بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم؟ راز جوان ماندن خانم‌ ها چیست؟ چگونه همیشه جوان بمانیم؟ اکسیر جوانی چیست؟ جوان بودن و جوان ماندن بستگی به موقعیت های روحی و عادات غذایی شما دارد، هرچقدر به این نکات اهمیت بدهید دیرتر پیر می شوید و می توانید از جوانی و شادابی خود حتی در سنین بالا لذت ببرید. 

چطور همیشه جوان بمانیم؟

چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم؟ | 10 راز جوان ماندن کشف شد! 

1- از ضد آفتاب و لوازم آرایشی خوب استفاده کنید

مهمترین موضوعی که باعث می شود همچنان جوان به نظر برسید استفاده از محصولات پوستی مناسب است، داشتن پوست سالم و صاف باعث می شود پوستتان دیر تر وارد دوره چین و چروک شود و چند سال سنتان پایین تر از چیزی که هستید جلوه کند. از ضد آفتاب حتما حتی در فصول سرد استفاده کنید تا نتیجه اش را ده سال بعد به وضوح ببینید. همینطور حتما قبل از خواب صورتتان را با پاک کننده ها بشویید و پاک کنید، هرگز با آرایش نخوابید و روتختی و روبالشی خود را زود به زود بشویید.

2- کرم شب، کرم دور چشم و روتین پوستی داشته باشید

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود زیبایی سلامت پوستی خود را در سنین بعد از سی سالگی همچنان حفظ کنید استفاده از کرم های شب و کرم های دور چشم با کیفیت است که باعث می شوند گودی زیر چشم و لک های پوستی کاهش پیدا کنند.

3- ورزش، اکسیر جوانی!

چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم؟ ورزش کنیم. هرچقدر که ورزش را جدی بگیرید کمتر دچار خشکی دست و پا خواهید شد و با سلامتی بهتر، به جنگ روزهای سخت و بیماری های پیری می روید. حتی اگر وقت باشگاه رفتن را ندارید حتما در خانه روزی یک ساعت هم که شده، نرمش کنید.

4- موهای سفیدتان را رنگ کنید

موهای سفید زیبا هستند اما سن شما را بیشتر نشان می دهند، می توانید با کمک یک مارک رنگ موی خوب، موهای خود را ریشه گیری کنید و ریشه های سفید را زود به زود رنگ کنید.

5-اگر چاق هستید ...

چاقی در هر سنی که باشد باعث می شود بزرگ تر از سن واقعی تان دیده شوید، اگر چاق هستید حتما زیر نظر یک متخصص رژیم بگیرید و در کنار ورزش وزنتان را کم کنید. به زودی متوجه می شوید که با وزن اصولی چقدر جوان تر به نظر می رسید. همینطور اصلا سمت رژیم های غیر اصولی نروید چرا که باعث می شود پوستتان شل و آویزان شود و سنتان بیشتر از چیزی که هست به نظر برسد.

6- نقش مکمل ها در جوان ماندن

عامل اصلی بیماری ها رادیکال های آزاد و التهاب بدن هستند. به همین دلیل نوشیدن روزانه یک اسموتی پر از آنتی اکسیدان، میوه و توت باید مورد توجه قرار بگیرد. سبزیجات مفیدی نظیر کلم پیچ، اسفناج، اسپیرولینا و جوانه گندم و قارچ هایی مثل چاگا، ری شی و یال شیر را هم می تواند مفید واقع شود. بهتر است بروید و حتما یک چکاب کلی بدهید و با توجه به کمبودهای بدن خود، از ویتامین و مکمل ها استفاده کنید.

7- به موقع بخوابید و به موقع بیدار شوید

خواب کم و خواب زیاد باعث می شود پیر شوید! پس حداقل 7 الی 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید تا جوان بمانید و بدنتان در سلامت کامل باشد. بی خوابی پوست شما را هم دچار مشکلات می کند و باعث می شود بیشتر از سن واقعی تان نشان دهید.

8- استرس را از خودتان دور کنید!

شاید باید به این مورد اول مقاله اشاره می کردیم، اما بگذارید بازهم عنوان کنیم که دوری از استرس و اضطراب مهمترین موضوعی است که باعث می شود جوان بمانید. سراغ ورزش هایی مثل یوگا بروید، فکر و خیال نکنید و سعی کنید در صورت مواجهه با فکر و خیال سراغ نوشتن، رقصیدن و موزیک بروید.

9- سرخود قرص و دارو نخورید

مصرف خودسرانه قرص و دارو آسیب های مهمی برای ارگان های حیاتی بدن خواهد داشت که باعث می شود به مرور زمان پیر و بیمار شوید. پس هرگز سرخود قرص نخورید و داروهای خاص را بدون مجوز پزشک مصرف نکنید.

10- خوشتیپ باشید

خوشتیپ بودن هم نکته دیگری است که می تواند به شما کمک کند سالم و جوان بمانید. از پوشیدن لباس با رنگ های شاد و روشن نترسید؛ استایل های مختلف را امتحان کنید، باور کنید این تغییر روحیه از خوشتیپ بودن باعث می شود دیرتر احساس پیری کنید. سبک لباس های جوان پسندانه را انتخاب کنید.

 

در این مقاله به چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم اشاره کردیم و سعی کردیم با رعایت نکات کلی به صورت مختصر به شما نشان دهیم که می توانید در سنین بعد از سی سالگی همچنان جوان و پر انرژی باشید. نظر شما چیست؟ چگونه می توانیم سالم تر و جوان تر به نظر برسیم؟ با کدام بخش مقاله بیشتر موافق بودید؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز