بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم؟

همه ما دوست داریم هنگام باز کردن کمد لباس خود، بوی خوشی را استنشاق کنیم. وجود بوی خوش نه‌تنها باعث انتقال حس خوب بلکه باعث جذاب‌تر شدن فضا برای افراد حاضر در اتاق نیز خواهد شد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال این سؤال هستند که باید چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم تا جذاب‌تر و تمیزتر به نظر برسد.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود و در کنار آن نیز ترفندهایی وجود دارد که به خوشبو کردن کمد کمک می‌کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم پاسخ کاملی به سؤال "چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم، " ارائه دهیم و به معرفی ترفندهای کاربردی برای رسیدن به این هدف بپردازیم.

چه چیزهایی باعث ایجاد بوی بد در کمد لباس می‌شود؟

قبل از اینکه به بررسی ترفندهای خوشبو کردن کمد لباس بپردازیم، بهتر است دلایلی را معرفی کنیم که انجام این کار را دشوار می‌کنند.

درست است که هدف ما خوشبو کردن است؛ اما قطعاً برای رسیدن به این هدف باید محیطی نرمال و عادی را در نظر بگیریم.

اگر عاملی باعث ایجاد بوی بد در کمد شما شده باشد، هیچ‌کدام از ترفندها برای خوشبو کردن جواب نمی‌دهد و حتی شاید وضعیت را بدتر کند.

به همین دلیل حتماً قبل از هر اقدامی، عواملی که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند را شناسایی و بر طرف کنید.

عموماً موارد زیر باعث ایجاد بوی بد در کمد لباس می‌شوند.

  • کثیف بودن یا عرقی بودنِ حتی یک لباس
  • وجود لباس یا هر چیز مرطوب در کمد
  • آلوده بودن کاور یا روکش‌های درون کمد
  • قرارگرفتن کمد در معرض رطوبت و کپک‌زدگی
  • وجود یک چیز آلوده، پوسیده یا کپک‌زده که از آن مطلع نیستید.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم؟

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم؟ (معرفی ترفندهای کاربردی)

حال که با دلایل ایجادکننده بوی بد آشنا شدید، با استفاده از ترفندهای این بخش قادر خواهید بود بوی خوشی را در کمد خود به جریان بیندازید.

1. کمد را نظافت و مرتب کنید

بهترین کار برای ایجاد بوی خوب، نظافت کمد است. سعی کنید تمام لباس‌ها و وسایل را از کمد خارج کنید. پس از این کار با استفاده از جاروبرقی کلیه کنج‌ها را جارو بزنید و هر گونه حشره مثل عنکبوت را از بین ببرید.

اگر احساس می‌کنید که کمد شما بوی بدی دارد، حتماً دلایل مختلف مثل کپک، وجود نم و رطوبت یا حتی لباس‌های کثیف را بررسی کنید و آن را از بین ببرید.

با استفاده از پارچه تمیز و مقداری محلول سرکه سفید (نصف فنجان سرکه با 2 لیتر آب گرم) تمام دیواره‌ها و قفسه‌های کمد را تمیز کنید.

سرکه قادر به جذب بوی بد است و بوی خودش نیز به‌سرعت از بین می‌رود. پس می‌تواند یک روش خانگی برای تمیزکردن کمد باشد.

پس از خشک‌شدن کمد، سعی کنید لباس‌های اضافه را از روی رگال و قفسه‌ها بردارید تا هوای بیشتری بین سایر لباس‌ها در جریان باشد.

این کار باعث می‌شود تا ترفندهای شما اثربخش‌تر شود و نتایج بهتری را به وجود بیاورد. می‌توانید از پلاستیک‌های وکیوم یا بقچه‌های زیپ‌دار کمک بگیرید و نظم بیشتری را در کمد به وجود بیاورید.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم؟

2. از روش‌های سنتی کمک بگیرید

برخی از افراد به عطر حساسیت دارند و استفاده از اسپری و اسانس‌های خوشبوکننده را نمی‌پسندد. اگر در این شرایط هستید، روش‌های سنتی بهترین راه برای شما خواهد بود.

ابتدا یک ظرف بردارید و مقداری زغال‌چوب یا جوش‌شیرین در آن بریزید. این ظرف را در پایین کمد و در کنار دیوارها قرار دهید.

زغال و جوش‌شیرین هر دو رطوبت و بوی ناخوشایند را به خود جذب می‌کنند. اما به‌خاطر داشته باشید که هر چند مدت یک‌بار باید آنها را تعویض کنید.

بعد از این کار ببینید که عطر کدام گل یا گیاه برای شما خوشایند است. رزماری، لاوندر، دانه قهوه، گل رز، نرگس، شکوفه درختان سیب، گیلاس، پرتقال و... همگی رایحه‌های طبیعی بسیار دلچسبی هستند که باعث ایجاد حساسیت نیز نمی‌شوند.

می‌توانید از قبل چند شاخه گل یا گیاه موردنظر خود را تهیه کرده و آن را خشک کنید. سپس گلبرگ‌های آن‌ها را درون چند کیسه کوچک توری یا پارچه‌ای بریزید و در نقاط مختلف کمد قرار دهید.

با این کار بوی بسیار خوشی لباس‌ها و محیط کمد شما را فرامی‌گیرد.

نکته: از خشک‌بودن گل یا گیاه موردنظر مطمئن شوید، زیرا در غیر این صورت، باعث ایجاد کپک می‌شود و بوی خود را از دست می‌دهد.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم؟

3. برای خوشبو کردن کمد لباس، از پنبه و عطر استفاده کنید

شاید جزو افرادی باشید که علاقه زیادی به عطرهای گیاهی ندارند؛ بنابراین استفاده از این ترفند برای شما کاربردی‌تر است.

مقداری پنبه بردارید و آن را به چند توپک کوچک تبدیل کنید. (پنبه‌های آرایشی آماده هستند و نیاز به این کار ندارند.) مقداری عطر، ادکلن یا اسانس موردعلاقه خود را بر روی پنبه‌ها بریزید تا خوب بو را به خود جذب کنند.

پنبه‌های معطر را در زوایا و بخش‌های مختلف کمد جای‌گذاری کنید تا به‌خوبی عطر را پخش کنند. به این صورت مشاهده می‌کنید که هم محیط کمد و هم لباس‌های آن تا مدت زیادی خوشبو باقی می‌مانند.

بهتر است هر دو الی سه ماه یک‌بار، مجدداً پنبه‌های عطری جدیدی را جایگزین کرده و یا همان قدیمی‌ها را با مقداری عطر ترمیم کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز