بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ دقیقا چه زمانی واریز می‌شود؟ سود سهام عدالت چقدره؟ سود سهام عدالت به کدام حساب ها واریز می‌شود؟ تکلیف سود سهام عدالت متوفیان چه خواهد شد؟ جواب همه این سوالات را در ادامه این مطلب بخوانید.

اخبار دقیق واریز سود سهام عدالت در سال 1402

همه چیز درباره واریز سود سهام عدالت در سال 1402 / سهامداران شب یلدا منتظر واریز سود باشند!

رئیس سازمان بورس مجید عشقی دوشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی، درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه و شب یلدا واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها هنوز سود مجامع را واریز نکردند، افزود: از بین ۳۶ شرکت که باید سود سهام عدالت را پرداخت کنند، ۶ شرکت تا کنون این سود را هنوز پرداخت نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: شرکت‌های «گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

عشقی تاکید کرد: این شرکت‌ها در صورتی که هر چه سریع‌تر سود را واریز نکنند، جریمه می‌شوند که در مرحله اول به کمیته اخلاقات فراخونده خواهند شد و اگر باز هم واریز نکنند از طریق قضایی وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم سودسهام عدالت تا پایان سال واریز می شود، گفت: این سود با دوره‌های مختلف متفاوت است و دارندگان سهام‌عدالت سهام‌های مختلفی دارند. افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: افرادی که برگه سهام ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومانی دارند، سود ۶۰۰ هزار تومانی به حساب آنها اریز می‌شود.

سود سهام عدالت به کدام حساب بانکی واریز می‌شود؟

حاجی‌وند بیان کرد: یکی از تفاوت‌های واریز سود سهام عدالت نسبت به واریز یارانه نقدی اینزمان است که یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود ولی سود سهام عدالت به شماره شبای بانکی اشخاص واریز خواهد شد. ممکن است برای برخی افراد سود سهام عدالت واریز نشود که می‌تواند دلایلی چون مسدودی شماره شبای بانکی، چک برگشتی و... داشته باشد که این دسته افراد در صورتی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشد می‌توانند به سامانه سجام وارد و موارد را بررسی و اصلاح کنند. نکته مهم این است که افراد باید تا زمان واریز سود سهام عدالت منتظر باشند و اگر سود واریز نشد این اقدام را انجام دهند.

سود سهام عدالت متوفیان

در مهر سال 1402 برای نخستین بار امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فراهم شد. وراثی که مراحل انتقال سهام عدالت را گذرانده باشند، آذر ماه سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان را دریافت خواهند کرد در غیر این صورت سود سهام عدالت متوفیان به عنوان سود رسوب شده محسوب می‌شود. طبق اعلام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت متوفیان رسوب شده تا پایان سال 1402 تعیین تکلیف خواهد شد.

به طور مجموع سهام و سود سهام عدالت متوفیان تا سال 1402 حدود 10 هزار میلیارد تومان است که در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دارد. به این مبلغ سود بانکی تعلق گرفته که در زمان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، پرداخت می‌شود. وراث سهام عدالت باید بدانند که امکان انتقال سهام عدالت متوفیان وجود دارد اما تا به امروز زمان فروش سهام عدالت مشخص نشده است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز