بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه دیگران را جذب خود کنیم؟ ترفند های روانشناسی برای جذب دیگران چیست؟ افراد جذاب، کسانی هستند که شیوه های رفتاری مخصوصی دارند و با کمک آن ها می توانند به خوبی دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. جذب کردن دیگران هنر خاصی است که می تواند فواید بسیاری برای شما در موقعیت های کاری، احساسی و ... داشته باشد. در ادامه قصد داریم به روش های جذاب بودن برای دیگران اشاره کنیم. با ما همراه شوید!

چگونه دیگران را جذب خود کنیم؟

معمولا افراد وقتی جذب کسی می شوند که قادر به انجام کاری است که خودشان نمی توانند به آن خوبی، آن را انجام دهند. از این رو روش های جذب فردی خجالتی با روش جذب فرد برون گرا تفاوت دارد. پس برای جذب یک فرد، باید با حداقل ترین ویژگی های شخصیتی او آشنا باشید.

اگر کسی به شدت برای پولدار شدن تلاش می کند توسط کسانی که ایده های پول دراوردن را بلد هستند و توانایی اقتصادی خوبی دارند جذب می شود. کسی که از صحبت کردن در جمع می ترسد توسط کسی که به راحتی در مقابل دیگران حرف می زند جذب می شود.

چگونه دیگران را جذب خود کنیم؟ | ترفند های روانشناسی برای جذب دیگران

تفاوت جذابیت و زیبایی

جذاب بودن و زیبا بودن تفاوت های زیادی دارند، مردم در مواجهه با فرد زیبا، جذب زیبایی صورت او می شوند و در هنگام برخورد با یک فرد جذاب از نظر شخصیتی، شیفته درون و جذابیت فردی او می گردند. جذابیت ظاهری بعد از مدتی تکراری خواهد شد و تاثیر خودش را از دست می دهد اما افرادی که شخصیت جذابی دارند بعد از مدت ها نیز همچنان می توانند جذاب بمانند.

 

برویم سراغ ترفند های روانشناسی برای جذب دیگران

برای جذب کردن دیگران نقش بازی نکنید

خودتان باشید، انسان ها سریعا متوجه می شوند که یک شخص نقاب در دست دارد یا واقعا این شخصیت متعلق به خود اوست. اگر خودتان را قبول کنید و به جای نفش بازی کردن روی نقاط منفی خود کار کنید به زودی تبدیل به کسی می شوید که می توانند به خوبی دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

از کسی متنفر نباشید

چهره عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید صورت های خندان جذاب تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم های دیگران مستقیم نگاه می کنید، شما را حتی جذاب تر می کند.  عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی روح بودن برای عده زیادی جذابیت ندارد. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می رسد دیگران را دوست دارند. لبخند زدن پیام هایی را مانند: «من دوست  داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش بین و باانرژی هستم» ارسال می کند. 

توجه خاص خود را به کسی که می خواهید او را جذب کنید، نشان دهید

اگر قصد جذب کردن یک فرد خاص را دارید باید توجه خود را به صورت خاص تر به او نشان دهید، برای مثال با لبخند با او صحبت کنید، نشان دهید برای خواسته و نظراتش اهمیت قائل هستید، اور ا بخندانید و سعی کنید با توجه به شخصیت و علایق او، موضوعات گفت و گوی مشترکی پیدا کنید. برای مثال شغل او طراحی گرافیک است، از کارهایش دیدن کنید و خلاقیت او را تحسین نمایید و ...

مثل بقیه نباشید

این روزها شاهد این هستیم همه شبیه همدیگر هستند، لباس های شبیه هم، صورت ها و آرایش های مشابه و ... برای جذب کردن دیگران باید یک سری تفاوت ها داشته باشید. برای مثال مهارت هایی یاد بگیرید که مختص شما باشد، مثل مهارت های صحبت کردن، مهارت های برقراری ارتباط با دیگران و ... هرچقدر آگاهی شما بیشتر باشد و درباره شخصیت های مختلف مطالعه بیشتری داشته باشید توانایی جذب کردن دیگران در شما نیز افزایش پیدا می کند.

دیگران را تخریب نکنید

کسانی که پشت سر بقیه حرف می زنند حتی اگر مورد همراهی قرار بگیرند وجهه جذاب خود را از دست می دهند، یک فرد جذاب می داند که برای جذاب بودن نباید دیگران را خراب کند. عموما افراد از کسی که دیگران را خراب می کند احساس دورویی و بدجنسی می گیرند و نمی توانند به او اعتماد کنند.

در عین جسور بودن، دلسوز باشید

همه افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان هم زنانی را که در بیان احساسات شان رک و شجاع هستند دوست دارند. 

به نظر می رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می کند.

همچنین اکثر زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چون حس می کنند این مرد بهتر می تواند از آن ها مراقبت کند.

بامزه و شوخ باشید - در خنداندن دیگران مهارت پیدا کنید

بر اساس مطالعه ای اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیاییم بیشتر خواهد بود.  مردم با کسانی که بامزه و شوخ هستند راحت تر ارتباط می گیرند تا افرادی که خشک و رسمی هستند، منظورمان این نیست یک بند لوده بازی درآورید و به زور دیگران را بخندانید بلکه کمی خنده رو باشید و یاد بگیرید در موقعیت های مختلف چگونه می توانید دیگران را بخندانید، در گفت و گوهای دوستانه جوک های بامزه تعریف کنید، در محل کار از استعاره های بامزه استفاده کنید و ...

برای سلامتی خود اهمیت قائل شوید

سالم بودن جذاب است. شاید زیباترین زن یا خوشتیپ ترین مرد نباشید، اما هر کسی با خواب کافی و ورزش، غذاهای سالم و ... می تواند جذابتر به نظر برسد. همچنین این پیام را به دیگران منتقل می کنید که خودتان را دوست دارید و برای خودتان ارزش قائل هستید.

 

در این مقاله سعی کردیم به شما به سوال چگونه دیگران را جذب خود کنیم؟ پاسخ دهیم. نظر شما چیست؟ از نظر شما ترفند های روانشناسی برای جذب دیگران چه می باشد؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(28 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز