بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

زیبایی اندام زنان بعد از زایمان

بعد از بارداری، ممکن است علائم کشیدگی روی شکم، ران ها و بازوهای خود داشته باشید.

پوست شما باید برای سازگاری با رشد کودک کشیده شده است. اگرچه ممکن است شکم به اندازه قبلی خود کوچک شود، اما ممکن است همچنان پوست شلی داشته باشید که حتی پس از ورزش هم از بین نمی رود.
سینه های شما نیز با آماده شدن برای پرورش فرزندتان بزرگ می شوند. اما پس از اتمام شیردهی، اندازه سینه ها معمولا کاهش می یابد، اما شما ممکن است شکل، سایز و اندازه سینه سابق خود را نتوانید بازیابی کنید. همچنین ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند صورت، شکم، باسن و ران ها رسوب چربی داشته باشید.

چهار حوزه اصلی وجود دارد که زنان بعد از بچه دار شدن روی آنها تمرکز می کنند: سینه ها، شکم، لابیا و واژن. در اینجا به هر یک نگاهی می اندازیم.

جراحی های رایج زیبایی زنان بعد از زایمان

جراحی زیبایی سینه ها

سینه های شما تا چند ماه پس از زایمان تغییر می کند. اگر تصمیم به تغذیه نوزاد با شیر مادر گرفته اید، این تغییرات تا زمانی که شیردهی را متوقف نکنید ادامه خواهد داشت. جراحی سینه تا زمانی که پوست و بافت سینه تثبیت نشده باشد توصیه نمی شود.
سه تا شش ماه پس از شیردهی، یا سه تا شش ماه پس از زایمان اگر به نوزاد خود شیر نمی دهید، زمان مناسب برای انجام جراحی سینه است.


 زیبایی اندام زنان بعد از زایمان

جراحی زیبایی شکم

حتی در شش ماه پس از زایمان، ممکن است تغییراتی مثل افزایش چربی در بافت دیوار و پوست شکم شما رخ دهد. انجام لیپوساکشن یا عمل جراحی ترمیم شکم در این زمان ممکن است هنوز زود باشد.

ممکن است تا یک سال طول بکشد تا وضعیت شکم تان به قبل از بارداری برسد، و حتی برای چند قلوها یا برای بارداری هایی که در فاصله یک سال از یکدیگر هستند، این مدت زمان بیشتر طول می کشد. پس از این زمان، شما می توانید برای جراحی زیبایی شکم اقدام کنید.

جراحی زیبایی لابیا و واژن

کشیده شدن لابیاها و گشاد شدن مجرای واژن از پیامدهای احتمالی فرزندآوری است. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، بدانید که مانند شکم و سینه‌ ها، پس از زایمان باید مدتی بگذرد تا این نواحی به حالت قبل برگردند.

اگر احساس می کنید واژن شما شل تر از زمان قبل زایمان طبیعی است و این امر بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد، امکان انجام واژینوپلاستی وجود دارد، اما باید حداقل شش ماه پس از زایمان انجام شود.

اگر قصد دارید فرزندان بیشتری داشته باشید، ممکن است عاقلانه باشد که بیشتر صبر کنید.

در مورد لب ها یا لب های واژن، این لب ها پس از زایمان کوچک می شوند. لب های کشیده واژن همیشه نتیجه بارداری نیست، زیرا برخی از زنان پس از بلوغ دچار آن می شوند. اگر متوجه شدید که آنها مانع از برقراری رابطه جنسی، ورزش یا سبک لباس شما می شوند، لابیاپلاستی ممکن است جراحی مناسب برای شما باشد.

در جراحی لابیاپلاستی واژن، پزشک می ‌تواند تغییراتی مانند کمک به تنظیم مجدد لب های بیرونی واژن (لابیاها)، کوچک کردن لب های بزرگ واژن (لابیاهای بزرگ)، و یا حذف پوست اضافی در منطقه واژنی انجام دهد.

قبل از در نظر گرفتن این روش ‌ها پس از بارداری، بدن به زمان نیاز دارد تا خود را حداقل شش ماه تنظیم کند. پس از گذشت این زمان می توانید برای جراحی زیبایی واژن اقدام کنید.

ضرورت عمل زیبایی زنان پس از زایمان طبیعی

بسیاری از زنان دوست دارند اندام قبل از تولد نوزاد خود را به دست بیاورند یا به اندازه کافی به اندام قدیم خود نزدیک شوند، اما گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. برخی از بانوان شکایت دارند که رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اند، اما همچنان چربی زیاد شکم، سینه ها و پوست افتاده دارند.

جراحی پلاستیک می تواند به ترمیم بدن شما کمک کند و از بسیاری از مسائل مانند چربی اضافی و افتادگی پوست مراقبت کند. لیفت سینه (ماستوپکسی) یا کوچک کردن سینه نیز می ‌تواند منجر به سفت ‌تر شدن سینه ‌ها شود.

قبل از اینکه برای هر عملی اقدام کنید، ابتدا با یک جراح زیبایی زنان واجد شرایط مشورت کنید. نگرانی ها و خواسته های خود را بیان کنید سپس به پیشنهادات او گوش کرده و اقدام کنید.

زیبایی اندام زنان بعد از زایمان

چه مدت بعد از زایمان می توان جراحی زیبایی انجام داد؟

مدت زمان لازم برای بهبودی پس از زایمان و زمانی که جراحی زیبایی بی خطر تلقی می شود ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند نوع عمل و سلامت کلی فرد بسیار متفاوت باشد.
اگر هنوز شیر می دهید، ممکن است بخواهید صبر کنید تا دوران شیردهی تان تمام شود. یا ممکن است نیاز باشد عمل جراحی زیبایی زنان را بلافاصله پس از اتمام زایمان انجام دهید. زمان آن به نوع بدن شما، وزن شما و نوع عمل بستگی دارد.

پس از زایمان، بدن دچار تغییرات قابل توجهی چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی می شود. علاوه بر ناراحتی جسمی و خستگی که معمولاً همراه با زایمان است، بدن ممکن است چندین هفته یا ماه طول بکشد تا بهبود یابد و به حالت قبل از بارداری بازگردد. در نتیجه، به طور کلی توصیه می شود که خانم ها حداقل شش ماه پس از زایمان منتظر بمانند تا به جراحی زیبایی فکر کنند.

این دوره انتظار برای اطمینان از اینکه بدن به طور کامل از نیازهای فیزیکی زایمان بهبود یافته و هرگونه نوسانات هورمونی طولانی مدت تثبیت شده است، ضروری است. این انتظار به شما اجازه می دهد تا هر گونه عوارض بالقوه یا مسائل ناشی از زایمان قبل از انجام عمل جراحی زیبایی زنان به طور کامل برطرف شود.

به‌علاوه، ممکن است برخی از روش ‌ها مانند جراحی شکم یا بزرگ‌ کردن سینه، چند ماه پس از زایمان به تعویق بیفتند تا بافت سینه و عضلات شکم به حالت قبل از بارداری بازگردند. در طول این دوره انتظار، زنان می توانند از جایگزین های غیر جراحی مانند ورزش و رژیم غذایی سالم برای کمک به بازیابی بدن خود استفاده کنند.

نکته پایانی

حداقل شش ماه قبل از انجام جراحی زیبایی زنان صبر کنید. ما شخصاً به هیچ زنی توصیه نمی کنیم که در زمان زایمان یا حتی اندکی پس از آن عمل جراحی زیبایی را انجام دهد. باید منتظر بمانید تا بافت شکم، سینه ها، واژن و سایر اندام های تناسلی به وضعیت قبل زایمان نزدیک شود که این مسئله حداقل شش ماه طول می کشد.

اکثر جراحان معتبر زیبایی واژن، زنانی را که عجله دارند تا از عمل زیبایی خود پس از زایمان شگفت زده شوند پیشنهاد می کنند در شش ماه اول پس از زایمان جراحی زیبایی انجام ندهند تا مطمئن شوند که بدن زنان به طور طبیعی به شکل اولیه باز می گردد. پس از آوردن یک فرد جدید به دنیا، بدون نگرانی در مورد بهبودی پس از عمل، میتوان برای جراحی شکم، لیپوساکشن، جراحی سینه یا جراحی واژن، اقدام نمود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز