پس برای دانستن پاسخ این سوالات تا انتها همراه ما باشید.

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

نامزدی چیست؟

دوران نامزدی، دورانی بین عقد و ازدواج است. این دوره زمانی است که دختر و پسر به شناخت هم می پردازند و کارهای مرتبط با عقد و عروسی را انجام می دهند.

چند نوع نامزدی داریم؟

در خانواده های مختلف به تفکیک هر منطقه، آداب و رسوم مختلفی را برای ازدواج وجود دارد و در پی آن، نامزدی ها انواع مختلف دارند.

  • نامزدی بدون جاری شدن صیغه عقد دائم

در این نوع نامزدی، طرفین پس از توافق برای ازدواج، یک حلقه را به عنوان قول ازدواج به عروس می دهند که این نوع نامزدی در زمان قدیم مرسوم بود.

  • نامزدی به معنای جاری شدن صیغه عقد دائم

در بیشتر خانواده های ایرانی، دوره نامزدی به دوران بعد از عقد گفته می شود؛ یعنی زمانی که هنوز زوجین زندگی مشترک خود را شروع نکرده اند.

چطور بهترین دوران نامزدی را بسازیم؟

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

شما در دوران نامزدی باید همدیگر را بشناسید و زمان خوبی برای این کار اختصاص دهید. هر اندازه در این دوره صداقت به خرج دهید به نفع هر دوی شما است. در این دوره می توانید به شخصیت اصلی فرد پی ببرید.

این دوره تنها برای خوشگذرانی و ابراز علاقه نیست بلکه پایه های زندگی مشترک در این دوران ریخته می شود بنابراین نیازمند این است که شناخت درست صورت بگیرد و دختر و پسر در شرایط مختلف همدیگر را بشناسند.

باید به دقت روحیات همدیگر را مورد بررسی قرار دهند و به شناخت دقیقی از هم برسند و ببینند آیا می توانند با هم کنار بیایند یا نه!

به یاد داشته باشید که هرگز از روی یک رفتار نمی توانید حکم اصلی را صادر کنید و برچسب بد بودن به او بزنید؛ باید به رفتارهای ساده ای که فرد آن را تکرار می کند دقت کنید و به این فکر کنید که آیا می توانید با این رفتارها کنار بیایید یا نه؟

مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم را باید برای شناخت نفر مقابلتان در نظر بگیرید:

  • ارتباط گسترده ای داشته باشید.

در این مرحله باید طرفین ارتباط گسترده ای داشته باشند، تا بتوانند رفتار همدیگر را در موقعیت های مختلف بسنجند و به شناخت خوبی نسبت به هم برسند.

  • نکات منفی و مثبت فرد مقابلتان را ارزیابی کنید.

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

در نامزدی موفق، طرفین نقاط منفی و مثبت همدیگر را تشخیص داده و می توانند با ارزیابی آن ها، بفهمند که می توانند یک عمر در کنار هم زندگی کنند یا نه!

بهتر است در این مرحله پارتنر خود را، آنطور که هست، بپذیرید و به فکر تغییر دادن او نباشید.

  • رابطه را منطقی پیش ببرید.

اگر دوره نامزدی را منطقی شروع نکنید، ممکن است درست کردن آن زمان ببرد.

  • در مورد مسائل مالی با هم صحبت کنید.

برخی افراد در مورد مسائل مالی صحبت نمی کنند تا فردی مادی جلوه نکنند، اما این کار اشتباه است چرا که پس از شروع زندگی مشترک، مشکلات مالی خود را نشان داده و زوجین را دچار چالش می کند.

بهتر است در مورد مسائل مالی و انتظارت مالی خود به طور شفاف با همسرتان صحبت کنید و اجازه ندهید ابهام داشته باشد.

دلیل اهمیت صحبت های دوران نامزدی

شما با تلفن ، دیدار و ارتباط با پیام رسان ها می توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از هم بپرسید، یا در مورد مسائل مختلف صحبت کنید و نظر همدیگر را بدانید.

این را بدانید که دیدار حضوری بهترین نوع ارتباط برای شناخت است و شما می توانید رفتار او را در اجتماع ببیند.

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

۱۲ سوالی که حتما باید از نامزد خود بپرسید

  1. در مورد خانواده ها از هم سوال بپرسید.
  2. نگاه او به رابطه چیست؟
  3. انتظارتات نامزدتان از شما؟
  4. دیدگاه های مذهبی نامزدتان؟
  5. چه چیزهایی از دید او خیانت محسوب می شود؟
  6. در زمان عصبانیت چگونه آن را بروز می دهد؟
  7. عادت های مالی، بدهی ها، چشم اندازهای مالی او؟
  8. آیا سلیقه نامزدتان در تفریح با شما یکی است یا نه؟
  9. اهداف شغلی نامزدتان؟
  10. در مورد سلامتی جسمانی و این که آیا سیگار یا الکل مصرف می کند یا نه؟
  11. محل زندگی؟
  12. تقسیم وظایف در خانه داری؟

دختر و پسر باید عادات و رفتار ها نقاط ضعف و قوت همدیگر را بشناسند؛ این به طرفین دید می دهد که آیا می توانند با عادات بد هم کنار بیایند یا نه!

هشدارهای دوران نامزدی

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

در این دوران ممکن است به علت علاقه ای که دارید، نقاط منفی شخصیت او را نبینید و یا چشم به روی مشکلات ببندید؛ در بسیاری از موارد فکر کنید که فرد با گذر زمان ممکن است تغییر کند یا نه!

فراموش نکنید این می تواند چالش بزرگی برای زندگی مشترک شما باشد، بنابراین امید به تغییر را فراموش کنید و منطقی به قضیه نگاه کنید. در مرحله نامزدی باید به شخصیت همدیگر با دقت نگاه کنید.

ممکن است در این دوران نشانه هایی از یک اختلال شخصیت خطرناک بروز پیدا کند که می تواند موفقیت زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

برای مثال فردی که مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، ممکن است رفتار با اعتماد به نفسی داشته باشد و شما را در مرحله اول فریب دهد؛ در حالیکه این فرد رفتارهای غیرقانونی و خلاف قوانین را انجام می دهد.

لازم به ذکر است که امکان دارد این افراد وارد روابط موازی شوند، همچنین این افراد دروغ گویان ماهری هستند و سعی در پنهان کاری دارند؛ بنابراین نسبت به رفتارهای هشداردهنده او توجه کنید.

برخی دیگر از موارد هشدار دهنده در دوران نامزدی که حتما باید به آنها توجه کرد، عبارتند از:

رفتارهای هشدار دهنده در دوران نامزدی

  • نامزدتان دوست صمیمی ندارد.
  • اعتیاد رفتاری دارد.
  • مبتلا به اختلال روانی شدید است و نیازی به درمان نمی بیند.
  • شما را تهدید به خودکشی می کند.
  • پنهان کار است و آن را به نام فراموشکاری توجیه می کند.
  • دستور دهنده و کنترل گر است.
  • دچار شک و بدبینی نسبت شما است.
  • به لحاظ جنسی برایتان جذاب نیست.

با این رفتار ها و برخورد ها بهترین دوران نامزدی را برای خود بسازید!

کلام آخر

دوره نامزدی فرصتی برای آشنایی است و زوجین باید در این زمان، برای شناخت هم بیشتر وقت بگذارند و چالش های خود را حل کنند تا زندگی مشترک موفق و خوبی را شروع کنند.

دوران نامزدی، زمانی خوبی است که اگر به هر دلیل طرفین متوجه شدند که نمی توانند با هم ادامه دهند، مشکلات را تشخیص داده و از هم جدا شوند؛ لذا این دوران مستلزم توجه بسیاری است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز