بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه با ما همراه شوید تا لحظه دقیق سال تحویل ۱۴۰۳ ، رنگ و حیوان سال را به شما بگوییم.

لحظه تحویل سال 1403

لحظه تحویل سال 1403 مانند سایر لحظات تحویل سال، یکی از هیجان‌انگیزترین و دلپذیرترین لحظه‌های عمر ماست. هرچند لحظه ی تحویل سال 1403 فقط یک لحظه است، اما به نظر می‌رسد که برای مدتی زمان در آن متوقف می‌شود. در لحظه دقیق تحویل سال 1403، سکوت خاصی حکفرما می‌شود و هرکس با دنیایی از خاطره و برنامه‌ریزی، به انتظار صدای توپ سال نو و آغاز سال جدید می‌نشیند.

در ادامه این مطلب از سوربان می‌توانید زمان باقی‌مانده تا لحظه تحویل سال 1403 را به‌طور دقیق ببینید. با ما همراه باشید تا ضمن اطلاع از لحظه تحویل سال 1403، مروری بر رسوم کهن ایرانی در این ایام داشته باشیم، و ببینیم سال 1403 سال چه حیوانی است.

همه چیز درباره لحظه تحویل سال 1403 | رنگ ، حیوان و نماد سال 1403 را بدانید!

ساعت و لحظه دقیق تحویل سال 1403

لحظه تحویل سال 1403 آنقدر برای ما خاص است که به محض بیرون آمدن از حال و هوای لحظه ی تحویل سال قبل آن را جستجو می‌کنیم. گویی این لحظه خاص است که باید یک سال تمام خودمان را برای استقبال از آن آماده کنیم.

لحظه ی سال تحویل 1403 توسط موسسه ژئوفیزیک، و بر مبنای نصف النهار رسمی ایران با طول جغرافیایی 52.5 درجه شرقی محاسبه می‌شود. لحظه دقیق تحویل سال 1403 و آغاز سال شمسی جدید، برابر است با لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری یا همان برج فلکی حمل. یعنی هنگامی که فاصله خورشید از نقطه اعتدال بهاری صفر بشود، سال نو آغاز می‌شود.

لحظه ی دقیق تحویل سال 1403 طبق اعلام موسسه ی ژئوفیزیک تهران عبارت است از: ساعت شش و 36 دقیقه بامداد روز چهار شنبه 1 فروردین 1403 شمسی، برابر با 20 مارس (مارچ) 2024 میلادی و 9 رمضان 1445 قمری. بنابراین، باتوجه به اینکه لحظه ی تحویل سال قبل از 12 ظهر است، روز چهارشنبه برابر با اول فروردین یا نوروز است.

بطور کلی:

  •   اگر لحظه تحویل سال قبل از لحظه ظهر باشد، همان روز اول فروردین است.
  •   اگر لحظه سال تحویل بعد از لحظه ظهر باشد، فردای آن روز اول فروردین است.

سال 1403 سال چه حیوانی است؟

هر سال را به هر حیوانی نسبت می‌دهند، و نماد سال 1403 نیز نهنگ یا اژدها است. در مباحث فال و طالع‌بینی، متولدین این سال بسیار آرمان خواه و کمال طلب هستند و همیشه به دنبال بهترین ها هستند.

برخی از متولدین معروف سال اژدها عبارت است از: مسیح، ژان ژاک روسو، ناپلئون سوم.

امیدواریم اطلاعاتی که درباره لحظه و ساعت سال تحویل ۱۴۰۳ برایتان گفتیم، به شما کمک کند تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشید و لحظه تحویل سال را در کنار دوست و خانواده به شادی و دل خوش سپری کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: