بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
مهم ترین ترین ، زیباترین و خاطره انگیزترین روزهای زندگی ،روز عروسی است. باید بتوان تمامی لحظات را به بهترین و زیباترین حالت ممکن ثبت کرد پس در انتخاب آتلیه عروس باید بسیار حساس و دقیق بود.

یکی از مهم ترین و خاطره انگیزترین شب های زندگی هر شخص، شب عروسی اوست و به همان نسبت، ثبت لحظات شیرین این شب به یاد ماندنی نیز حائز اهمیت است. به همین دلیل یکی از مهم ترین دغدغه های عروس و دامادها قبل از ازدواج، انتخاب بهترین و مناسب ترین آتلیه عکس عروسی است. تعدد و تنوع این آتلیه ها این تصمیم مهم را دشوارتر کرده است.

تمامی آتلیه های عکس عروسی وظیفه دارند؛ از کلیه ی مراحل مراسم عروسی فیلم برداری کنند، با چاپ عکس های منتخب عروس داماد آلبومی فراهم آورند و چاپ شاسی انجام دهند. اما این آتلیه ها در برخی خدمات و مبلغ متفاوت عمل می کنند.

ما اینجا هستیم تا در این تصمیم مهم به شما کمک کنیم و نکاتی درباره ی انتخاب یک آتلیه عروس مناسب در اختیارتان قرار دهیم. با ما در ادامه این مطلب از سوربان همراه باشید تا این نکات مهم را از دست ندهید.

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این 11 نکته توجه ویژه داشته باشید!

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این نکات توجه کنید

  • سابقه کاری آتلیه را بررسی کنید.

به وب سایت، صفحه ی رسمی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مربوط به آتلیه عروس مورد نظرتان مراجعه کنید، نمونه کار آن ها را مشاهده کنید و از سابقه ی کاری آن ها مطلع شوید.

عکاسی عروسی کار راحتی نیست و به تجربه ی زیادی نیاز دارد؛ بنابراین هرچه تجربه، سابقه ی کاری و رضایت مشتری از یک آتلیه بیشتر باشد، آن آتلیه عکس عروسی قابل مطمئن تر و اعتمادتر است.

  • نمونه کار های آتلیه را به دقت بررسی کنید.

نمونه کارهای قبلی آتلیه را بررسی کنید. آیا عکس ها و نحوه ی ادیت آن ها را دوست دارید؟

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این 11 نکته توجه ویژه داشته باشید!

به نور، رنگ ها، ژست ها و جزئیات تصاویر توجه کنید. این نکته خیلی مهم است که بدانید آتلیه عکس عروسی مورد نظرتان در چه سبکی عکس میگیرد. مثلا برخی از عکاسان، عکاسان نور طبیعی هستند و کمتر از  فلش و نور مصنوعی استفاده می کنند در حالیکه ممکن است سبک عکاسی آتلیه دیگری برعکس باشد.

سبک های ویرایش نیز بین عکاسان متفاوت است. سبک ادیت بعضی با رنگ های ملایم است؛ اما ممکن است برخی عکاسان از فیلترهای نارنجی و پرنگ استفاده کنند. این موارد کاملا سلیقه ای هستند و به سلیقه ی شما بستگی دارند.

بنابراین پیش از انتخاب آتلیه عروس، به چند وب سایت نگاهی بیندازید و سبک عکاسی و ادیت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • مقدار بودجه خود را در نظر داشته باشید.

به آتلیه های مختلف سر بزنید و مبالغ پیشنهادی آن ها را با بودجه خود مقایسه کنید. در نظر داشته باشید که لزوماً آتلیه عکس عروسی گرون تر، آتلیه ی بهتری نیست و برعکس، آتلیه های ارزان تر بی کیفیت و نامناسب نیستند. برای سنجش خوب یا بد بودن یک آتلیه عکس عروسی فقط کیفیت کار آن ها را در نظر بگیرید نه قیمت.

بنابراین خود را زیر فشار مالی بیش از حد نبرید. قرار است شب عروسی، یک شب خاطره انگیز برای شما باشد، نه سرشار از اضطراب و فشار. پس آتلیه ای را پیدا کنید که با بودجه ی شما هماهنگ باشد.

  • داشتن عکاس خانم و آقا

این موضوع یک ویژگی ضروری برای یک آتلیه عکس عروسی مناسب است؛ زیرا یک عکاس در تمام طول روز همراه عروس خانم است و این خیلی مهم است که عروس با عکاس احساس راحتی کند. همچنین مهمان های خانم نیز با عکاس خانم احساس راحتی بیشتری می کنند. همین امر برای آقای داماد و مهمانان آقا نیز صدق می کنند. پس حضور همزمان کادر عکاسی آقا و خانم یک امر ضروری است.

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این 11 نکته توجه ویژه داشته باشید!

  • امنیت عکس ها و فیلم ها

این نکته بسیار حائز اهمیت است که عکس ها و فیلم های شخصی شما امنیت داشته باشد و آتلیه عکس عروسی از این نظر قابل اعتماد و ایمن باشد. قاعدتا هیچ کس نمی خواهد عکس های شخصی خودش، همسرش و مهمانان عزیزش در اختیار شخص دیگری قرار گیرد.

  • آتلیه چه تعداد عکس ادیت شده را به شما تحویل میدهد؟

تعداد عکس های ادیت شده ای که آتلیه پس از مراسم عروسی به شما تحویل می دهد بسته به آتلیه متفاوت است. اما دقت کنید که کیفیت ادیت عکس ها از تعداد آن ها مهم تر است. مثلا اگر عکاسی قول ارائه ی ۱۰۰۰ عکس ادیت شده را به شما می دهد، این اصلا چیز خوبی نیست؛ زیرا ادیت عکس یک کار ظریف، زمان بر و دشوار است. وقتی تعداد عکس های ادیت شده بالا رود به احتمال زیاد کیفیت آن ها کاهش می یابد.

به عنوان مثال به کار بردن بیش از حد روتوش در عکس ها با وجود آن همه آرایش، چهره ی شما را بسیار مصنوعی نشان می دهد. این مورد در چاپ شاسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا یک عکس مصنوعی بزرگ اصلا جذاب نیست! بنابراین کیفیت را اصل قرار دهد نه کمیت را.

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این 11 نکته توجه ویژه داشته باشید!

  • دقت کنید آیا این آتلیه محبوب و پرکار است؟

از روی عکس ها و فیلم های شبکه های اجتماعی و وب سایت آتلیه عکس عروسی می توانید به پرکار بودن یا نبودن آتلیه پی ببرید. اگر دائما عکس ها و فیلم های جدید آپلود می کنند نشان می دهد که این مجموعه مشهور و پرکار است.

یک آتلیه عروس وقتی محبوب و پرکار می شود که مشتریان از آن ها رضایت داشته باشند. به این ترتیب آن آتلیه را به عروس دامادهای دیگر نیز معرفی می کنند و به مرور این آتلیه معروف و شلوغ می شود. بنابراین آتلیه های پرکارتر قابل اعتمادتر هستند.

البته لازم به ذکر است در برخی موارد محدود شهرت یک مجموعه به دلیل کیفیت آن نیست؛ بنابراین فقط به این مورد اکتفا نکنید و حتما سایر نکات را در نظر بگیرید و نمونه کارهای آتلیه را بررسی کنید.

از جزئیات همه‌ی هزینه های آتلیه مطلع شوید.

گاهی اوقات، آتلیه عکس عروسی در ابتدای امر یک مبلغ را به شما می گویید؛ اما پس از مراسم عروسی و هنگام تحویل عکس ها و فیلم ها، هزینه ی بیشتری از شما دریافت می کنند. مثلا هزینه ی چاپ عکس را جدا از مبلغ اولیه حساب می کنند که این موجب می شود ناگهان فشار مالی پیش بینی نشده ای به شما وارد شود.

در ابتدای امر شما براساس بودجه خود آتلیه را انتخاب می کند اما اضافه شدن ناگهانی هزینه می تواند برایتان مشکل ساز باشد. پس از اول از جزئیات هزینه ها به طور دقیق مطلع شوید و بر اساس آن برای بودجه تان برنامه ریزی کنید.

عروس و داماد موقع انتخاب آتلیه به این 11 نکته توجه ویژه داشته باشید!

  • طرز رفتار و برخورد با مشتری

در روز عروسی، شادی و آرامش خاطر شما از همه چیز مهم تر است تا بتوانید از این جشن به یاد ماندنی لذت کافی را ببرید. در این روز مهم، شما زمان زیادی را با عکاسان و فیلم برداران سپری می کنید؛ بنابراین طرز برخورد و رفتار آن ها بسیار مهم است؛ زیرا بد خلقی آن ها می تواند این روز زیبا و شیرین را خراب کنید. پس در انتخاب آتلیه عروس حتما طرز رفتار و برخورد کارکنان با مشتری را مدنظر داشته باشید.

  • بررسی تجهیزات فیلم برداری و عکاسی آتلیه

تحقیق کنید که آتلیه عکساسی و فیلمبرداری عروسی مورد نظرتان، چه تعداد دوربین جهت فیلمبرداری و عکاسی استفاده می کند. مسلم است که هرچه این تعداد بیشتر باشد، عکس ها و فیلم هایتان جذاب تر می شود؛ اما دقت کنید هرچه تعداد دوربین ها بیشتر باشد مبلغ پرداختی نیز افزایش می یابد.

اگر به دنبال یک آتلیه کاربلد و حرفه ای در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عروسی هستید از شما دعوت میکنیم نگاهی به لیست بهترین آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری سایت ما بیندازید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما: