بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه خود را در دل خانواده شوهر جا کنیم؟ چگونه رفتار کنیم تا رابطه مان با خانواده همسر خوب و معقول باشد؟ برای رفتار با خانواده شوهر چه رویه ای را پیش بگیریم؟ ارتباط سازنده و صحیح با خانواده شوهر می تواند روی زندگی مشترک شما تاثیرات زیادی بگذارد، پس از ازدواج با صبر، تحمل و دوراندیشی می توانید به یک رابطه صحیح و به جا با خانواده شوهرتان برسید. در ادامه چند نکته ساده اورده ایم که اگر به آن ها توجه داشته باشید، متوجه خواهید شد که سیاست های رابطه با خانواده شوهر خیلی سخت نیست. فقط کافی است ذهن خود را از تفسیرهای اشتباه پاک کنید و برای ارتباط های جدید آماده باشید!

چگونه خود را در دل خانواده شوهر جا کنیم؟

چگونه در دل مادرشوهر خودمان را جا کنیم؟ با خانواده شوهر باید چگونه رفتار کنیم؟ رازهای جا شدن در دل خانواده همسر چیست؟ در ادامه به این موضوعات می پردازیم.

چگونه خود را در دل خانواده شوهر جا کنیم؟ | 9 قدم تا رابطه خوب با خانواده شوهر

1- حرف کشی نکنید! این نکته اهمیت زیادی در ارتباط با خانواده شوهر دارد

زمانی که وارد یک خانواده جدید می شوید و جزئی از آن به حساب می ایید باید همیشه به خاطر داشته باشید که آن ها نیز رازها و حرکاتی دارند که درون خانواده حفظ کرده اند. پس از بازگو کردن حرف های آن ها، رازها و مشکلات شخصی که به شما اعتماد کرده اند و درمیان گذاشته اند نزد هرکس دیگری حتی خانواده تان خودداری کنید. بسیاری از عروس های یک خانواده به خاطر عدم رعایت این نکته رابطه شان با خانواده شوهر خراب می شود و دیگر نمی توانند همه چیز را مثل گذشته درست کنند. پس حواستان باشد چیزی از راز و مشکلات یک خانواده را به بیرون درز نکنید.

2- احترام بزرگ ترها را نگه دارید!

مادرشوهر و پدرشوهر قبل از این که نسبتی با شما پیدا کنند بزرگ تر و دلسوز شما هستند و ممکن است به خاطر تفاوت نسل ها کمی متفاوت تر از شما فکر کنند، چیزی که مهم است این است که شما حداقل در ظاهر هم که شده حفظ احترام کنید و سعی در جواب دادن به هر سخن آن ها نداشته باشید. اگر مشکلی رخ داد با رعایت ادب و احترام آن را درمیان بگذارید و اگر دیدید مشکلی رخ داده و شما نمی توانید خودتان را کنترل کنید محیط را ترک کنید. به زودی خواهید دید به عنوان یک عروس مودب و سنجیده چقدر مورد احترام قرار خواهید گرفت.

3- پشت سر خانواده شوهر با هیچکس صحبت نکنید

باید بدانید که با خانواده شوهرتان نیز مثل خانواده خودتان قرار است هرچند محدود تا آخر عمرتان در ارتباط باشید. پس پشت سر آن ها با جاری، خواهرشوهر، فامیل های آن ها و ... صحبت نکنید و اجازه ندهید کسی با چغلی موجب این شود که جلوه خوب خود را از دست بدهید. پس در این مورد سیاست به خرج دهید و حرف های خود را درباره آن ها مزه کنید تا مبادا پشیمانی به بار آید.

4- نیازی نیست به هر حرف و حرکتی واکنش نشان دهید!

اجازه دهید این موضوع را کمی بازتر با شما درمیان بگذاریم. حرف و حرکت ها در همه خانواده ها وجود دارد اما شما باید این موضوع را دربیابید که به موضوعات کوچک و کم اهمیت واکنش نشان ندهید. بسیار رخ داده که پدر شوهر یا مادرشوهر با عروس یک شوخی کوچک می کنند ولی عروس آن را به خود گرفته و زندگی را برای خود و همسرش تلخ می کند. پس اگر حرف یا موضوعی هست که واقعا کم اهمیت است باید بدانید که یکی از سیاست های زنانه بی محلی کردن به آن است.

5- یک سوغاتی کوچک برای مادرشوهر!

یکی از راه های دلبری از خانواده همسر که باعث می شود در دل مادرشوهر جا باز کنید این است که هر زمان به سفری هرچند کوچک رفتید یک سوغاتی کوچک هم که شده برای مادرشوهرتان بیاورید. به زودی متوجه این موضوع می شوید که او دریافته که برای شما هم به اندازه همسرتان عزیز و مورد احترام است.

چگونه خود را در دل خانواده شوهر جا کنیم؟ | 9 قدم تا رابطه خوب با خانواده شوهر

6- کمک کنید اما تعادل را هم رعایت کنید

این موضوع هم کمی به سیاست زنانه شما بستگی دارد، در فرهنگ های ایرانی از عروس انتظار کار کردن و کمک کردن در امور آشپزخانه می رود اما اجازه ندهید این امر تبدیل به یک عادت شود. برای مثال اگر در سفره انداختن یا سفره جمع کردن کمک می کنید ظرف شستن را به شخص دیگری بسپارید یا اگر ظرف ها را می شویید بهتر است در انجام دیگر کارها مداخله نکنید. مگر این که مادرشوهرتان پیر و تنها باشد که آن موقع این موضوع به ذات شما بستگی دارد.

7- در حرف، بحث های خانوادگی و تصمیم گیری های اعضای خانواده همسرتان، دخالت نکنبد

در بحث خانوادگی آن ها خود را شرکت ندهید و از اظهار نظر به صورتی جدی خودداری فرمایید. در بحث و جدال خانوادگی کاملا سکوت اختیار کنید. مطمئنا همسرتان با رفتارها و خصوصیات خانواده اش بهتر آشنا است. حتی اگر در این مواقع از شما نظر خواستند بهتر است با کلماتی مثل من کامل در جریان نیستم و اطلاعی ندارم آن را از سر خود باز کنید.

8- در حضور همسرتان از خانواده اش بد نگویید

این موضوع خیلی مهم است اگر مشکلی بین شما و خانواده همسر رخ داده که نیاز به اقدام جدی ندارد آن را به صورت مستقیم با همسرتان درمیان نگذارید چون آنوقت در ذهن همسر محکوم می شوید به کسی که با خانواده اش مشکل دارد و هر زمان مشکل جدی رخ داد شما را مقصر می داند. پس او را درگیر حرف های خاله زنکی کم اهمیت نکنید. بهتر است حرف های خود را با همسرتان بدون لحن کلامی تند درمیان بگذارید و بیشتر حالت دردودل بگیرید.

9- همیشه در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهر رسیدگی کنید

با اولین بی احترامی به شوهرتان در حضور مادر شوهر، نشان دادید که اختلافاتی دارید و به او اجازه داده اید که در زندگی خصوصی شما دخالت کند. در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و نشان دهید رابطه تان خوب و در جهت درست است، همینطور حتی زمانی که بین شما و همسرتان تنشی ایجاد شده آن را در جمع های خانوادگی بروز ندهید.

 

به پایان مقاله چگونه خود را در دل خانواده شوهر جا کنیم؟ رسیدیم. اگر حس می کنید نکته دیگری هست که به آن نپرداخته ایم در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز