بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راز پختن مرغ خوشمزه چیست؟ چگونه چلو مرغ خوشمزه درست کنیم؟ موارد لازم برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه چیست؟ ایا می خواهید با نکات خوشمزه تر شدن مرغ و فوت فن های پختن مرغ رستورانی آشنا شوید؟ بعضی وقت ها برای پختن غذا همه مراحل را به خوبی دنبال می کنیم اما بازهم به خوشمزگی غذاهای افراد ماهر نمی شود. اگر دوست دارید راز واقعی پختن مرغ خوشمزه را بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

راز پختن مرغ خوشمزه چیه؟ (ویژه تازه عروس ها) طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی

راز پختن مرغ خوشمزه چیه؟ ویژه تازه عروس ها | راز خوشمزه شدن خورش مرغ های رستورانی

خوراک مرغ یا خورش مرغ یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی برای مهمانان است که ترفندهای پخت بی شماری دارد. معمولا از سینه و ران مرغ برای پذیرایی شام و نهار مهمانان استفاده می شود گه در کنار پلو سرو می گردد.  برای پختن مرغ خوشمزه چند راز وجود دارد، که اول به انها اشاره می کنیم و بعد به سراغ روش پختن خوراک مرغ به روش رستوران می رویم.

مرغ را اول بپزیم یا سرخ کنیم؟

برای پختن مرغ خوشمزه ابتدا مرغ را درون آب و پیاز بپزید تا بوی آن از بین برود و نیم پز شود، سپس در روغن سرخ کرده و بگذارید در سس خوراک کاملا بپزد.

بوی مرغ را چگونه بگیریم؟

یکی از ساده ترین روش های رفع بوی زهم مرغ، برگ بو به همراه پیازهای خلال شده در آب مرغ است. همینطور می توانید مرغ را با کمی هویج بپزید یا آن را در ترکیب زردچوبه، آبلیمو و سرکه بخوابانید.

پختن مرغ با زعفران

برای زیباتر شدن و خوش عطر شدن مرغ زعفران را به همراه کمی آب جوش دم کنید و در مراحل آخر به مرغ اضافه کنید.

پختن مرغ مجلسی

برای پختن مرغ خوشمزه آن را درون آب و نمک بخوابانید تا همه بخش های مرغ ترد تر شده و طعم بهتری پیدا کند. 5 قاشق چای خوری نمک را به 1 لیتر آب اضافه کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. شعله را خاموش کرده و زمانی که آب نمک سرد شد سیر له شده و فلفل سیاه را به آن اضافه نمایید. تکه های مرغ را برای 2 ساعت درون این محلولبگذارید و سپس آن را بشویید و برای پختن آماده کنید.

پختن مرغ ایتالیایی خوشمزه

برای پختن مرغ ایتالیایی تکه های مرغ را برای 3 ساعت داخل ترکیب 1 قاشق چای  خوری پودر سیر، 2 قاشق چای  خوری سرکه، 1 قاشق چای  خوری نمک، 1 قاشق چای  خوری پونه کوهی و 1/4 لیوان روغن زیتون قرار دهید و سپس آن را بپزید.

نکات پخت مرغ مکزیکی

برای درست کردن مرغ مکزیکی3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری فلفل قرمز، 1 قاشق چای  خوری زیره سبز و نمک، 1 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده، 2 حبه سیر له شده و 1/4 فنجان فلفل سبز تند آماده کنید و تکه های مرغ را برای 4 ساعت درون آن قرار دهید تا طعم دار شود.

سرخ کردن مرغ با کره

یکی از روش های موثر برای خوشمزه تر شدن خوراک مرغ، تفت دادن تکه های آن در کره آب شده می باشد.

ادویه برای خوشمزه شدن مرغ

 هر گیاه یا ادویه ای را می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود به کار ببرید.  گیاهان معطر مانند پونه کوهی، رزماری، آویشن، ریحان، جعفری … بهترین گزینه برای مزه دار کردن مرغ هستند.ادویه هایی مانند فلفل سیاه و قرمز، پودر سیر و پیاز، فلفل پاپریکا، رزماری، نمک … برای خوشمزه تر شدن مرغ مناسب هستند.

مزه دار کردن مرغ

رایج ترین راه مزه دار کردن مرغ استفاده از ترکیب 1 فنجان روغن زیتون به همراه 1/2 فنجان آب لیمو ترش، 1 قاشق چای  خوری نمک و 2 قاشق غذا خوری خردل است که طعم خوبی به مرغ می دهد. یکی دیگر از ترکیبات عالی برای مزه دار کردن مرغ استفاده از 1/2 پیمانه ماست چکیده به همراه کمی آب لیمو ترش، 1 حبه سیر له شده، روغن زیتون، ادویه ها و استفاده از سبزیجات معطری مثل پونه کوهی و پودر گشنیز می باشد.

پخت مرغ با شیر داخل فر

پیش از هرچیزی مرغ را بشویید و با مواد موردنظر، مزه دار کنید. برای یک مرغ درسته به 120 گرم کره و 1/4 پیمانه روغن زیتون نیاز دارید که باید آن را در 2 مرحله استفاده کنید. مقدار بیشتر کره و روغن زیتون را درون تابه ریخته و اطراف مرغ را کاملا سرخ کنید.

سینی فر را چرب کرده و مرغ سرخ شده را درونش قرار دهید. باقی مانده کره و روغن زیتون را گرم کرده و بر روی مرغ بریزید. 2 پیمانه شیر، 1 تکه چوب دارچین، پوست رنده شده 2 عدد لیمو و 10 حبه سیر را با هم ترکیب کرده و به عنوان سس به مرغ اضافه کنید.  مرغ را برای 1/5 ساعت داخل فر 190 درجه که از قبل گرم شده باشد بگذارید تا آماده خوردن شود.

نکات پخت مرغ با پوست

پختن مرغ با پوست یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن می باشد، چون روغن موجود در پوست مرغ به طعم دار شدن بهتر کمک کرده و از خشک شدن مرغ جلوگیری می کند. 

نکات پخت سینه مرغ

سینه مرغ یکی از بزرگ ترین بخش های مرغ است که ضخامت یکسانی ندارد،برای همین پیش از پختن آن با کمک یک چاقوی تیز چند برش بر روی آن ایجاد کنید تا بپزد. اگر می خواهید مرغ را درون فر بپزید آن را به شکلی قرار دهید که سینه اش رو به پایین باشد. با این کار سینه نرم می ماند و خشک نمی شود.

راز پختن مرغ خوشمزه چیه؟ ویژه تازه عروس ها | راز خوشمزه شدن خورش مرغ های رستورانی

آموزش پختن مرغ خوشمزه رستورانی

مواد موردنیاز برای 4 نفر
ران یا سینه مرغ 4 تکه
پیاز 2 عدد 
هویج 2 عدد 
سیب زمینی 2 عدد 
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
نمک - فلفل سیاه به میزان لازم
روغن - زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش مرغ

قدم 1

پیازها را به شکل نگینی خرد و با مقداری روغن مایع داخل قابلمه ای که برای تهیه خورشت در نظر گرفته اید بریزید و خوب تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. حالا  زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید.

قدم 2

حالا قطعات مرغ تمیز شده را به قابلمه اضافه کنید و هر دو سمت مرغ ها را تفت دهید تا رنگ طلایی مانند بگیرند. هر سمت از تکه های مرغ را باید 4 تا 5 دقیقه سرخ کنید.

قدم 3

هویج ها را به صورت حلقه ای به قابلمه اضافه کنید و برای یک تا دو دقیقه تفت دهید، بعد از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن باز شود.

قدم 4

رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید تا طعم و بوی خامی آن از بین برود. تفت دادن رب موجب می شود خورش خوش رنگ تری داشته باشید. حالا به میزان لازم نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید.

قدم 5

3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا آب با سرعتی بیشتر جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم کرده تا مرغ بپزد. برای پختن مرغ با حرارت ملایم، یک تا یک ساعت و نیم زمان نیاز داریم. اگر می خواهید خورش غلیظ تری داشته باشید اجازه بدهید مدتی بیشتر روی حرارت بماند تا آب اضافه آن تبخیر گردد.

قدم 6

اگر می خواهید خورش خوش رنگ تری با عطر زعفرانی داشته باشید زعفران را به خورش بیفزایید. 30 دقیقه مانده به پایان پخت مرغ زعفران دم کرده را هم اضافه نمایید.

قدم 7

سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کنید و در روغن فراوان سرخ کنید تا آن را در هنگام سرو، در کنار تکه های مرغ قرار دهید، همینطور چند گوجه فرنگی هم به همراه سیب زمینی سرخ کنید و برای تزیین خورش از آن ها کمک بگیرید.

 

 

 این هم از مقاله پرطرفدار و درخواستی راز پختن مرغ خوشمزه رستورانی و مجلسی که سعی کردیم به نکات اصلی اشاره کنیم. نظر شما چیست؟ شما از چه ترفندی برای پختن خوراک مرغ رستورانی استفاده می کنید؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید تا با کمک شما مطلب کامل تری داشته باشیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 3.2 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز