بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

فال گرفتن با هندوانه در شب یلدا یکی از سرگرمی های جالب و بامزه شب یلداست، شب یلدا یکی از مهمترین آیین و مراسمات ایرانی بوده که ریشه دور و درازی دارد. در این شب خانواده ها دور هم جمع می شوند، جشن می گیرند؛ هندوانه می خورند و از این فرصت باهم بودن نهایت استفاده را می برند. هندوانه جزو مهمترین نمادها و خوراکی های شب یلدا است که با آن برای سرگرمی نیز فال می گیرند.

از دلایل خوردن هندوانه مشخصات به کار رفته در آن است. دانه هندوانه نشان دهنده باروری و افزونی نژاد است. گرد بودن هندوانه نیز نشان دهنده گرد بودن زمین و زندگی بر روی آن است. سرخی و شیرینی که نشان دهنده عشق، دوستی، روزخوشی، بهروزی و همزیستی حاصل از آبادانی و آسودگی است. رنگ سفید لایه درونی پوست هندوانه نشانی از صلح، سازگاری، آرامش و آسودگی است. رنگ سبز هندوانه نشانی از آبادانی و روند زندگی بر روی این کره خاکی می باشد.

آموزش فال گرفتن با هندوانه در شب یلدا

فال گرفتن با هندوانه در شب یلدا | جالب ترین آداب و رسوم شب یلدا که با پوست هندوانه فال می گیرند!

با این که این رسم در همه شهرهای ایران شناخته شده نیست اما در بعضی از مناطق ایران مردم با بعد از خوردن هندوانه شب یلدا با پوست آن فال می گیرند. برای گرفتن این فال، هندوانه را به چهار قسمت طولی تقسیم می‌کنند و هر چهار پوست را به پشت سر خود می‌اندازند. برای گرفتن فال هندوانه شب یلدا، فرد پوست هندوانه ای را که خورده است، به چهار قطعه تقسیم می کند. پوست های هندوانه را یکی پس از دیگری به پشت سر می اندازد. اما معنی هر حالت در فال هندوانه شب یلدا چیست؟

  • اگر یک تکه روی قسمت سبز بیفتد و سه تکه روی قسمت سفید، فال باطل است و دوباره باید گرفته شود.
  • چنانچه چهار تکه به رنگ سفید برگردد، بدشانسی در کمین فرد است.
  • در صورتی که دو قطعه از پوست های هندوانه سبز و دو قطعه از آن ها سفید باشد، فال آن ها نیکوست (یا جواب مثبت است).
  • اگر هر چهار تکه به سمت سبز رنگ بیفتد، فال بسیار خوب است و ایام به کام فرد خواهد شد.

 

در این مطلب سعی کردیم آموزش فال گرفتن در شب یلدا با هندوانه را آموزش دهیم؛ شما چه رسم و رسوم به خصوصی برای شب یلدا دارید؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: