بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین خوراکی برای صاف کردن پوست چیست؟ برای صاف شدن پوست چی بخوریم؟ برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟ پوست زیبا، صاف و درخشان مهمترین عامل زیبایی است، پوست سالم به صورت مستقیم روی زیبایی و جذابیت فردی تاثیر می گذارد و هرچه پوست سالم و درخشان تر باشد نیاز به استفاده از لوازم آرایش و محصولات بهداشتی برای پوست کاهش پیدا می کند. در این میان خوراکی هایی هستند که با مصرف آن ها می توانید پوست خود را درمان کنید.

مشکلات پوستی بیشتر از این که دلیل بیرونی داشته باشند باید از درون بدن درمان شوند، مواد غذایی که می خوریم روی هیکل، سلامت پوست و مو تاثیر می گذارد و تا زمانی که تغذیه درستی نداشته باشید اگر میلیاردها برای پوست خود هزینه کنید بازهم جوابی نخواهید گرفت. در ادامه شما را با بهترین مواد غذایی مفید برای پوست صاف و درخشان آشنا می کنیم.

برای پوست صاف چی بخوریم؟ بهترین خوراکی برای صاف کردن پوست

برای صاف شدن پوست چی بخوریم؟ | 10 مواد غذایی تاثیرگذار و خوراکی برای صاف کردن پوست

از مصرف میوه و سبزی غافل نشو

شما باید رنگین کمانی از میوه و سبزیجات رنگارنگ و حداقل پنج نوبت در روز بخورید.  میوه و سبزیجات با آنتی اکسیدان های قوی خود، موجب حفاظت از پوست در مقابل مشکلات سلولی رادیکال های آزاد (سیگار کشیدن، آلودگی و نور مضر خورشید) می شوند. بتاکاروتن که در هویج، سیب زمینی شیرین و کدوتنبل و لوتئین که در کلم پیچ، انبه هندی و اسفناج وجود دارد، آنتی اکسیدان قدرتمندی است که به رشد سلول های طبیعی پوست کمک می کند.

مصرف گیاهان با منبع روی

ازغذاهای سرشار از روی می توانیم به ماهی، گوشت قرمز، مرغ، آجیل، دانه و صدف اشاره کنیم. ماده روی برای عملکرد بهتر غدد چربی پوستی تاثیرگذار است و درترمیم مشکلات مربوط به پوست نقش دارد، همچنین پوست نرم و انعطاف پذیری برای شما به ارمغان می آورد.

آب به میزان لازم بخور تا پوستت شفاف و درخشان بشه

برای داشتن پوست صاف چی بخوریم؟ آب بخورید! به میزان کافی و به اندازه! حداقل در شبانه روز شما باید 8 لیوان آب بنوشید. مصرف آب به صورت ناشتا هم باعث می شود مواد سمی به جا مانده از هضم غذا از بدن خارج شود تا پوست صاف تری داشته باشید. مصرف اب به اندازه برای کسانی که پوست خشک دارند نیز توصیه شده چون خاصیت کشسانی پوست را کاهش داده و دیرتر با چین و چروک مواجه می شوید.

ویتامین سی را هرطور شده به بدن برسانید!

 منابع غنی ویتامین سی زغال اخته، کلم بروکلی، گواوا، کیوی، پرتقال، پاپایا، توت فرنگی و سیب زمینی شیرین است. ویتامین C به عونوان آنت اکسیدان قدرتمند به سیستم ایمنی بدن، داشتن پوست درخشان و کمک در رفع لکه ها پوستی کمک می کند. به علاوه جهت تولید کلاژن هم موثر بوده و با تقویت مویرگ های پوستی می تواند مفید باشد.

ویتامین E هم برای داشتن پوست صاف مفیده

از خوراکی های سرشار از ویتامین E به بادام، آووکادو، فندق، میوه های کاج، روغن آفتابگردان و ذرت اشاره می کنیم. ویتامین E مقاومت پوست را در برابر آسیب سلولی و اکسیداتیو بالا برده و موجب داشتن پوستی صاف و شفاف می شود. 

ذخیره سلنیوم بدن رو افزایش بده. چطوری؟

رژیم غذایی حاوی سلنیوم به محافظت در مقابل سرطان پوست، مشکلات لک و خال های پوستی کمک می کند.  سلنیوم آنتی اکسیدانی قوی بوده و در کنار دیگر آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین C و E بسیار کمک کننده است. از منابع خوب سلنیوم می توانیم به آجیل، ماهی، صدف، تخم مرغ، گوجه فرنگی و کلم بروکلی اشاره کنیم.

امگا 3، بهترین مواد غذایی برای داشتن پوست صاف

اگر دچار کمبود اسیدهای چرب امگا 3 باشید، پوستتان خشک می شود. برای داشتن پوست سالم چربی امگا 3 و امگا 6 هم وارد بدن کنید. این چربی ها در بدن ساخته نشده و تنها توسط رژیم غذایی وارد بدن می شوند. چربی های امگا 3 بدن در تولید ترکیبات ضد التهابی نقش دارند که می توانند به پوست های التهابی مبتلا به اگزما و پسوریازیس کمک کنند. امگا 3 در انواع ماهی های چرب، منابع گیاهی مثل بذر کتان و روغن آن ها، گردو و روغن کلزا پیدا می شوند. 

افزایش مصرف استروژن = پوست صاف و یکدست

 سویا، میوه ها و سبزیجات منبع غنی استروژن های گیاهی هستند. فیتواستروژن ها مواد شیمیایی طبیعی موجود در غذاهای گیاهی می باشند که ساختار مشابهی با هورمون استروژن دارند و موجب حفظ تعادل هورمون های طبیعی می شوند.

رژیم غذایی غیر اصولی نگیر! 

اگر تجربه رژیم غیر اصولی را داشته باشید خوب می دانید منظور ما چیست، رژیم های شدید غذایی و غیر اصولی یک باره وزن بدن را کم کرده و باعث می شوند پوست بدن و صورت شما شل و آویزان شود. پس اگر سلامتی برایتان بسیار مهم است و همینطور به زیبایی اهمیت می دهید حتما با رژیم های اصولی پیش بروید و زیر نظر متخصصین، همراه با ورزش وزن کم کنید.

 

خب، در این مطلب 10 خوراکی و منبع عالی برای داشتن پوست صاف و یکدست به شما معرفی کردیم، نظر شما چیست؟ شما کدام مواد غذایی را تا به حال امتحان کرده اید؟ خوشحال می شویم اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا با کمک شما مطلب کامل تری داشته باشیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز