بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دوره نامزدی، گذشته از خاطرات خوشی که برجای می گذارد و همیشه ماندگار است، بایستی دربرگیرنده اصول و قواعدی باشد و هر یک از دختر و پسر وظایفی دارند که در این دوران باید به خوبی از پس آن ها برآیند.

یکی از مواردی که در ادامه زندگی نقش اساسی دارد ، دانش ، درک و تعامل در ” دوره نامزدی ” است. اگر این دوره با ظرافت و مهارت انجام شود و وظایف خاص آن انجام شود ، می تواند تأثیر زیادی بر داشتن روابط عاطفی و عاشقانه بعد از ازدواج داشته باشد. در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم وظایف دختر و پسر در دوران نامزدی را بررسی کنیم و به شما بگوییم دختر و پسر در دوران حساس نامزدی چه وظایفی دارند!

0 تا 100 وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و حساس نامزدی

یک جمله مشهور وجود دارد که می گوید: ” یک روز از دوران نامزدی بهتر از همه دوران بعد از ازدواج است” .

این یک اغراق است ، اما بیانگر یک حقیقت مهم است. در واقع ، دوره نامزدی شیرین تر و پر هیجان تر از دوره بعد از عروسی است و در این دوره است که می توان پایه های زندگی آینده را پی ریزی کرد. منظور ما از “دوران نامزدی” فاصله بین دوران عقد و ازدواج است.

یعنی اگر عقد منعقد شود یا طرفین برای ازدواج دائم آماده نباشند و بخواهند در یک مناسبت و موقعیت خاص ازدواج کنند و با برپایی جشن می توانند ازدواج موقت را تا لحظه ازدواج دائم تشکیل دهند.

عقد کردن قوانین و شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود و یکی از شرایط آن این است که با اجازه پدر دختر باشد.

وظایف و مهارت های مهم دختر و پسر در دوران نامزدی

در ادامه وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و البته حساس نامزدی را بررسی میکنیم.

۱. افزایش آگاهی نسبت به جنس مخالف

اگرچه دختر و پسر باید در مرحله قبل از نامزدی به شناخت نسبی از یکدیگر برسند اما دوران نامزدی یک بازه زمانی بسیار مهم برای آگاهی از احساسات و خواسته های طرف مقابلتان است. شما حتی باید مطالعه خود را نسبت به رفتارهای جنس مخالف بیشتر کنید. شناخت علایق و سلیقه همسر آینده شما در دوران نامزدی به شما کمک خواهد کرد که در دوران بعد از عروسی دچار سردرگمی نشوید.

0 تا 100 وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و حساس نامزدی

۲. حفظ ظاهر و آراستگی خود

بسیاری از دختران و پسران بعد از رسمی شدن نامزدی ، دیگر آن آراستگی ظاهری را در خود رعایت نمی کنند. ظاهر و طرز صحبت کردن شما نوعی احترام به نامزدتان است.

۳. اصلاح و تربیت در بین خود

اگر شما رفتار یا مورد خاصی را در نامزد خود مشاهده کنید که دوستش ندارید و البته از نظر منطقی هم بهتر است که اصلاح شود ، می توانید در دوره نامزدی ، این مورد را به او بگویید چون در دوره نامزدی ، آتش عشق شعله وری بین زوج هست که باعث می شود طرف مقابل راحت تر با خواسته شما کنار بیاید.

البته نه اینکه بخواهید تمام اصل های بنیادی که در وجود او هست را تغییر دهید چرا که تغییر دادن اصول و عقایدی که در وجود هرکس نهادینه شده غیرممکن است.

۴. افزایش عشق و محبت بین خود و جلوگیری از سرد شدن رابطه

0 تا 100 وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و حساس نامزدی

یکی از اصلی ترین شرایط خوشبختی در زندگی زناشویی “عشق” است. دوران نامزدی بهترین فرصت برای افزایش و تحکیم عشق است. رفتار و گفتار و تمام اقدامات نامزدها برای افزایش یا کاهش عشق موثر است. بنابراین ، دختران و پسران باید در کار خود بسیار مراقب باشند و از هیچ کار خیری که باعث افزایش عشق می شود غافل نشوند و از مواردی که باعث دلسردی و کاهش عشق می شود خودداری کنند.

۵. شناخت احساسات و عواطف یکدیگر

دو نفر که نامزد می کنند و در دوران حساس نامزدی به سر میبرند، باید به احساسات و عقاید طرف مقابل توجه داشته باشند. آگاهی پیدا کردن از احساسات یکدیگر با صحبت کردن و بیرون رفتن با یکدیگر به دست می آید . شما باید با نامزدتان در مورد مسائل مختلف صحبت کنید تا به مرور زمان نسبت به احساسات او شناخت کافی پیدا کنید.

اگر شما فکر کنید که صحبت کردن و بیرون رفتن با نامزدتان کاری خجالت آور است سخت در اشتباه افتاده اید. دوران نامزدی در واقع دوران شناخت از کسی است که قرار است یک عمر با او زندگی کنید پس سعی کنید با نامزدتان راحت باشید.

۶. هدیه دادن به همدیگر

0 تا 100 وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و حساس نامزدی

“هدیه” نقش عجیبی در جذب عشق و افزایش محبت بین دو نفر دارد. قرار نیست هدیه ای که به نامزدتان تقدیم می کنید یک هدیه گران قیمت باشد اما باید طوری انتخاب شود که عشق و محبت شما را نشان دهد.

اینکه هدیه ای که تهیه کرده اید را کجا و چگونه به نامزدتان بدهید نیز اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در یک فضای زیبا و رمانتیک هدیه را به او بدهید و از گفتن جمله “دوستت دارم” غافل نشوید.

۷. پیام های عاشقانه

0 تا 100 وظایف دختر و پسر در دوران شیرین و حساس نامزدی

سعی نکنید در هیچ یک از رفتارهایتان ، نوعی دوست داشتن مصنوعی را اجرا کنید. قرار نیست نسبت به یکدیگر عشق دروغین ابراز کنید اما سعی کنید دوست داشتن نامزدتان را به او چه در حضورش و چه زمانی که نیست به او بگویید.

اگر او را هر چند مدت یکبار می بینید سعی کنید برای او پیام های عاشقانه ارسال کنید. به او بگویید که دلتان برایش تنگ شده و مشتاق دیدارش هستید.

باز هم تاکید می شود که نباید کاری را به صورت مصنوعی انجام دهید و یا در بروز احساسات خود زیاده روی کنید چرا که شما باید سنگین بودن خود را حفظ کنید.

۸. بیرون رفتن با یکدیگر

دو نامزد باید در این دوره شیرین و فراموش نشدنی دیدارهای دوستانه داشته باشند. این جلسات امید و اشتیاق هر دو طرف را تقویت می کند. این نه تنها خلاف عفت نیست بلکه عفت را در هر دو تقویت می کند.

در این جلسات گفتگوی عاشقانه با یکدیگر داشته باشید و به یکدیگر عشق و علاقه نشان دهید و در مورد زندگی آینده خود صحبت کنید؛ به خود عشق و امید دهید و با هم به پیاده روی ، تفریح و مسافرت بروید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: