بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اغلب افرادی که سال‌هاست از درد ناشی از دیسک کمر رنج می‌برند، تصور می‌کنند عمل جراحی تنها روش درمانی پیش رویشان است. اما با وجود متخصصین درد با مهارت آقای دکتر محمد حسین دلشاد، برای درمان دیسک نیازی به جراحی ندارید.

متخصص درد سعی بر این دارد بیماران تا حد امکان به روش‌های نوین و بدون جراحی بهبود پیدا کنند که خوشبختانه در اغلب مواقع افراد با نتایج بسیار خوبی از دردهای خود رهایی یافته‌اند.

تنها در مواقع نادر برخی از افراد نیاز به درمان با انجام عمل جراحی دارند. راهکارهای درمانی متعددی بسته به شدت عارضه برای افراد وجود دارد.

اگر شما نیز از درد ناشی از دیسک کمر رنج می برید، برای بررسی و درمان هر چه زودتر به فوق تخصص درد مراجعه کنید تا بدون متحمل شدن درد و عوارض ناشی از جراحی، با لیزر دیسک، یکی از روش های درمانی نوین درمان شوید.

برای درمان دیسک کمر جراحی نکنید

آیا همیشه می‌توان از لیزر دیسک برای درمان کمردرد کمک گرفت؟

با وجود اینکه امروزه لیزر دیسک به عمل جراحی باز ترجیح داده می‌شود؛ اما همیشه این روش درمانی برای افرادی که کمر درد مزمن دارند مناسب نیست.

در واقع ابتدا باید علت درد بیمار به خوبی مشخص شود، با توجه به تشخیص تنها دسته‌ای از افراد با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

به‌طور مثال عارضه‌هایی از جمله دژنراتیو ستون فقرات نیاز به انجام جراحی باز دارند؛ اما بیماری‌هایی مانند فتق دیسک کمر را می‌توان با لیزر دیسک درمان کرد.

چرا لیزر دیسک به عمل جراحی باز ترجیح داده می شود

لیزر دیسک نسبت به جراحی باز مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد:

  • برشی روی پوست زده نمی‌شود و جراحی به روش بسته دیسک کمر انجام می‌گیرد. طبیعتا شما خونریزی به اندازه جراحی باز نخواهید داشت.
  • از آنجایی که هیچ برشی زده نمی‌شود و زخم عمیقی ندارید، روند بهبودی نسبت به جراحی باز سریع‌تر است.
  • هیچ اقدامی در ناحیه ساختار ستون فقرات و بافت انجام نمی‌شود، در نتیجه آسیبی به بافت‌های دیگر نیز وارد نخواهد شد.
  • نیازی به بیهوشی عمومی نیست، پروسه لیزر دیسک تنها با تزریق داروی بی حسی، کاملا بدون درد انجام خواهد گرفت.
  • نسبت به روش‌های درمانی دیگر هزینه به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • اسکاری به دنبال برش جراحی نخواهید داشت.

برای درمان دیسک کمر جراحی نکنید

پروسه درمانی با لیزر دیسک چگونه است؟

بسیاری از افراد در خصوص این روش درمانی آشنایی کاملی ندارند، به همین جهت توضیحات بیشتری در ادامه در خصوص این روش درمانی برای شما خواهیم داد:

دیسک‌ مانند بالشتکی بین دو مهره کمر قرار می‌گیرد و مانع برخورد مهره‌ها به یکدیگر می‌شود. عوامل زیادی از جمله بیماری‌های زمینه‌ای، افزایش سن و آسیب به ستون فقرات باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی دیسک می‌شود. به دنبال چنین شرایطی پارگی یا فتق دیسک رخ می‌دهد.

امروزه برخلاف گذشته برای درمان چنین مشکلاتی دیگر نیاز به انجام جراحی باز نیست. با انجام لیزر دیسک در کلینیک درد می‌توانید مشکل خود را توسط متخصص درد درمان کنید.

لیزر دیسک که نوعی پروب لیزری است که با تبخیر حجم دیسک بیرون‌زده، فشار را از روی عصب بدون هیچ اقدام تهاجمی برداشته و بیمار دیگر دردی پس از آن نخواهد داشت.

این روش درمانی کم تهاجمی است و بدون زدن هیچ برشی، تنها از طریق پوست پروسه درمانی برای بیمار انجام می‌گیرد. با تبخیر قسمت میانی دیسک، حجم قسمت بیرون زده دیسک کم می‌شود. در نهایت با برداشته شدن فشار از روی عصب، بیمار دیگر هیچ دردی احساس نخواهد کرد.

پروسه روند بهبودی پس از انجام لیزر دیسک

روند بهبودی بسته به شرایط هر فرد متفاوت است و نمی‌توان شرایط یکسانی را برای هر فرد در نظر گرفت. بسیاری از بیماران اینطور گزارش داده‌اند که پس از اتمام درمان می‌توانند فعالیت‌های روزانه سبک خود را انجام دهند، با این حال برای همه افراد اینطور نبوده است.

در حالی که همه بیمارانی که جراحی باز انجام می‌دهند، نیازی به بستری شدن در بیمارستان دارند و باید برای چند هفته استراحت کنند تا قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود باشند.

افرادی که جراحی باز انجام می‌دهند، معمولا نباید 8 تا 12 هفته فعالیتی انجام دهند تا بهبود پیدا کرده و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه باشند.

خوشبختانه گزینه درمانی لیزر دیسک کمر نسبت به هر روش دیگری پروسه بهبودی کوتاه‌تری دارد، در نهایت این روش درمانی می‌تواند گزینه خوبی برای همه افراد به خصوص بیماران شاغل باشد.

برای درمان دیسک کمر جراحی نکنید

اهمیت مراجعه به متخصص درد

زمانی که در هر ناحیه از بدن خود احساس درد مزمن دارید، سردرگم هستید که باید به چه پزشکی مراجعه کنید و به دنبال راهکاری می‌گردید که فورا درمان شوید.

باید درمان دردهای خود را به متخصص درد بسپارید تا با روش‌های نوین درمانی و غیر جراحی به تسکین درد شما کمک کنند.

آقای دکتر محمد حسین دلشاد، فوق تخصص درد از پیشرفته‌ترین راهکارهای درمانی غیر تهاجمی یا حداقل تهاجمی برای درمان درد بیماران به‌صورت تخصصی کمک می‌گیرد. اهمیت مراجعه به موقع بسیار حائز اهمیت است و باید بررسی‌های لازم انجام گیرد.

در صورت تجربه درد از جمله کمردرد، زانو، درد عصب سه قلو و… پیشنهاد می‌کنیم به متخصص درد مراجعه کنید؛ زیرا علم کافی در خصوص هر گونه دردی دارد و با تشخیص صحیح، درمان مناسبی را در نظر می‌گیرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز