بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نوآفرینی در کانادا شاه کلیدی برای ورود موسسان استارت آپ به محیط کسب و کار این کشور و در ادامه اخذ اقامت دائمی کاناداست. در واقع دولت کانادا به افراد نوآفرینی که قصد تحقق ایده هایشان را در این کشور دارند ویزای نوآفرین یا همان استارت آپ Start-up visa صادر می کند. نوآفرینان خارجی برای اخذ این ویزای کانادا بایستی اولا بیزینس نوآوری داشته باشند. دوما نامه حامی یا نامه پشتیبان از انکوباتور یا سازمان معتبر داشته باشند. چهارما شرایط زبان را تامین کرده و پنجما سرمایه کافی برای زندگی و سرمایه گذاری در بیزینس خودشان داشته باشند. با مطالعه این مقاله به جزییات خوبی درباب برنامه نوآفرینی جهت مهاجرت به کانادا دست یافته و در پایان می توانید سوالات خودتان را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

 

نوآفرینی چیست؟

نوآفرینی اصطلاحی است که به ایجاد و توسعه ایده‌ های خلاقانه و نوآورانه در موقعیت ها و شرایط مختلف اشاره دارد. در حقیقت، نوآفرینی به توانایی و نبوغ شخص یا گروهی اشاره می کند که با ایجاد و توسعه محصولات و خدمات جدید یا بهبود فرآیند ها و روش‌ های تولیدی یا خدماتی درصدد ارتقای عملکرد و اثربخشی سازمان ‌ها است. علاوه بر توسعه اقتصادی، نوآفرینی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اجتماعی هر جامعه ای دارد.

شرایط نوآفرینی در کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که به هر طریق ممکن از نوآفرینی و نوآفرینان حمایت می کند. منتها نوآفرینان خارجی قبل از هر اقدامی حتما باید با شرایط نوآفرینی در کانادا به شرح زیر آشنا شوند:

1- شرط مالی: به طور کلی برای نوآفرینی در کانادا نیاز به سرمایه اولیه قابل توجهی دارید. برنامه ‌های پشتیبانی مالی مانند وام‌ ها و سرمایه‌گذاری ‌های دولتی و بخش خصوصی (انکوباتورها) نیز در دسترس قرار دارند.

2- زبان: مهارت ‌های زبان انگلیسی یا فرانسه برای مهاجرت نوآفرینان بسیار مهم است.

3- تحصیلات و تجربه: شرایط تحصیلی و تجربیات قابل قبول برای بعضی از برنامه ‌ها و ویزا های کانادا از جمله ویزای استارت آپ کانادا لازم است.

4- برنامه ‌های مهاجرت کسب ‌و کار: در کانادا برنامه‌های مهاجرت کسب ‌و کاری وجود دارد که نوآفرینان با استفاده از سرمایه‌گذاری ‌های خود می‌توانند در آنها شرکت کنند.

به طور کلی، شرایط نوآفرینی در کانادا متنوع است و بسته به برنامه‌ ها و نیاز هایتان شما می‌توانید شرایط خاصی را برآورده کنید.

نوآفرینی در کانادا، شاه کلید ورود موسسان استارت آپ

مهاجرت به کانادا از طریق نوآفرینی

نوآوری کسب و کار (نوآفرینی) یکی از راه‌ های مطمئن مهاجرت به کانادا است. منتها دارای شرایط و الزاماتی است. متقاضیان برای مهاجرت به کانادا از طریق نوآفرینی می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب برنامه مهاجرت: برای مهاجرت به کانادا از طریق نوآفرینی، برنامه مهاجرت کسب و کار یا همان ویزای استارت آپ Start-up Visa گزینه مناسبی است.
  • پیدا کردن حامی معتبر (انکوباتور): برای درخواست و شرکت در برنامه Start-up Visa، باید حتما یک حامی معتبری داشته باشید. حامی معتبر یا همان انکوباتور می‌تواند یکی از شرکت‌ های موسسه نوآوری، شرکت‌ های فناوری یا یک صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر باشد.
  • بررسی شرایط: برای شرکت در برنامه Start-up Visa باید شرایط خاصی را تامین کنید. برخی از این شرایط عبارتند از داشتن حامی معتبر، اثبات توانائی نوآوری و پیشرفت تجاری، اثبات وجود سرمایه نقدی معتبر و غیره.
  • درخواست ویزای نوآفرینی: پس از تامین شرایط و الزامات حالا میتوانید برای ویزای نوآفرینی کانادا (Start-up Visa) درخواست داد. این درخواست شامل تکمیل فرم‌ های مربوطه، ارائه مدارک و دیگر مستندات مورد نیاز است.
  • اجرای طرح کسب و کار: پس از دریافت ویزای نوآفرینی حتما باید طرح کسب و کار خود را در کانادا اجرا کنید. این طرح باید مربوط به نوآوری و پیشرفت تجاری باشد و بتواند به توسعه صنعت و اقتصاد این کشور کمک کند.
  • دریافت اقامت دائم (PR): پس از موفقیت در اجرای طرح کسب و کار و بهبود وضعیت اقتصادی خود حالا میتوان برای دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام کرد.

ویزای نوآفرینی کانادا

ویزای کارآفرین یا همان ویزای نوآفرینی کانادا یک نوع برنامه مهاجرتی است که برای افرادی طراحی شده است که تمایل دارند کسب و کار یا بیزینس خودشان را در کانادا راه اندازی کنند. این ویزا به کارآفرینان خارجی کمک می کند تا با تکاء بر تجربه کسب و کاری خودشان و نیز یک بیزینس پلن Business plan موفق وارد کانادا شده و از مزایای اقتصادی و فرهنگی این کشور بهره مند شوند.

نوآفرینی در کانادا، شاه کلید ورود موسسان استارت آپ

اما برای دریافت ویزای نوآفرینی کانادا، متقاضیان باید الزامات مشخصی را مد نظر قرار دهند. این شرایط شامل داشتن سابقه کاری قابل توجه در زمینه کسب و کار ، مالکیت و کنترل بیش از 50٪ سهام کسب و کار مورد نظر، میزان سرمایه مورد نیاز و نیز آینده نگری در مورد توسعه کسب و کار در کشور کاناداست. عزیزان در جریان باشند که یکی از اصلی ترین مزایای نوآفرینی در کانادا تامین سرمایه از طریق حامی یا انکوباتور کانادایی است. کل فرآیند اخذ این ویزای کانادا از قرار زیر است:

نوآفرینی در کانادا، شاه کلید ورود موسسان استارت آپ

در این بین مدارک لازم برای درخواست این ویزا کانادا عبارت است از:

  • رزومه مفصل (CV)
  • بیزینس پلن
  • کپی پاسپورت ملی
  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرک مهارت زبان
  • تاییدیه پزشکی معتبر
  • نامه حمایتی از موسسه یا سازمان (انکوباتور) کانادایی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

مقدار سرمایه لازم برای نوآفرینی در کانادا

از دیگر موارد مهم در زمینه نوآفرینی در کانادا می توان به سرمایه لازم و شرایط و نحوه تامین سرمایه به منظور راه اندازی کسب و کار اشاره کرد. چرا که نوآفرینان در کانادا علاوه بر ارایه یک طرح نوآورانه در زمینه بیزینس تخصصی خودشان همچنین نیازمند تامین حداقل سرمایه هستند تا از این طریق بتوانند به ویزای استارت آپ کانادا Start-up visa دست یابند. آنها برای تامین سرمایه بیزینس خودشان دو راه زیر را پیش رو دارند:

حامی مالی یا انکوباتور کسب و کار کانادایی

حداقل مبلغ سرمایه تامین شده

صندوق سرمایه ریسک پذیر کانادا

$200000 (دلار)

گروه سرمایه گذار فرشته کانادایی معتبر

$75000 (دلار)

نکته بسیار مهم در اینباره اینکه شما به عنوان نوآفرین نیازی به تامین سرمایه مالی از انکوباتور کسب و کار ندارید. بلکه شما بایستی در قالب برنامه انکوباتور کسب و کار کانادایی اکسپت (پذیرفته) شوید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

حقیقتا نوآفرینی بهترین و مطمئن ترین راه برای سرمایه گذاری در کاناداست. اما چرا؟ اولا از طریق نوآفرینی سریعا می توان به ویزای استارت آپ کانادا Start-up visa دست یافت و بدین ترتیب اقامت دائمی کانادا را برای خود و خانواده اتان تضمین کنید. دوما در قالب برنامه نوآفرینی شما به حداقل سرمایه نیاز داشته و آن را اسما از طریق انکوباتورها یعنی صندوق های حمایتی ریسک پذیر و موسسات سرمایه گذاری فرشته تامین می کنید. ضمنا از این طریق می توان به مزایای اجتماعی مختلف و نیز استاندارد زندگی بالایی هم در کانادا دست یافت. توجه داشته باشید که شکست کسب و کار هیچ گونه تاثیری بر روی وضعیت اقامت دائمی نوآفرینان در کانادا نخواهد داشت.

باید توجه داشت که مهاجرت به کانادا 2023 از طریق نوآفرینی ممکن است تابع یکسری قوانین و مقررات پیچیده بوده و شامل مراحل سختی هم باشد و این کار نیاز به اطلاعات و تجربه کافی دارد. مشاوره با وکیل مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه مهاجرت نوآفرینی در کانادا تخصص کافی دارد می‌تواند در این روند به شما کمک کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز