بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! در ادامه ژست هایی جذاب و دیدنی برای عکاسی در سفر برایتان آورده ایم.

احتمالاً در طول سفر یادگاری‌های مربوط به آن شهر را جمع‌آوری می‌کنید. یکی از کارهای جذابی که خاطرات مسافرت را به‌یادماندنی می‌کند، عکاسی در سفر است.

عکاسی از بناهای تاریخی و فرهنگ مردم، علاوه بر اینکه در مسافرت یک سرگرمی جذاب است، خاطره‌های مسافرت شما را برای همیشه زنده نگه می‌دارد. از طرفی عکاسی در مسافرت این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجربه‌های خود را به دیگران منتقل کنید.

در ادامه این مقاله از سوربان ابتدا ۵ ژست جذاب برای عکاسی در سفر در مکان های مختلف ائم از ؛ ژست عکاسی در جنگل، ژست عکاسی در دریاچه، ژست عکاسی در آبشار، ژست عکاسی در کوه و دشت، ژست عکاسی در کافه و رستوران و ژست عکاسی در طبیعتگردی و کمپ را برایتان آورده سپس نکات مهم درباره عکاسی در سفر را توضیح خواهیم داد تا این کار را با خلاقیت بیشتری انجام دهید.

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

ژست عکاسی در جنگل / دریاچه

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

ژست عکاسی کنار آبشار

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

ژست عکاسی در کوه و دشت

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

ژست عکاسی در کافه یا رستوران

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

ژست عکاسی در طبیعتگردی و کمپ

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

15 نکته ضروری درباره عکاسی در سفر

مهم‌ترین نکته در مورد عکاسی از خاطرات سفر این است که اگر این کار را بامهارت و خلاقیت انجام دهید، عکس‌های شگفت‌انگیزی را ثبت می‌کنید.

باوجوداینکه می‌توانید عکاسی در سفر را به طور ساده و با فشردن دکمه شات دوربین موبایلتان انجام دهید، اما پیشنهاد می‌کنیم اصول عکاسی در مسافرت را فرا بگیرید. ترفندهای ساده که باعث پیشرفت سطح شما در عکاسی در مسافرت می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • به دوربین عکاسی خودتان مسلط باشید

اولین نکته مهم این است که امکانات آن را به‌خوبی بشناسید و به استفاده از آن مسلط باشید. البته اینکه شما با دوربین پیشرفته DSLR یا دوربین موبایل هوشمندتان عکاسی می‌کنید، تفاوتی ندارد.

بهترین راه برای اینکه به دوربینتان مسلط باشید این است که دستورالعمل‌های آن را بادقت مطالعه کنید. همچنین نحوه کارکردن با دکمه‌ها و تنظیمات دوربین را آموزش ببینید. آموزش کار با دوربین عکاسی به شما کمک می‌کند تا در مسافرت عکاسی را با سرعت عمل انجام دهید و فرصتتان را بیهوده تلف نکنید.

  • صبح‌ها زود بیدار شوید

مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در کیفیت عکاسی نورپردازی است. هنگامی که نور خورشید به طور کامل به روی زمین نمی‌تابد و نور ملایمی وجود دارد، می‌توانید از منظره‌های طبیعی عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید. البته اجرای این نکته ضروری نیست، اما باعث می‌شود عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید.

  • برای عکاسی در سفر برنامه‌ریزی کنید

قبل از اینکه به مسافرت بروید، برای عکاسی برنامه‌ریزی کنید. پیشنهاد می‌کنیم از شبکه‌های مجازی و مجلات گردشگری کمک بگیرید تا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و هدف شما از رفتن به سفر عکاسی از مکان‌های دیدنی است، برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خلاقانه بگیرید. همچنین اگر باهدف عکاسی سفر نمی‌کنید و به سفر تفریحی می‌روید، از برنامه‌ریزی برای رسیدن به ایده‌های جذاب بهره‌مند شوید.

  • در مورد محل عکاسی تحقیق کنید

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

قبل از سفر درباره جایی که می‌خواهید بروید بادقت تحقیق کنید. برای انجام این کار از کتاب‌های راهنمای سفر و اینترنت کمک بگیرید. مواردی مانند بهترین زمان برای عکاسی، افراد بومی و فرهنگ‌های مخصوص به آن منطقه اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می‌دهند.

  • ترکیب‌بندی در عکاسی را آموزش ببینید

اگر عکس‌هایتان را با رعایت ترکیب‌بندی مناسب ثبت کنید، عکس‌های شما به‌جای اینکه معمولی به نظر برسند، به‌عنوان عکس‌های خلاقانه شناخته می‌شوند. بهترین روش برای تنظیم ترکیب‌بندی خلاقانه این است که از «قانون یک‌سوم در عکاسی» بهره‌مند شوید.

  • از مردم محلی کمک بگیرید

در شهرها یا روستاهای مختلف مکان‌هایی وجود دارند که بسیار بکر هستند و شما از آن‌ها اطلاعی ندارید. مخصوصاً اگر به یک کشور خارجی سفر کنید، درباره جزئیات آنجا هیچ شناختی ندارید. مردم بومی به شما کمک می‌کنند جاهای دیدنی شهر یا مکان‌های طبیعی و گردشگری را پیدا کنید و عکس‌های منحصربه‌فردی بگیرید.

  • برای گرفتن عکس‌های بهتر حرکت کنید

هنگامی که با یک صحنه جذاب روبرو می‌شوید و می‌خواهید از آن عکس بگیرید، در یک جای ثابت نمانید. برای پیداکردن بهترین ترکیب عکاسی چند قدم حرکت کنید. نکته بهتر این است که از سوژه عکاسی در موقعیت‌های مختلف چند عکس بگیرید تا پس از تمام‌شدن سفر بهترین عکس را انتخاب کنید.

  • آموزش اصول عکاسی را همیشه پیگیری کنید

در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزش عکاسی شرکت کنید. همچنین با تورهای عکاسی به جاهای مختلف بروید تا علاوه بر یک سفر لذت‌بخش، مهارت عکاسی‌تان را هم ارتقا دهید.

در تورهای عکاسی می‌توانید از تجهیزات تیم استفاده کنید و از تجربه‌های دیگران یاد بگیرید. البته تورهای آموزشی عکاسی فقط برای افراد مبتدی نیستند. حتی اگر شما یک عکاس حرفه‌ای هستید، می‌توانید از مزایای تورهای گردشگری برای آموزش عکاسی بهره‌مند شوید.

  • همراه خودتان سه‌پایه عکاسی ببرید

بهترین سه‌پایه عکاسی برای بردن به مسافرت، سبک‌ترین آن است. سه‌پایه این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دوربینتان را در یک موقعیت ثابت تنظیم کنید. با استفاده از این ابزار کاربردی ترکیب‌بندی تصویر را به‌خوبی انجام می‌دهید. همچنین می‌توانید از خودتان به همراه تیم گردشگری یک عکس دسته‌جمعی بگیرید.

  • بهترین تجهیزات عکاسی برای سفر را انتخاب کنید

سفر میری حتما این مدل عکسارو بگیر! ؛ 5 ژست جذاب و جدید + 15 نکته مهم که باید بدونی!

انتخاب بهترین تجهیزات به این معنا نیست که شما باید لنزهای گران‌قیمت بخرید، بلکه باید برای خلق ایده‌های عکاسی در مسافرت خودتان را به مناسب‌ترین امکانات مجهز کنید. برخی از ملزومات مانند سه‌پایه یا حافظه ذخیره‌سازی اضافی را باید خودتان بخرید. اما اگر به تجهیزات پیشرفته مجهز نیستید، نگران نباشید.

شما می‌توانید از امکانات عکاسی تیم‌های گردشگری به‌صورت اشتراکی استفاده کنید. البته برای ثبت عکس‌های لحظه‌ای به امکانات بسیار پیشرفته نیازی نیست؛ زیرا حمل این تجهیزات در طول سفر کار نسبتاً سختی است.

  • عکس‌های منحصربه‌فردی ثبت کنید

وجود عکس‌های تکراری و متداول مانند عکس‌های برج ایفل در حافظه دوربین عکاسی شما اشکالی ندارد. حتی این عکس‌ها زیبا به نظر می‌رسند و دیگران از تماشای آن‌ها لذت می‌برند.

اما اگر منحصربه‌فرد باشید، متفاوت به نظر می‌رسید و عکس‌های شما از خلاقیت بیشتری برخوردار می‌شوند. برای رسیدن به ایده‌های منحصربه‌فرد نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید. همان ایده‌های قبلی را به شکل متفاوت‌تری انجام دهید.

  • عکاسی در مسافرت را در اولویت قرار دهید

اگر عکاسی را در مسافرت باعجله زیادی انجام دهید، مطمئن باشید عکس‌های خسته‌کننده‌ای را خلق می‌کنید. برای اینکه ایده عکاسی در مسافرت را با خلاقیت اجرا کنید، باید برای آن زمان مشخصی را در نظر بگیرید. همچنین اگر سایر اعضای تیم شما را در عکاسی اذیت می‌کنند، این کار را به‌تنهایی انجام دهید.

  • از تجهیزات عکاسی خودتان مراقبت کنید

معمولاً دوربین‌های عکاسی و تجهیزات آن‌ها قیمت بالایی دارند. بهترین راهکار برای جبران خسارت دوربین عکاسی این است که آن را بیمه کنید.

اما باید مواظب باشید در طول سفر این اتفاق نیفتد، زیرا ممکن است علاوه بر دوربین، اطلاعات موجود در حافظه آن هم برای شما ارزش بسیار بالایی داشته باشد. البته مراقبت از دوربین فقط به معنای به سرقت نرفتن آن نیست، بلکه باید خودتان هم هنگام استفاده از آن دقت کنید تا در طول مسافرت به آن آسیبی نرسد.

  • از عکس‌های خودتان فایل پشتیبان تهیه کنید

تهیه فایل پشتیبان از حافظه دوربین همانند بیمه‌کردن تجهیزات عکاسی است. بیشتر عکس‌هایی که در مسافرت ثبت می‌کنید، تکرارنشدنی هستند. شما نمی‌توانید این عکس‌ها را دوباره بگیرید.

باید برای ثبت دوباره این عکس‌ها هزینه اضافه زیادی را پرداخت کنید. بنابراین، بهترین کار این است که در زمان‌هایی که در حال حرکت هستید، عکس‌هایتان را از طریق یک پلتفرم آنلاین پشتیبان‌گیری کنید تا در مواقع ضروری به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • عکس‌هایتان را با فرمت RAW ثبت کنید

بیشتر دوربین‌های عکاسی این امکان را به شما ارائه می‌دهند تا فرمت عکس را خودتان انتخاب کنید. مزیت عکاسی با فرمت RAW این است که شما می‌توانید پس از برگشتن به منزلتان آن‌ها را به‌راحتی با نرم‌افزار فتوشاپ ویرایش کنید. درصورتی‌که تغییر نور و رنگ در عکس‌هایی با فرمت JPEG به‌راحتی ممکن نیست.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز