بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آیا می‌دانید ؟ چه راههایی برای کاهش استرس و اضطراب روز عروسی برای عروس خانم ها و آقا داماد ها توصیه شده است. چه کارهایی را باید انجام داد و چه کارهایی را نباید انجام داد؟ در ادامه موثرترین روش ها برای کاهش استرس قبل از عروسی را بخوانید.

یکی از لذت‌بخش ترین و در کنار آن برای برخی استرس آورترین رویداد زندگی ازدواج است که در این میان مراسم ازدواج و عروسی که خاطره سازترین و ماندگار ترین تجربه زندگی بسیاری از دختران و پسران نیز خواهد بود. با این حال باید تکنیک های کاهش استرس مراسم عروسی را بدانیم.

کاملا واضح است که اغلب افراد برای این شب به یاد ماندنی شاید از ماه ها قبل برنامه ریزی ها و تصورات زیبایی داشته و در کنار آن هیجانات، نگرانی ها و استرس هایی برای برگزاری ایده آل این مراسم خواهند داشت.

کاملا درست است که کمی استرس مراسم عروسی برای تمام افراد نیاز خواهد بود زیرا می‌تواند به برنامه ریزی و مدیریت بهتر آن کمک کند ولی اگر این نگرانی ها و استرس ها از مقدار معمول خود بیشتر شود بدون شک می‌تواند لذت یکی از بزرگترین رویدادهای زیبای زندگی زن و شوهر را برای آن‌ها دچار نقصان و کاستی کند.

در ادامه این مطلب از سوربان ما چند راهکار موثر که می‌توانید با توجه و عمل به آنها بر استرس مراسم غلبه کنید و آن را کاهش دهید را ارائه داده ایم تا انتها همراه ما باشید تا راه های کاهش استرس قبل از عروسی را یاد بگیرید.

10 راهکار آسان اما موثر برای رفع استرس روز عروسی+ دلیل این استرس چیست؟

راهکار های کاهش استرس عروسی

  • به موقع عمل کنید.

شاید مهم ترین و اساسی ترین علت استرس روز عروسی، نگرانی بابت نحوه برنامه ریزی عروسی است.

بیشتر عروس و داماد های ایرانی یک عادت بسیار بد دارند و آن هم دیر اقدام کردن آنها برای بستن قرارداد های خدمات عروسی، از جمله آتلیه های عکاسی، عروس سراها، مزون ها، رزرو و انتخاب باغ تالار عروسی یا تالار عروسی و در صورت لزوم عقد قرارداد تشریفات مجالس عروسی است.

مهمترین گزینه در کاهش استرس روز عروسی در ایران و برگزاری یک مراسم عروسی بی استرس و آرام همه اش در گرو اطمینان شما از کیفیت مطلوب خدمات مراسم شماست.

  • از ویتامین ها غافل نشوید.

ویتامین موجب تقویت عمومی بدن می‌شوند که در نتیجه ی آن به طور غیر مستقیم زنجیره ی اعصاب شما را نیز تقویت می‌کند و در کاهش اضطراب روز عروسی بسیار موثر خواهند بود.

10 راهکار آسان اما موثر برای رفع استرس روز عروسی+ دلیل این استرس چیست؟

چقدر بهتر است اگر یک برنامه منظم برای مصرف میوه و سبزیجات حداقل برای 2 ماه آخر زندگی مجردیتان داشته باشید.

با یک تیر دو نشان بزنید ! در این مدت و با مصرف ویتامین هم نیروی جسمانی و اعصاب خود را بهبود بخشید و همچنین در شادابی و طراوات پوست و موی خود گامی اثر گذار بردارید.

  • از مصرف دخانیات دوری کنید.

نه فقط برای مراسم عروسی بلکه برای کل زندگی تان برنامه ی جامع سلامتی تعریف نمائید و از دخانیات دوری کنید، بویژه در نزدیکی مراسم عروسی که می‌بایست در روی شادابی و طراوت خود بیشتر تمرکز داشته باشید.

  • ورزش روزانه را فراموش نکنید.

نیازی نیست تا قهرمان کشور شوید و روزانه 8 ساعت را به تمرین های سنگین فیزیکی اختصاص دهید! تنها کافیست تا در صبحگاه 15 دقیقه نرمش کنید، فقط همین کار سبب می‌شود تا بسیار تمرکز حواستان تقویت شود و در نتیجه اعصابی آرام تر داشته باشید.

10 راهکار آسان اما موثر برای رفع استرس روز عروسی+ دلیل این استرس چیست؟

  • ژست عکاسی تمرین کنید.

یکی از عوامل استرس روز عروسی به واسطه آتلیه عکاسی ایجاد می‌شود و خب این هم طبیعی است.. شاید بهتر باشد که از 1 ماه قبل تمرینات لازم را برای ژست گرفتن صحیح آغاز کنید. شما با این کار اعتماد به نفس تان را افزایش می‌دهید، از خودتان با موبایل عکس بگیرید، البته نه بصورت سلفی (عکاسی در حالت سلفی تمرکز و خلاقیت را از بین می‌برد) بلکه از همسرتان یا یکی از نزدیکانتان بخواهید از شما در زوایای مختلف عکاسی کند.

شما هم از او عکس بگیرید، بگذارید ذهن تان تخلیه شود و اینگونه هر روز زمانی را هم به خوش گذرانی اختصاص داده اید. اگر هم دوست دارید تنها باشید موبایل تان را در گوشه ای بکارید و عکاسی را شروع کنید.

عکس های افراد مشهور را از اینترنت بگیرید و با دقت به ژست های آنها خیره شوید به حالت صورتشان و حسی که دارند توجه کنید، شک نکنید که در یک عکس خوب، حس حرف اول را می‌زند.

  • روز آخر را خلوت کنید.

برنامه ریزی کارهایتان را جوری تنظیم کنید، که در روزهای آخر سرتان خلوت باشد و کارهای زیادی نداشته باشید البته اگر فکر می‌کنید که این یک مورد شدنی نیست پس نگران نشوید.. این گزینه نسبت به بقیه موارد گفته شده از الویت کمتری برخوردار است، پس بیشتر روی گزینه های گفته شده در بالا تمرکز داشته باشید!

  • از تکنیک هایی برای حذف استرس و آرامش خود استفاده کنید.

برای آرامش دادن به خود می‌توانید از راهکارهایی مانند استفاده از یک حمام آب گرم و یا کمی ورزش کششی، مدیتیشن و یوگا بهره مند شوید. یا می‌توانید شب قبل از عروسی کمی چای گیاهی مانند بابونه میل کنید تا به خواب شما کمک کند.

10 راهکار آسان اما موثر برای رفع استرس روز عروسی+ دلیل این استرس چیست؟

  • به خواب خود شب قبل از عروسی اهمیت دهید.

به طور کلی اهمیت دادن به خواب برای داشتن انرژی و آرامش فرد نیاز است. اما برای این مراسم مهم باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شد. شما یک روز کامل و پر شوری را در پیش خواهید داشت که بسیار مهم بوده و تکرار نخواهد شد. بنابراین با کم خوابی و عدم داشتن انرژی، لذت این روز تکرار نشدنی را از دست ندهید.

در کنار اینکه خواب کافی انرژی شما را بهبود خواهد داد. به آرامش و احساسات شما در روز پیش رو کمک بسیاری خواهد کرد. در صورت عدم رعایت این مهم می‌تواند بر تحریک پذیری اعصاب شما نیز تاثیر منفی بگذارد.

  • افکار مثبت خود را تقویت کنید.

یکی از عواملی که موجب می‌شود استرس شما را بسیار افزایش داده و لذت این رویداد مهم را از شما بگیرد. افکار منفی است که ممکن است شما را در این زمان رها نکند. سعی کنید این افکار را از خود دور کرده و به جای آن از جملات و محرک های مثبت برای روحیه دادن و تقویت تفکرات مثبت استفاده کنید.

در ادامه برخی از دلایل ایجاد استرس قبل از این مراسم عروسی را بررسی می‌کنیم.

10 راهکار آسان اما موثر برای رفع استرس روز عروسی+ دلیل این استرس چیست؟

دلایل ایجاد استرس قبل از عروسی

  1. انجام تمامی کارها بدون کمک از دیگران
  2. داشتن وسواس برای انجام بی عیب و نقص کارها
  3. توجه به نظرات افراد غیر حرفه‌ای
  4. مشکلات مالی و اقتصادی

کلام آخر

در آخر نکته مهم تر اینکه، سعی کنید اگر خصومت یا کدورتی با اقوام تان یا خواهر و برادرتان دارید، آنها را با سیاست کنار بگذارید و بگذارید تا شب عروسی تان درجه یک برگزار شود. با انجام تمامی این کارها می‌توانید به راحتی و تا حدود بسیار زیادی (80%) اضطراب و استرس روز عروسی تان را کاهش دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز