بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فرقی نمی­ کند خانه ای بزرگ دارید یا کوچک، تعداد اتاق خواب­ های تان چقدر است، خانه ­تان چند طبقه و به چه سبکی چیده شده است، در هر صورت آشنایی با اصول چیدمان و همچنین اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل و رعایت آن ها باعث می شود خانه ایده­ آل خود را داشته باشید.

بدون شک خانه مکانی برای آرامش و به اصطلاح ریلکس کردن شماست، پس باید برای محل استراحت خود بهترین دکوراسیون و چیدمان را در نظر بگیرید. در وهله اول ببینید حال دلتان با چیدمان منزل چگونه است؟!

به دلتان می‌نشیند یا خیر! صرفا از بزرگان و خانواده خود تقلید نکنید هرکس سلیقه‌ای در دکوراسیون خانه دارد، پس دلیل نمی‌شود شما هم از سلیقه آنها پیروی کنید. ما با در نظر گرفتن سلیقه شما و ذکر 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل، در این زمینه کمکتان خواهیم کرد، تا انتهای این مطلب با سوربان همراه باشید.

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

8 اشتباه رایج در چیدمان منزل

خب ما در کنار شما هستیم تا به شما هشدار دهیم که برای چیدمان منزل، چه کارهایی اشتباه است. خیلی از افراد بدون توجه به این نکات خانه خود را دکور می‌کنند، در این مواقع اغلب وقتی به خانه‌ آنها می‌رویم انرژی منفی در فضای خانه حاکم است. صرف نظر از اینکه این جو نا مطلوب می تواند دلایل زیادی مثل نحوه برخورد، مهمان نوازی و ... داشته باشد، اما می توان گفت چیدمان نادرست منزل نیز در آن بی تاثیر نیست. حالا ما با پرداختن به 8 اشتباهات رایج در چیدمان شما را از داشتن چنین احساس نا مطلوبی نجات خواهیم داد.

یکی نبودن شکل و طرح فرش ها و نا متقارن بودن آنها و یا چسباندن فرش ها به هم

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

انتخاب فرش نامناسب یکی از اشتباهاتی است که افراد هنگام دکور کردن منزل مرتکب می‌شوند. استفاده از فرش‌ های نا متقارن و متفاوت از نظر شکل و طرح از اصلی‌ترین اشتباهات رایج چیدمان منزل است، زیرا باعث نامرتب و شلخته دیده شدن خانه می‌شوند.

تبدیل خانه به گلخانه

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

قرار دادن تعداد زیادی گلدان و گیاه­ های طبیعی در منزل یکی از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل است. خانه شما گلخانه نیست. اگر علاقه زیادی به طبیعت و گل­ ها دارید، می­ توانید یک گلخانه کوچک در بخشی از دکوراسیون داخلی سنتی برای خود درست کنید. اگر گلخانه ندارید نباید همه جا را با گل پر کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از گل­ هایی خاص به تعداد محدود می­ توانید دیزاینی منحصربه فرد داشته باشید.

کاور کشیدن روی مبلمان

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

کاور کشیدن روی مبلمان یکی دیگر از اشتباهات رایج چیدمان و دکوراسیون منزل است.

قرار دادن استند قابلمه روی ویترین کابینت

خیلی ها از استند قابلمه برای نگهداری قابلمه های خود استفاده میکنند و این استند را در قسمت ویترین کابینت ها قرار می‌دهند که این کار از اشتباهات رایج چیدمان منزل است و دکوراسیون خانه شما را نامرتب

قرار دادن ظرف و ظروف بالای کابینت

قرار دادن ظرف و ظروف در بالای کابینت هم یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل و آشپزخانه است که ظاهر زشتی به آشپزخانه شما میدهد.

نصب ساعت نزدیک سقف

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

ساعت را نباید در ارتفاع زیاد و نزدیک به سقف نصب کنید تا هم ظاهری شیک تر به منزلتان بدهید و هم نگاه کردن به آن سخت نباشد.

عدم استفاده از رنگ مکمل در فضا (همه وسایل را یک رنگ نخرید)

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

درست است که یکی از اصول مهم چیدمان و دکوراسیون هر فضایی ست کردن وسایل و رنگ ها با یکدیگر است، ولی افراط در انجام آن هم زیبایی محیط را تا حد زیادی از بین میبرد اگر تمام وسایل شما از فرش مبل تا پرده یک رنگ باشند من،ل شما بسیار خسته کننده خواهد شد.

نمایشگاهی چیدن مبلمان

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

در اکثر خانه های ایرانی تعداد بالایی مبل قرار دارد که به صورت اتوبوسی و نمایشگاهی کنار هم قرار گرفته اند. این بزرگ ترین اشتباه در چیدمان نشینمن می باشد. با چیدمان مبل ها باید فضا را دسته بندی کنید، بخش های نشینمن و غذا خوری را از هم تفکیک کنید و یک محیط صمیمی برای ارتباط و گفت و گو بین افراد ایجاد نمایید.

نکته دوم در انتخاب مبلمان ، سبک مبلمان غیر اصولی و اشتباه است. مبمان های سلطنتی و حجیم ، کاناپه های چستر و این چینین مبل هایی که در اندازه های بسیار بزرگ طراحی شده اند، به هیج عنوان برای نشیمن های خانه های معمول مناسب نیست از مبل ها ظریف و ساده در سبک های کلاسیک و مدرن و مینیمال استفاده کنید و با کوسن ها و شال مبل های مناسب آن ها را تزئین کنید.

گذاشتن تلویزیون کنج دیوار و گذاشتن مبل های تک نفره کنار تلویزیون

8 اشتباه رایج چیدمان منزل که دکوراسیون خونه‌ات رو بی کلاس میکنه!

هرگز تلویزیون را در گوشه یک دیوار پذیرایی قرار ندهید. این کار نظم فضا را به هم می زند و چیدمان آن را با مشکل روبرو می کند.

همچنین از دیگر اشتباهات رایج دکوراسیون و طراحی منزل گذاشتن مبل های تک نفره کنار تلویزیون است.

کلام آخر

رعایت هریک از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون منزل ذکر شد به شما برای داشتن محیطی آرام و لذت بخش جهت استراحت و زندگی کمک می ­کند. بهتر است در این سیر از اصول چیدمان و فنگشویی نیز بهره بگیرید تا انرژی مثبت و احساس بهتری در محیط داشته باشید.

فراموش نکنید که در کنار تمامی موارد ذکر شده داشتن نظم و مرتب بوده خانه نیز بر زیبایی دکوراسیون آن کمک شایانی می ­کند. خانه شما هرچقدر هم اصولی چیده شده باشد اگر مرتب نباشد به چشم نخواهد آمد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(16 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز