بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چرا موهام بلند نمیشه؟ چیکار کنم موهام بلند بشه؟ چرا قد موهام بلند نمیشه؟ چرا موهام رشد نمیکنه؟ اگر حس می کنید سرعت رشد موهای شما پایین است و یا از یک حدی دیگر بلندتر نمی شود این مطلب برای شماست! در این مطلب ابتدا دلایل بلند نشدن مو را بررسی کرده ایم و سپس به راه های درمان و 3 معجزه برای بلند شدن مو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

چرا موهام بلند نمیشه؟ چرا موهام رشد نمیکنه؟

چرا موهام بلند نمیشه؟ چیکار کنم موهام بلند بشه؟ | 3 معجزه برای بلند شدن مو

استرس

استرس یکی از مهمترین دلایل رشد نکردن مو است و به صورت مستقیم موجب ریزش مو و کم پشت شدن آن می شود. پس اگر مدام در شرایط استرس زا قرار می گیرید یا شخصیت استرسی دارید تعجبی ندارد که موهایتان کم پشت باشد و دیر رشد کند.

ژنتیک

ژنتیک نیز عامل دیگری از رشد نکردن مو است که می تواند باعث شود رشد موهای شما به صورت طبیعی کمتر از بقیه باشد و معمولا درمانی هم ندارد. اگر پدر یا مادر شما هم با مشکل رشد کم موها روبرو شوند احتمالا این موضوع قضیه ژنتیکی دارد.

وجود موخوره و خرد شدن بافت مو

موخوره مستقیما موجب متوقف شدن رشد مو نمی شود، اما باعث خرد شدن یا ریزش موها می شود. علاوه بر این، موهای آسیب دیده نیز ضعیف می شوند و همین امر باعث می شود سرعت رشد مو کاهش پیدا کند.

استفاده از شامپو نامناسب

کمبود رطوبت یا خشکی پوست سر نیز می تواند علت بلند نشدن مو و توقف رشد آن باشد. حتماً در زمان خرید شامپو به نوع موها دقت کنید تا محصول مورد نظرتان موجب چربی یا خشکی بیش از حد نشود.

افزایش سن

اگرچه سلامت عمومی بدن و رژیم غذایی هم در این امر موثر است؛ اما از نقش سن نباید چشم پوشی کرد. بالا رفتن سن علاوه بر سفید شدن مو، سرعت رشد موها را نیز کمتر می کند.

بیماری های پوست سر

بیماری آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی است که در طی آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو آسیب می زند. گاهی ابتلا به بیماری هایی که در پوست ایجاد می شود باعث متوقف شدن رشد موها می شود.

رنگ کردن مکرر مو

اگر در طول سال به دفعات موهایتان را رنگ می کنید یا از روش های کراتینه و ریباندینگ استفاده می نمایید، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. مهم ترین علت رشد نکردن موی سر در زنان استفاده بیش از حد رنگ مو و دکلره می باشد.

رژیم غذایی نامناسب

اگر یک برنامه غذایی سالم نداشته باشید، در طول زمان شاهد تخریب بافت و ساختار مو یا توقف رشد آن ها می شوید. قطعاً بخشی از مواد غذایی مورد استفاده شما به مواد مورد نیاز رشد موها تبدیل خواهد شد.

استفاده افراطی از لوازم برقی حالت دهنده مو

استفاده افراطی از وسایل برقی مو در طولانی مدت خشکی، خرد شدن مو و کاهش رشد مو را به دنبال دارد.  

چیکار کنم موهام بلند بشه؟ معجزه برای بلند شدن مو

اما چه روش هایی وجود دارد که بتوانیم با کمک آن ها باعث رشد سریع مو شویم؟

محصولات تقویت کننده مو

محصولاتی مانند محلول یا تونیک مو ، بهترین درمان رشد نکردن مو هستند. آن ها  ترکیبات خاصی دارند و در این زمینه باید از محصولات محرک رشد مو استفاده کرد. این تونیک ها با داشتن فرمولاسیون مغذی، مو و پوست سر را تقویت می کنند. علاوه بر آن، با مرطوب نگه داشتن پوست سر به سلامت آن کمک کرده و باعث رشد تارهای جدید و افزایش سرعت رشد موها خواهند شد.

مکمل های مناسب برای رشد موها

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان توقف رشد مو ، مصرف مکمل بیوتین و مولتی ویتامین می باشد که کمک می کنند بدن شما ویتامین و مواد معدنی مورد نیازتان را دریافت کند و رشد موها افزایش خوبی داشته باشد.

درمان طبیعی برای رشد مو

گاهی آنقدر درگیر رسیدگی به انتهای موها هستیم که به کل تقویت ریشه و پوست سر را فراموش می کنیم.   در روتین مراقبت از مو استفاده از ماسک موهای خانگی را فراموش نکنید. مواد طبیعی مختلفی مانند لیمو، عسل، آووکادو، اسانس رزماری و روغن های زیتون و نارگیل قادر هستند موها را نرم و ابریشمی کنند و آن ها را حداکثر رشد خود برسانند. برای اینکه به بلند شدن موها کمک کنید، شما باید مشکل را به صورت عمیق ریشه یابی کنید. پوست سر سالم، مساوی است با داشتن موهای سالم.

 

در این مطلب به سوالاتی مثل چرا موهام بلند نمیشه؟ و چیکار کنم موهام بلند بشه؟ پاسخ دادیم. امیدواریم توانسته باشیم رضایت شما را جلب کنیم و هرچیزی که به آن نیاز دارید را در قالب یک مطلب ارائه دهیم. تجربه شما چیست؟ از چه روش هایی برای رشد سریع مو استفاده کرده اید؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز