بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
عوامل متعددی مانند تجمع سلول های مرده پوست، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، بیماری های پوستی، افزایش سن و سایر عوامل مشابه می توانند باعث تیره شدن پوست صورت شوند.

7روش سفید شدن پوست در یک روز【درمان خانگی】❤️

چگونه پوست خود را در یک روز روشن تر کنیم ؟ بهترین دکتر پوست در تهران چه نظری درباره این روش ها دارد ؟عوامل متعددی مانند تجمع سلول های مرده پوست، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، بیماری های پوستی، افزایش سن و سایر عوامل مشابه می توانند باعث تیره شدن پوست صورت شوند.

 

امروزه زیبایی پوست به خصوص صورت به یکی از نیازهای اصلی هر فردی تبدیل شده است و سفید شدن پوست صورت تقاضاهای بی شماری را به خود جلب کرده است. به این ترتیب روش های مختلفی از جمله معجزه سفید شدن پوست در یک روز یا سفید کردن پوست تیره توسط بهترین متخصص پوست و مو ارائه می شود.

 

آیا معجزه سفید کردن پوست در یک روز ممکن است؟

برای مراقبت از پوست و سفید کردن آن یا سفید نگه داشتن آن، باید در طول روز چیزهایی را در نظر بگیریم، معجزه سفید شدن پوست در یک روز زمانی اتفاق می افتد که از پوست خود، پوست ضعیف یا بیمار، به اندازه کافی مراقبت کنیم. اما همانطور که گفتیم، موارد خاصی وجود دارد که به ما امکان می دهد پوستی زیباتر، سالم تر و شفاف تر داشته باشیم، به گونه ای که حتی می توان آن را برای یک روز کمی سفیدتر کرد. مهمترین آنها عبارتند از:

 

به اندازه کافی خوابیدن: کم خوابی پوست را آسیب دیده و آسیب پذیرتر می کند، اما اگر خواب کافی داشته باشید، خون رسانی به پوست بهتر شده و شادابی آن بهتر حفظ می شود. کم خوابی پوست را کدر می کند و می توان گفت یکی از عوامل موثر تیره شدن پوست صورت است.

7روش سفید شدن پوست در یک روز【درمان خانگی】❤️

 

آب کافی بنوشید: بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی ناشی از خشکی پوست است. نوشیدن آب کافی به حفظ طراوت پوست کمک می کند و به دفع سموم کمک می کند. علت پژمردگی و تیره شدن پوست صورت ارتباط مستقیمی با کم آبی و خشکی آن دارد، هر چه پوست خشک تر و چروک تر شود کدرتر و تیره تر می شود.

 

از ضد آفتاب استفاده کنید: اگر از کسی بپرسیم علت تیره شدن پوست صورت چیست بلافاصله پاسخ طولانی مدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید را می دهد که پاسخ بسیار صحیحی است زیرا شایع ترین علل تیره شدن پوست صورت یا بدن عبارتند از نور خورشید. بنابراین هم خانم ها و هم آقایان باید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند تا پوست خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنند و پوستی سالم و شفاف داشته باشند. (استفاده از کرم های ضد آفتاب حاوی رنگ توصیه نمی شود)

 

پوست را مرطوب کرده و هیدراته نگه می دارد: هم افرادی که پوست خشک دارند و هم آنهایی که پوست چرب دارند باید پوست خود را مرطوب نگه دارند. برای آبرسانی به پوست های چرب می توان از مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کرد. مرطوب نگه داشتن پوست از بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی محافظت می کند.

 

بخور پوست: یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تمیز کردن و مراقبت از پوست، بخور دادن به پوست است، این کار منافذ پوست را عمیقا تمیز می کند و با باز کردن این منافذ باعث تنفس پوست می شود. یکی دیگر از دلایل تیره شدن پوست صورت، گرفتگی و بسته شدن منافذ پوست است.

 

بنابراین، هرچه اکسیژن بیشتری به پوست برسد، شادابی پوست بیشتر می شود و رنگ آن روشن تر و شفاف تر می شود. برای بخور دادن به پوست می توانید از آب معمولی استفاده کنید و با افزودن پوست لیموی تازه، برگ های خشک بابونه، اکالیپتوس، آویشن، نعناع و … خواص بخور را بیشتر درمانی کنید.

 

لایه برداری دوره ای پوست: پوست ما دائماً خود را بازسازی می کند، زیرا سلول های قدیمی پوست می میرند و با سلول های جدید جایگزین می شوند. تجمع بافت ها و سلول های پیر و مرده خود پوست و بقایای آن ها روی پوست یکی از مهم ترین علل تیرگی پوست است. لایه برداری پوست (به خصوص پوست خشک) با از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست به طور قابل توجهی به پاکسازی، بازسازی و شفافیت پوست کمک می کند. پس بهتر است هر از چند گاهی پوست خود را کاملا بشویید و لایه برداری کنیم تا سطح آن علاوه بر آلودگی از بافت های مرده نیز پاک شود.

 

از ماسک های سفید کننده استفاده کنید: تمام مواردی که قبلا ذکر کردیم، مراقبت های عمومی از پوست است که علاوه بر تقویت آن، به شفاف، شاداب و سفید نگه داشتن پوست نیز کمک می کند، اما سفیدتر شدن پوست بهتر از ماسک های سفید کننده پوست که گاهی اوقات به آنها معجزه سفید شدن پوست در یک روز نیز می گویند. ماسک های آرایشی زیادی در بازار وجود دارد که به خوبی پوست را سفید می کند، اما استفاده از ماسک های خانگی می تواند گزینه بهتر و سالم تری برای این کار باشد.

7روش سفید شدن پوست در یک روز【درمان خانگی】❤️

 

درمان های خانگی برای سفید کردن پوست صورت

قبل از امتحان هر یک از این راه حل ها برای سفید کردن پوست سبزه، یک تست پوستی انجام دهید تا مطمئن شوید به هیچ یک از مواد آلرژی ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید که این روش ها طبیعی هستند و مانند سفید کننده های شیمیایی اثر سفید کنندگی قوی ندارند. بنابراین، برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید در استفاده از این روش های سفید کردن پوست صورت سبز پافشاری کنید. در ادامه نحوه روشن کردن پوست سبز را توضیح می دهیم.

 

  • پوست سبزه را با ماست روشن کنید: یک قاشق غذاخوری ماست را بردارید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.
  • سفید کردن پوست تیره در یک هفته با لیمو: یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب مقطر رقیق کنید و آن را به عنوان یک تونر روی صورت خود بمالید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید.
  • معجزه سفید شدن پوست در یک هفته با شیر: همانطور که قبلا ذکر کردیم، شیر حاوی اسید لاکتیک است که به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر خام مخلوط کرده و با پنبه روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.
  • سفید کردن پوست سبز صورت با درمان خانگی آرد نخود: آرد نخود یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای فواید زیبایی است. این ماده پوست صورت را لایه برداری کرده و آن را کاملا تمیز می کند تا رنگ سبز پوست شما روشن شود. همچنین به کاهش برنزه شدن و چربی پوست کمک می کند. برای استفاده از آرد ولرم برای روشن کردن پوست سبزه ، یک قاشق غذاخوری آرد را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را به پوست خود بمالید. قبل از شستشو اجازه دهید تا خشک شود. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

 

کلام آخر

 

اگرچه روش هایی که ما با آن مواجه شده ایم، همگی تأثیرات مثبتی بر سفید شدن پوست دارند، اما هیچ ادعایی وجود ندارد که همه این روش ها می توانند به طور چشمگیری پوست را در یک روز سفید کنند. برخی از این ماسک ها مانند ماسک لایه بردار نمک و لیمو و همچنین ماسک های سفید کننده با پودر جوانه گندم یا نشاسته عملکرد قابل توجهی دارند. سپاسگزاریم که تا انتها مطلب همراه ما بودید و این مقاله را مطالعه نمودید. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را از طریق سایت جراحتو jaraheto.net با ما در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز